AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:12 #21 Skrevet mandag kl 05:12 Vi er ektepar som nå har brukt det fast i 23 (!) år faktisk. Aldri hatt noen uhell, aldri hatt noen begrensning for vårt sexliv. Tvert i mot befriende å slippe å tilføre kroppen unødvendige stoffer eller ting (spiral). Varierer mellom 3 merker, og av og til sorte for forandringens del. Ikke noe søl etterpå heller. Bare positivt. Anonymkode: a4ccb...f5b 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:28 #22 Skrevet mandag kl 05:28 Mannen vil ikke sterilisere seg og jeg får bivirkninger av hormoner og for store blødninger av kobberspiral. Synes sexlivet blir mye dårligere med kondom og det blir vesentlig mindre sex, men får ikke gjort noe med det så lenge mannen ikke vil sterilisere seg Leit. Anonymkode: 10485...c9c
Myml1 Skrevet mandag kl 05:35 #23 Skrevet mandag kl 05:35 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 15.41): Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler? Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner? Vi bruker kondom, men blir litt turnoff når han skal dra den på Anonymkode: 1ea27...d72 Vi brukte kondom i 7 år. Fikk ungene vi skulle ha, så mannen steriliserte seg 👌 jeg reagerer dårlig på hormonell prevensjon og hadde ikke lyst til å bruke det, derfor ble det kondom. Det var uproblematisk og gratis. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:36 #24 Skrevet mandag kl 05:36 Her er det for å slippe gris og under eggløsning. Vi har mange barn, som er overalt, så spontan sex overalt, er utelukket for en stund uansett 😅 Anonymkode: 2a40f...b0e
Myml1 Skrevet mandag kl 05:37 #25 Skrevet mandag kl 05:37 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 16.24): Det er jo ikke mulig å være spontan når man bruker kondom, feks ta en kjappis opp etter et tre på skogtur eller ved kjøkkenbenken. Anonymkode: da018...197 Mannen hadde alltid en i lomma 😆 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:43 #26 Skrevet mandag kl 05:43 Jeg ble gal av andre prevensjonsmidler. Har prøvd det meste. Så jeg ønsker ikke å til føre noe som helst i kroppen min. Så vi brukte kondom. Helt til vi var ferdig med barn. Da steriliserte han seg. Anonymkode: eec53...676 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:18 #27 Skrevet mandag kl 07:18 Myml1 skrev (1 time siden): Mannen hadde alltid en i lomma 😆 Du har vel håndveske? Ypperlig sted å ha noen der, har alltid et par-tre stykker med meg jeg. Til og med i bilen hadde vi oss en gang, og da var det veldig greit å slippe noe søl der😊 Anonymkode: a4ccb...f5b 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:25 #28 Skrevet mandag kl 07:25 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 16.24): Det er jo ikke mulig å være spontan når man bruker kondom, feks ta en kjappis opp etter et tre på skogtur eller ved kjøkkenbenken. Anonymkode: da018...197 Ha ha, klart man kan! Jeg har alltid med et kondom i lomma. Alle mine utejakker har kondom. I tillegg ligger det jo kondomer rundt omkring i huset. Vi bruker kondom fordi jeg ikke tåler hormonprevensjon. Hormonspiral tar fra meg all sexlyst. P-piller er jeg blitt frarådet å bruke pga jeg har hatt føflekkreft. Dessuten ønsker jeg ikke å utsette meg for risikoen for blodpropp. Så lenge min mann ikke ønsker å sterilisere seg, så blir det kondom. Det funker veldig greit. Anonymkode: 128f3...368 1 2
draug 75 Skrevet mandag kl 07:34 #29 Skrevet mandag kl 07:34 Kondomene kan man samle opp og ha i et album, og datere når brukte man den og når brukte man den.... Gode minner...
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:37 #30 Skrevet mandag kl 07:37 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 15.41): Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler? Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner? Vi bruker kondom, men blir litt turnoff når han skal dra den på Anonymkode: 1ea27...d72 Hormonene i de andre er som regel grunnen til at folk bruker det i faste forhold. Da får han klippe strengen da? Anonymkode: cb13f...deb
anonymLala Skrevet mandag kl 07:43 #31 Skrevet mandag kl 07:43 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 15.41): Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler? Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner? Vi bruker kondom, men blir litt turnoff når han skal dra den på Anonymkode: 1ea27...d72 Det er jo den desidert enkleste formen for prevansjon som ikke har en effekt på kroppen sånn ellers, så vi bruker det. Vært sammen i mange år så turnoff er det på ingen måte. 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:14 #32 Skrevet mandag kl 08:14 anonymLala skrev (27 minutter siden): Det er jo den desidert enkleste formen for prevansjon som ikke har en effekt på kroppen sånn ellers, så vi bruker det. Vært sammen i mange år så turnoff er det på ingen måte. Ja, bare tanken på å ikke måtte tenke på å ta piller eller putte noe i kroppen er så herlig befriende! Heia kondomer👍 Anonymkode: a4ccb...f5b 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:23 #33 Skrevet mandag kl 08:23 Hvorfor venter dere på at mannen skal sterilisere seg? Er jo bare å bestille time og få gjennomført sterilisering selv! Anonymkode: b3aa7...767
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:36 #34 Skrevet mandag kl 08:36 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor venter dere på at mannen skal sterilisere seg? Er jo bare å bestille time og få gjennomført sterilisering selv! Anonymkode: b3aa7...767 Hvorfor er det så viktig å legge seg under kniven når det bare er å dra på seg et kondom? Null stress. Anonymkode: a4ccb...f5b 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:25 #35 Skrevet mandag kl 19:25 Kjæresten jeg har nå tar den på seg uten å ta pause fra sexen, så jeg merker det knapt, kan fint gjøres samtidig som han sleiker meg. De som stopper opp og skal holde på ja d r mer turn off, men en som ordner uten at det merkes thats hot! Anonymkode: 12b51...525
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:32 #36 Skrevet mandag kl 19:32 Jeg har forsøkt å gå på p-piller to ganger i mitt liv (er 30), og begge gangene ble jeg dypt deprimert. Har ikke møtt noe forståelse av helsepersonell rundt dette, ble fortalt av en gynekolog at det ikke var mulig at det var en bivirkning av pillen. Jeg er ikke interessert i andre prevesjonsmidler, og nå ser jeg på det som positivt at det ikke er noe jeg tilfører kroppen min. I forholdet mitt så er det helt uproblematisk at han bruker kondom. Vi har like mye sex og er like spontane som vi hadde vært uten. Anonymkode: a5827...128
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:09 #37 Skrevet mandag kl 22:09 Dere som skriver at dere vil unngå søl - er ikke søl en del av det å ha sex, da? Spør for en venn. Anonymkode: 9c27f...199
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:14 #38 Skrevet mandag kl 22:14 «Vi foretrekker tørr sex.» Anonymkode: 9c27f...199
Hulderen Skrevet tirsdag kl 04:04 #39 Skrevet tirsdag kl 04:04 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor venter dere på at mannen skal sterilisere seg? Er jo bare å bestille time og få gjennomført sterilisering selv! Anonymkode: b3aa7...767 Å sterilisere kvinner er et mye større inngrep. Det koster også mer. I den offentlege helsetenesta er prisen 6 079 kroner for kvinner og 1 268 kroner for menn. https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/sterilisering/ Privat varierer prisene fra 6.000 til 38.000 for kvinner og fra 3.000 til 6.800 for menn.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:44 #40 Skrevet tirsdag kl 07:44 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som skriver at dere vil unngå søl - er ikke søl en del av det å ha sex, da? Spør for en venn. Anonymkode: 9c27f...199 En del av "gevinsten" med å bruke kondom er jo å slippe dette sølet. Bare snu seg rundt og sove etter sex om kvelden uten å måtte gå på do og uten å få flekker og søl på sengetøyet.☺️ Enda bedre hvis sex om morgenen å slippe å sitte på kontoret og kjenne det renner ut stinkende guffe. Pluss mange andre fordeler, så vi er veldig fornøyde med kondom 🥰 Anonymkode: a4ccb...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå