Gå til innhold

Har alle kvinner golddigger tendenser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne 35) lurer seriøst på dette, jeg har selv valgt partner etter kjærlighet, og har aldri noen gang hatt en samtale med en annen kvinne om å gå etter en rik mann. Så jeg ønsker svar fra menn, for kanskje disse kvinnene tier om dette til venninner.

Anonymkode: de119...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du selv ikke er golddigger, så vet du vel at ikke alle kvinner er det.

Anonymkode: 22642...e36

• Liker 8
  • Nyttig 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du selv ikke er golddigger, så vet du vel at ikke alle kvinner er det.

Anonymkode: 22642...e36

☝️

Anonymkode: ce89b...110

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noen som er golddiggere, er det vel strengt tatt menn. Menn som skal dele kostnadene 5050, men kvinnen skal ta seg av alt med hus og barn samt servere mannen både på kjøkkenet og i senga. 

Anonymkode: 7ced2...428

• Liker 11
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg (kvinne 35) lurer seriøst på dette, jeg har selv valgt partner etter kjærlighet, og har aldri noen gang hatt en samtale med en annen kvinne om å gå etter en rik mann. Så jeg ønsker svar fra menn, for kanskje disse kvinnene tier om dette til venninner.

Og du tenker at menn vet hva som rører seg oppi hodene på kvinner, bedre enn kvinner selv? Og i stedet for å stole på deg selv og dine venninner, tenker du at menn er en sikrere, mer objektiv kilde til informasjon om kvinner? 

Du hadde blitt en førsteklasses mannsjåvinist, hvis du hadde blitt født som mann. Patetisk. 

Anonymkode: 23afb...627

• Liker 10
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to blå øyne. Er det mulig? Jeg føler meg nemlig så unik.

🙄

Anonymkode: efe59...a64

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er noen som er golddiggere, er det vel strengt tatt menn. Menn som skal dele kostnadene 5050, men kvinnen skal ta seg av alt med hus og barn samt servere mannen både på kjøkkenet og i senga. 

Det har absolutt ingenting med å være golddigger gjøre da 🤡

Men norske damer er stort sett mindre golddiggere enn utenlandske, og da særlig øst-europeere og asiatere. 

Men mange unge damer som har pult på seg noen unger med en eller annen taper som var kul på festival og nå leter etter en seriøs mann til å oppdra dem og finansiere familielivet 🤷  Han får sikkert høre det om han ikke ordner alt husarbeidet for henne også. 

Anonymkode: de99e...662

• Nyttig 1
Skrevet

Nei. Venninnen min er jurist og sammen med en evig student som vil bli forfatter. Hun er hovedforsørger.

Jeg er sammen med en mann som bare jobber 50%, tenker ikke på det en gang. Vi har felles økonomi. 

de fleste av venninnene mine er mest opptatt av å finne en mann som er emosjonelt stabil og snill. Det er klart at det kan være de tier om det, men hvis jeg ser på valg av partnere og det mennene selv gir uttrykk for så tviler jeg sterkt 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har absolutt ingenting med å være golddigger gjøre da 🤡

Ikke? De vil ha en tradwife som betaler for seg selv... Det sparer jo de for mange tusen hver eneste måned. Ganse mye gull i det for de. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som tjente flere millioner i året. Han var en ond skitstøvel av dimensjoner. Derfor dumpa jeg han og ble sammen med en grei og omsorgsfull mann som jeg nå har giftet meg med. Han tjener mye mindre enn meg, men fy søren for et fantastisk menneske han er!😍 

Så nei, vi damer er ikke golddiggere. Det er bare et av tusen teite og sexistiske narrativ som er skapt av menn for å holde oss nede. 

Anonymkode: 250f7...6b0

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig tråd.

Hvorfor liker menn golddiggere? Det er ganske menn som liker den typen kvinner og. 

Hvorfor noen orker å bo med det motsatte kjønn forstår jeg ikke men jeg er nok over det der. Har gjort mitt. :ler:

Anonymkode: c4731...d59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg faller for hjerte og sjel.

Har hatt flere muligheter til å bli sammen med rike menn, men de har jeg rett og slett ikke hatt kjemi med eller blitt tiltrukket av.

Han jeg giftet meg med var dørvakt. Ble slutt av helt andre grunner da han viste seg å utvikle seg til å bli en elendig far og partner etter vi fikk barnet HAN ønsket. 

Forloveden nå er riktignok godt økonomisk stilt, men grunnen til at jeg falt for han var for den han er.

Han behandler med som en likeverdig partner med kjærlighet, omsorg og respekt.

Han er bestevennen min. Vi kan prate om alt og ingenting og vi har de samme grunnleggende verdiene, livssyn og syn på barneoppdragelse.

Elsker den mannen så vannvittig høyt og det var med han jeg innså at jeg aldri hadde elsket noen før. Han er som å komme hjem. Vi gror mer og mer inn i hverandre for hver dag.

Han er min livs kjærlighet 💞

Anonymkode: ce89b...110

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet jeg ikke noe om, men jeg har erfart at en umulig kan vite på forhånd. Jeg ville aldri trodd noe slikt om eksen, tvert imot, fikk inntrykk hun var helt motsatt. Vi hadde litt problemer i forholdet, men når jeg  arvet en del penger, så fikk hun plutselig veldig motivasjon til å få ting bra igjen 😅 Så jeg er veldig bevisst på at folk kan skjule de sidene av deg selv godt

Anonymkode: 4d57f...70d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvordan har du konkludert med at menn egner seg bedre til å svare på et spørsmål om hva kvinner tenker? Det er heller ikke logisk at kvinner med golddiggertendenser lyver eller tier om det til venninnene sine. Det er jo mennene de lyver til, siden selv de verste golddiggerne ikke har lyst å innrømme det til sugardaddyen sin. Jeg ser for meg at den type kvinner gjerne søker sammen og gladelig diskuterer planene sine åpent med hverandre.

Jeg som kvinne selv går ikke etter penger (jeg valgte en ufør mann fordi jeg var forelsket i han og ønsket å leve sammen med han), og jeg kjenner ingen par der dama lever på en rik/velstående mann. Siden jeg er rimelig gjennomsnittlig, lever et gjennomsnittlig liv og har en helt gjennomsnittlig omgangskrets, så ser jeg ingen grunn til å tro at "alle" kvinner har "golddigger-tendenser". 

Hvorfor tror du venninnene dine lyver, når du selv ikke er golddigger? Og hvorfor tror du menn (på KG, der det også florerer med både mannlige og kvinnelige troll) har et bedre og mer ærlig svar på spørsmålet ditt?

Anonymkode: 59e65...146

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste venninnene, meg selv inkludert, har truffet mannen gjennom studier eller jobb, eller felles venner. Og har med det omtrent lik karriere og lønn som ektefellen. 

Jeg valgte selvfølgelig etter kjærlighet. Men også med hodet. Jeg hadde dårlige erfaringer med noen jeg datet tidligere, og var veldig bevisst å finne en mann som også var opptatt av prestasjoner, og at karrieren er en integrert del av hvem man er. 

Anonymkode: f5836...437

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har lederstilling og tjener ok, blir ofte lagt an på av kjekke menn som prøver å kjøpe meg med penger og da mister jeg umiddelbart interessen. Ble faktisk skuffet da en jeg var forelsket i i fjor plutselig begynte å skryte av hvor rik han var og at alt annet enn førsteklasse på fly var for tapere. Ble lei meg rett og slett for skjønte da at en slik fyr ville jeg ikke ha, til tross for at han ville spandere det ene og det andre på meg.

Nå dater jeg en uten videreutdanning som jobber i kundeservice og tjener så dårlig at han ikke har råd til å ta fri i sommer. Han er kjekk, omsorgsfull og behandler meg bra. 

Anonymkode: 021e7...36c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg kjenner forresten både kvinnelige og mannlige golddiggere. Tror ikke det ene kjønnet er overrepresentert. De betaler en mye dyrere pris enn de forstår selv, disse parene. Både de som forsøker å kjøpe noe som ikke er til salgs, og de som selger det mest dyrebare de har uten at de noensinne kan få det tilbake.

Anonymkode: a0c76...ca9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du er ingen gold digger, men lurer på om samtlige kvinner i verden unntatt deg er det? 

Hvordan går det til? 

Anonymkode: af45a...82b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du tenker at menn vet hva som rører seg oppi hodene på kvinner, bedre enn kvinner selv? Og i stedet for å stole på deg selv og dine venninner, tenker du at menn er en sikrere, mer objektiv kilde til informasjon om kvinner? 

Du hadde blitt en førsteklasses mannsjåvinist, hvis du hadde blitt født som mann. Patetisk. 

Anonymkode: 23afb...627

Jeg har jo ikke tankene til andre kvinner, og golddigger er jo en stor greie på film.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo ikke tankene til andre kvinner, og golddigger er jo en stor greie på film.

Men hvordan kan du tenke at du er alene om noe?

Har du noensinne hørt om en eneste ting som kun en person i hele verden har?

Greit at vi alle er unike, men å faktisk lure på om man er så unik, er meget spesielt...

Anonymkode: af45a...82b

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...