Gå til innhold

Dere i forhold som bruker kondom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler?

Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner?

Vi bruker kondom, men blir litt turnoff når han skal dra den på🫩

Anonymkode: 1ea27...d72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ppiller og annen hormonprevansjon medfører økt risiko for blant annet kreft. Det er uaktuelt for min del å gamble med egen helse når problemet kan løses ved at han bruker kondom i stedet. 

Anonymkode: 02bfc...6e5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 17 år og har begynt å bruke kondom igjen. Brukte p-piller før vi fikk barn, men etter barn prøvde jeg både p-piller og spiral, og ble uvel av begge deler. Ønsker ikke å være uvel flere uker i måneden. Planlegger at mannen skal sterilisere seg, men inntil det skjer, bruker vi kondom. Aldri tenkt over at det er noe turnoff med det.

Anonymkode: 69aa4...36d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kondom fordi jeg ikke tåler hormonprevensjon. Sikre perioder og temp-målinger blir for usikkert, og kobberspiral gav meg sterke blødninger.  

Anonymkode: e2c4b...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

P-piller og hormon prevensjon er ikke aktuelt her. Kondom har ingen bivirkninger annet enn at det blir mindre følsomt under sex, så valget er enkelt.

Anonymkode: 5c408...36e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kondom under eggløsning 

Anonymkode: 83449...d90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ppiller og annen hormonprevansjon medfører økt risiko for blant annet kreft. Det er uaktuelt for min del å gamble med egen helse når problemet kan løses ved at han bruker kondom i stedet. 

Anonymkode: 02bfc...6e5

Samme her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mulig å være spontan når man bruker kondom, feks ta en kjappis opp etter et tre på skogtur eller ved kjøkkenbenken.

Anonymkode: da018...197

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som er i forhold med fast partner som kun bruker kondom som prevensjon, hva er grunnen til at dere ikke bruker andre prevensjonsmidler?

Er det noen som foretrekker kondom fremfor andre ting, eller er det grunner til at dere ikke bruker andre ting? Isåfall hvilke grunner?

Vi bruker kondom, men blir litt turnoff når han skal dra den på🫩

Anonymkode: 1ea27...d72

Vi foretrekker kondom fordi det er praktisk og sikkert. I tillegg mindre inngripende en f.eks. hormonell prevensjon osv.
Vi foretrekker helt klart kondom. 

En bonus er en at penis holder seg hardere, lengre. Omtrent som en penisring som holder blodet tilbake i penis.

Anonymkode: 70af5...cee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo ikke mulig å være spontan når man bruker kondom, feks ta en kjappis opp etter et tre på skogtur eller ved kjøkkenbenken.

Da går det an å sterilisere seg. 

Anonymkode: 29337...dab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jo, det er det. Pass på å ha de tilgjengelig. Å ta opp et kondom fra lomma og rulle det på tar max 6-7 sekunder hvis du har gjort det noen ganger før. Vet ikke hva du definerer som kjappis? Hvor lang tid bruker dama på å få av buksa?

Anonymkode: a4ccb...f5b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi foretrekker kondom fordi det er praktisk og sikkert. I tillegg mindre inngripende en f.eks. hormonell prevensjon osv.
Vi foretrekker helt klart kondom. 

En bonus er en at penis holder seg hardere, lengre. Omtrent som en penisring som holder blodet tilbake i penis.

Anonymkode: 70af5...cee

Pluss at det blir mindre kliss og søl, slipper å lekke sæd ut av musa hele dagen, i stedet for å få alt samlet i kondomet og kaste det etterpå. Mange fordeler her, og jeg kjenner ikke forskjell heller (har prøvd uten).

Anonymkode: a4ccb...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tåler ikke annen prevensjon, men hadde uansett ikke vært aktuelt å kødde med hormonene mine. Å bli gravid er uaktuelt for meg så da må vi ha kondom.

Er det samme ts som har kjæreste som nekter å ha sex uten kondom?

Anonymkode: b9c9e...65d

AnonymBruker
Skrevet

Bestemte for lenge siden at jeg aldri mer skulle bruke hormonprevensjon. Spiral er også helt uaktuelt. Siden vi ikke er ferdige å få barn bruker vi kondom frem til mannen kan klippe strengen.

Anonymkode: d5ec7...0a2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare ha de tilgjengelig overalt dere kan tenkes å pule. Lett et par i kjøkkenskapet, et par ved sofaen, vaskerommet eller i turbuksa. Ha et par kondomer i bilen, en i veska og et par i toalettmappa til når man overnatter borte. Kan sikkert legge de litt diskret i stua, men tror de færreste bryr seg om de ser et par kondomer ligge strategisk bak blomsterpotta.

Når det ligger lett tilgjengelig er det kun snakk om sekunder å få den på. Gjør det heller til en greie framfor en klein pause mens hun ligger der med sprikende bein. Noe så enkelt som at hun tar den på noen ganger. Det ER jo nokså sexy når dama er så kåt at tar fram et kondom, trekker det på, styrer deg på plass og tar hele lengden i en bevegelse ... for nå er det nok lek; nå vil hun hun ha deg inni seg.

Annonse
Skrevet

Vi brukte kondom en periode fra sistemann ble født til jeg steriliserte meg. Null stress det. Verken å ta det på, under akten eller ved orgasme. Eneste savnet var kanskje at man må trekke seg ut etter å ha kommet. Ikke helt bra å koseknulle så mye etter utløsning.

Men fordelene veide mer enn opp for deg. For det første så BLE det sex. Hormoner var ikke noe alternativ så da hadde det blitt heller magert. Og i den grad jeg merket noe, så var det heller det at kondomet gjorde det enklere å vare lengre, særlig om man går for de med normal eller tykkere tykkelse.
Unngå sædsøl når man holdt på utenfor senga eller i dusjen var også et pluss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...