Disni Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni (endret) Hei jeg trenger hjelp til å finne barnelov paragraf 71, forskrift paragraf 9, 2 ledd Håper noen kan hjelpe Endret 4. juni av Disni
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Hei du, TS. Her tror jeg kanskje det har blitt litt rot. Ikke dykk altfor dypt ned i det ChatGPT-svaret over med en gang, for det er virkelig ikke til å stole på. Er det barnevernloven eller barnelova (barneloven, men den er på nynorsk) du ser etter, eller er det en annen lov? Og hvilken forskrift er det du sikter til? Jeg kan fint finne alle bestemmelser du er ute etter, jeg nærmest bor i Lovdata, men må vite hvilken lov og forskrift du sikter til. Det ChatGPT-svaret over er ikke noe å stole på. Barnevernloven inneholder (som du kan se) ingen § 71, og det utdraget over her finner man ingen steder i loven. Utdraget fra "forskrift om medvirkning og tillitsperson", som forøvrig heller ikke finnes (men det finnes en "Forskrift om barns medvirkning i barnevernet"), er også tatt fra ingen steder som helst. Dette er ChatGPT som blander eller i verste fall bare finner på ting. Hvis du kan være litt konkret på hvilken lov og forskrift, og dobbeltsjekke hvilken paragraf eller i hvert fall beskrive litt av hva de paragrafene du letter etter skal handle om, kan jeg sikkert hjelpe deg. Bare ikke stol på det svaret over, for det er virkelig fri fantasi. Det fremstår forsåvidt ryddig og ok nok, og noen ting er ikke helt fjerne (dette om medvirkning ligner en del på noen vendinger i barnekonvensjonen), men det du fikk presentert over her er virkelig ikke "barnelov § 71 og forskrift § 9 annet ledd". Anonymkode: fdbfc...9bc 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Lover og forskrifter finner man forøvrig på lovdata.no Anonymkode: 0669a...f36 1 1
smurfebuss Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Barneloven finner du her. Den inneholder paragraf 71. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7 Jeg antar dette er forskriften du er ute etter, paragraf 9, andre ledd: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2003-01-15-123 Her er en tolkingsuttalelse om temaet (Fradrag for samvær i barnebidraget ved samværshindring): https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/fradrag-for-samvar-i-barnebidraget-ved-samvarshindring/id2836796/ 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Disni skrev (2 timer siden): Hei jeg trenger hjelp til å finne barnelov paragraf 71, forskrift paragraf 9, 2 ledd Håper noen kan hjelpe Du finner alle lover og forskrifter på Lovdata. no. Anonymkode: 63c39...e57 2
Perelandra Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Tråden ryddes for gjengivelse av innhold fra ekstern kilde (ChatGPT), latterliggjøring og brukerangrep. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Googler du lovdata + loven du ønsker så kommer loven opp. Lovdatat.no har alt av lover og forskrifter. Anonymkode: b2f05...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå