Hannabanna Skrevet 4. juni #21 Skrevet 4. juni mommyaka skrev (4 minutter siden): Hva skjer når slike kulturer har sex og det faktisk ikke kommet blod? Ikke alle blør selv med hinne. Det er vanlig å ha med blod på bryllupsnatten flere plasser. På samme måte som å vaske sengeklærene og henge de til tørk, eller å faktisk henge eller vise fram sengetøyet er . Ekstrem sosial kontroll som gjør at jenter som gifter seg ikke har noe annet valg enn å ta med en liten ampull og skiftne til lekenet selv. Men dermed blir myten bringt videre. 5 4
heppernkax Skrevet 4. juni #22 Skrevet 4. juni Ikke hør på dem som (av politiske årsaker) påstår det -ikke finnes-. Har rotet med en god dek jenter som aldri har hatt sex til jeg var langt opp i 20 årene, og det er definitivt mulig å kjenne jomfrukrans når man fingrer i vei. Et par har også blødd under samleie. De fleste kvinner vet lite om jomfrudommer fordi de ikke puler særlig mange damer... just saying. Tror ottar & co har gått seg fast i at det ikke er en 'forseglet hinne', noe ingen har gått rundt å trodd. Selv leksikon sier at denne kransen finnes og kan tøyes under første samleie. https://sml.snl.no/skjedekrans "Kanten på denne åpningen overstrekkes vanligvis under det første samleiet, noe som ofte ledsages av en lett blødning." Svarer du ser etter er her: https://nhi.no/kroppen-var/kropp/rekonstruksjon-av-jomfruhinne/tidligere-seksuell-debut-i-mange-kulturer Har ikke vært gjennomført siden 2005 i Norge. Du må til utlandet. 1
Hannabanna Skrevet 4. juni #23 Skrevet 4. juni heppernkax skrev (3 minutter siden): Ikke hør på dem som (av politiske årsaker) påstår det -ikke finnes-. Har rotet med en god dek jenter som aldri har hatt sex til jeg var langt opp i 20 årene, og det er definitivt mulig å kjenne jomfrukrans når man fingrer i vei. Et par har også blødd under samleie. De fleste kvinner vet lite om jomfrudommer fordi de ikke puler særlig mange damer... just saying. Tror ottar & co har gått seg fast i at det ikke er en 'forseglet hinne', noe ingen har gått rundt å trodd. Selv leksikon sier at denne kransen finnes og kan tøyes under første samleie. https://sml.snl.no/skjedekrans "Kanten på denne åpningen overstrekkes vanligvis under det første samleiet, noe som ofte ledsages av en lett blødning." Svarer du ser etter er her: https://nhi.no/kroppen-var/kropp/rekonstruksjon-av-jomfruhinne/tidligere-seksuell-debut-i-mange-kulturer Har ikke vært gjennomført siden 2005 i Norge. Du må til utlandet. Nå lenker du til en side hvor det står at jonfruhinne er misvisende. Det er ingen her som har påstått at skjedekrans ikke eksisterer, men man kan være jomfru uten. Noen har igjen selv etter første samleie. Men det er ikke noe bevis for om man er jomfru eller ikke om man har eller ikke har. 12 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #24 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet noen om klinikk /privat som kan gjennomføre hymenplaatikk? Må ha jomfruhinnen tilbake. Og plis vis forståelse og gi meg svar på mitt spørsmål. Anonymkode: 588b8...a29 Det er DU som eier kroppen din. Ikke faren din, og ikke din kommende ektemann. Drit i å operere deg bare fordi en eller annen ekkel mann har jomfrufetish. Og kom deg ut av den fucka religionen din, den kommer til å ødelegge livet ditt. Anonymkode: f30f6...1e3 4 1
heppernkax Skrevet 4. juni #25 Skrevet 4. juni Hannabanna skrev (41 minutter siden): Nå lenker du til en side hvor det står at jonfruhinne er misvisende. Det er ingen her som har påstått at skjedekrans ikke eksisterer, men man kan være jomfru uten. Noen har igjen selv etter første samleie. Men det er ikke noe bevis for om man er jomfru eller ikke om man har eller ikke har. Er minst to svar som sier at "Jomfruhinnen er en myte". Det er ganske misvisende. Alle skjønner hva OP spør om. 2
Maleficenta Skrevet 4. juni #26 Skrevet 4. juni heppernkax skrev (14 minutter siden): Er minst to svar som sier at "Jomfruhinnen er en myte". Det er ganske misvisende. Alle skjønner hva OP spør om. Det heter ikke jomfruhinnen da det ikke er en hinne. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni #27 Skrevet 4. juni Tenk at jomfruhinna har fått overleve i så lang tid. Jeg er født på tidlig 90-tall og i en bok jeg fikk utdelt som 14-åring kunne jeg lese at "inni skjeden finnes det en hinne som sprekker ved første samleie. Dette kan gjøre vondt og kan gjøre at det blør. Hos aktive jenter og jenter som driver med ridning kan jomfruhinna sprekke uten samleie" (ikke ordrett gjengitt). Dette er under 20 år siden og det satte et spor i en ung jente. Jeg ble kjemperedd for å få noe inn i skjeden fordi jeg tenkte at "da blir jeg ødelagt". Jeg ville ikke bruke tampong fordi jeg trodde det kunne ødelegge meg der nede. Selv i dag nesten 20 år senere sliter jeg fortsatt med sterk vaginisme. Jeg har etter maaange år på en måte klart å gjennomføre samleie, men underlivsundersøkelser klarer jeg ikke gjennomføre i bevisst tilstand. Så myten om jomfruhinna som brister ved penetrering har ødelagt mye for meg, og for andre er den direkte farlig. Skjedekransen finnes, men det er ikke mulig å se på en kvinne om hun er jomfru basert på den. Hadde jeg fått vite det som 14-åring tror jeg at det hadde spart meg for ganske mye trøbbel. Anonymkode: 3595d...969 3
heppernkax Skrevet 4. juni #28 Skrevet 4. juni (endret) Maleficenta skrev (2 timer siden): Det heter ikke jomfruhinnen da det ikke er en hinne. Tror du ambolten i øret heter ambolt fordi den er til å smi med? Det er misvisende å si at møydommen ikke finnes. Den eksisterer hos mennesker, hester, elefanter, hvaler og andre pattedyr. Trolig for å skjerme vagina++ for skitt og fremmedlegemer hos unge pattedyr. Endret 4. juni av heppernkax 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #29 Skrevet 4. juni heppernkax skrev (4 minutter siden): Tror du ambolten i øret heter ambolt fordi den er til å smi med? Det er misvisende å si at møydommen ikke finnes. Den eksisterer hos mennesker, hester, elefanter, hvaler og andre pattedyr. Trolig for å skjerme vagina++ for skitt og fremmedlegemer hos unge pattedyr. Om jeg ikke husker feil er det bare en rest av en overgang mellom to embryoniske lag i tidlig utvikling av embryoet, og har ingen funksjon. Anonymkode: 28c5d...bb3 3
heppernkax Skrevet 4. juni #30 Skrevet 4. juni (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om jeg ikke husker feil er det bare en rest av en overgang mellom to embryoniske lag i tidlig utvikling av embryoet, og har ingen funksjon. Anonymkode: 28c5d...bb3 Det kan godt være. Men den finnes. Kjenner jeg blir irritert av diverse medieoppslag om 'myten om jomfruhinnen' når den lager stråmenn og sier at folk tror det er som plastforseglinga rundt en porsjon fjordland. Det har vel ingen trodd. Orker ikke bli hverlen detaljert eller vittig, men har egenhendig erfaring fra feltet og besiktiget opptil flere rutsjebaner med utøyd krans eller hva som nå er politisk korrekt å si. Blir gaslighting å si at dette ikke eksisterer. Nesten så man må tro det er en slags sammensvergelse for å passivt aggressivt snakke til skjeggemennene i moskeene & co via media. Endret 4. juni av heppernkax 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #31 Skrevet 4. juni Skjedekransen eksisterer i hvert fall, og jeg kjente definitivt penis butte i mot den (noe som gjorde veldig vondt). Jeg blødde også som en gris etter første samleie, som forøvrig var veldig smertefullt å få gjennomført før han klarte å presse seg gjennom. Jeg vet ikke hvorfor det står så mange steder at "jomfruhinnen ikke eksisterer", for det er bare det gamle navnet på noe som FAKTISK EKSISTERER i høyeste grad. Men den finnes i varierende grad fra jente/kvinne til jente/kvinne. Noen har en tynn og svak en, andre har kraftigere og bredere saker, som gir smerter og blødning når den blir brutt av fingre eller penis e.l. Anonymkode: b3b3d...fa1 2
Hengebuksvinet Skrevet 4. juni #32 Skrevet 4. juni Men... Om du ikke er jomfru, hva godt gjør det deg å få en operasjon? Må da være bedre å starte et forhold på ærlige premisser? Jeg tenker på alle situasjonene i et varig forhold der man er sårbare. Hadde ikke klart å leve på en løgn, rundt noe som var viktig for meg og mannen. Er det viktig for deg at mannen er "jomfru"? Om ikke, hvorfor er det viktig at du er det? Du er tross alt heldig, og vokser opp i det norske samfunnet. Med de rettighetene det medfører. Og ja, jeg har snakket med mange i vanskelige situasjoner. Men, du har faktisk muligheten til å velge. 1
Maleficenta Skrevet 5. juni #33 Skrevet 5. juni Hengebuksvinet skrev (16 timer siden): Men... Om du ikke er jomfru, hva godt gjør det deg å få en operasjon? Må da være bedre å starte et forhold på ærlige premisser? Jeg tenker på alle situasjonene i et varig forhold der man er sårbare. Hadde ikke klart å leve på en løgn, rundt noe som var viktig for meg og mannen. Er det viktig for deg at mannen er "jomfru"? Om ikke, hvorfor er det viktig at du er det? Du er tross alt heldig, og vokser opp i det norske samfunnet. Med de rettighetene det medfører. Og ja, jeg har snakket med mange i vanskelige situasjoner. Men, du har faktisk muligheten til å velge. Hvor naiv er du egentlig? 3
Maleficenta Skrevet 5. juni #34 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skjedekransen eksisterer i hvert fall, og jeg kjente definitivt penis butte i mot den (noe som gjorde veldig vondt). Jeg blødde også som en gris etter første samleie, som forøvrig var veldig smertefullt å få gjennomført før han klarte å presse seg gjennom. Jeg vet ikke hvorfor det står så mange steder at "jomfruhinnen ikke eksisterer", for det er bare det gamle navnet på noe som FAKTISK EKSISTERER i høyeste grad. Men den finnes i varierende grad fra jente/kvinne til jente/kvinne. Noen har en tynn og svak en, andre har kraftigere og bredere saker, som gir smerter og blødning når den blir brutt av fingre eller penis e.l. Anonymkode: b3b3d...fa1 Det er en krans som er tøyelig ikke en hinne 1
Maleficenta Skrevet 5. juni #35 Skrevet 5. juni heppernkax skrev (På 4.6.2025 den 17.27): Det kan godt være. Men den finnes. Kjenner jeg blir irritert av diverse medieoppslag om 'myten om jomfruhinnen' når den lager stråmenn og sier at folk tror det er som plastforseglinga rundt en porsjon fjordland. Det har vel ingen trodd. Orker ikke bli hverlen detaljert eller vittig, men har egenhendig erfaring fra feltet og besiktiget opptil flere rutsjebaner med utøyd krans eller hva som nå er politisk korrekt å si. Blir gaslighting å si at dette ikke eksisterer. Nesten så man må tro det er en slags sammensvergelse for å passivt aggressivt snakke til skjeggemennene i moskeene & co via media. Poenget er at det er feil å kalle det jomfruhinnen akkurat som om det er en hellig greie 1
heppernkax Skrevet 5. juni #36 Skrevet 5. juni Maleficenta skrev (35 minutter siden): Poenget er at det er feil å kalle det jomfruhinnen akkurat som om det er en hellig greie Brystvorten er heller ikke vorter da. Om protesten er rent språklig, så har man slått barnet ut med badevannet her. 3
heppernkax Skrevet 5. juni #37 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 17.43): Skjedekransen eksisterer i hvert fall, og jeg kjente definitivt penis butte i mot den (noe som gjorde veldig vondt). Jeg blødde også som en gris etter første samleie, som forøvrig var veldig smertefullt å få gjennomført før han klarte å presse seg gjennom. Jeg vet ikke hvorfor det står så mange steder at "jomfruhinnen ikke eksisterer", for det er bare det gamle navnet på noe som FAKTISK EKSISTERER i høyeste grad. Men den finnes i varierende grad fra jente/kvinne til jente/kvinne. Noen har en tynn og svak en, andre har kraftigere og bredere saker, som gir smerter og blødning når den blir brutt av fingre eller penis e.l. Anonymkode: b3b3d...fa1 Takk for at du sier det rett ut. En dame jeg snakket med, mener mange damer har sex så tidlig at de ikke husker noen jomfrudom og derfor påstår hardnakket at dette ikke eksisterer.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #38 Skrevet 5. juni Jomfrudom og skjedekrans er to forskjellige ting. Det å være jomfru/ ha jomfrudom er jo en måte å beskrive noen som ikke har hatt samleie før. Skjedekrans er en del av kvinnens anatomi. En tøyelig krans. Noen blør første gang under samleie da de kan være nervøse/ anspente og ikke klar nok slik at det blir rifter som blør litt. Anonymkode: e10cb...525 2
Helene1982 Skrevet 5. juni #39 Skrevet 5. juni heppernkax skrev (2 minutter siden): Takk for at du sier det rett ut. En dame jeg snakket med, mener mange damer har sex så tidlig at de ikke husker noen jomfrudom og derfor påstår hardnakket at dette ikke eksisterer. Hvor tidlig mister mange jomfrudommen, mener denne damen? De fleste husker jo barndommen sin fra de er 2-5 år? Internett er gratis og det finnes biblioteker. Dette er ikke mystisk om man leser en bok om anatomi. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni #40 Skrevet 5. juni For vel 10 år siden i tykkeste bibelbeltet ble jeg spurt av gynekologen om jeg ønsket å fjerne jomfruhinnen, og jeg kunne da velge mellom lokalbedøvelse eller operasjon. Jeg var unormalt trang, i tillegg til å ha vaginisme. Tok oppsnittingen der og da med lokalbedøvelse. Fem snitt og blødde som bare det. Ingen snakket om krans, og jeg hadde ikke hørt om det selv heller da, selv om det var nok en kombinasjon av en sterkt/kraftig krans, og at jeg var naturlig smal og hadde vaginisme som gjorde situasjonen bokstavelig talt så låst. Jeg har full forståelse for at det for TS kan være utfordringer her 💛 Sånne operasjoner gjøres så langt jeg vet ikke i Norge. Hørt noen stikker seg i fingeren med en nål for å få litt blod. Ikke alle blør da, som andre her har sagt. Jeg vil råde deg til å tenke deg godt om før du går videre inn i et forhold der dette blir forventet av deg. 💛 Anonymkode: 1d433...1df 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå