AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #1 Skrevet 4. juni 2025 Skjærte løk istad og fikk en skikkelig kutt. Men det stopper ikke å blø. Det har gått en time nå Hva kan jeg gjøre Anonymkode: d46d3...bfa
Mezzosoprena Skrevet 4. juni 2025 #2 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjærte løk istad og fikk en skikkelig kutt. Men det stopper ikke å blø. Det har gått en time nå Hva kan jeg gjøre Anonymkode: d46d3...bfa Sett på en kompress som er såpass stram at den stopper blodet.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #3 Skrevet 4. juni 2025 Surr på noe litt stramt eller legg trykk på med en annen finger og hold fingeren høyt. Kjøl gjerne litt ned, det hjelper blodårene til å trekke seg sammen. Anonymkode: ffb8e...b71
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #4 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Surr på noe litt stramt eller legg trykk på med en annen finger og hold fingeren høyt. Kjøl gjerne litt ned, det hjelper blodårene til å trekke seg sammen. Anonymkode: ffb8e...b71 Ok takk. Har stoppet å blø nå. Skal jeg ha på plaster resten av dagen? Kan jeg ta oppvask og sånt? Eller burde jeg være forsiktig? Anonymkode: d46d3...bfa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #5 Skrevet 4. juni 2025 Måtte lage middag så såret har vært bort i vannet flere ganger Huden føles veldig stivt. Kan ikke stekke fingeren. Anonymkode: d46d3...bfa
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #6 Skrevet 4. juni 2025 Dekk til såret, gjerne bruk hansker for å hindre at du får væske/skitt inn i såret. Du bør dekke det til det kommer skorpe. Anonymkode: a6593...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #7 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjærte løk istad og fikk en skikkelig kutt. Men det stopper ikke å blø. Det har gått en time nå Hva kan jeg gjøre Anonymkode: d46d3...bfa Det der er ikke noe synlig blødning å snakke om. Men sår / kutt som blør mye er det vanlig å sette et sting eller to i. Ring legevakten og forhør deg med helsepersonell. Anonymkode: 1c879...f1b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #8 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er ikke noe synlig blødning å snakke om. Men sår / kutt som blør mye er det vanlig å sette et sting eller to i. Ring legevakten og forhør deg med helsepersonell. Anonymkode: 1c879...f1b Legevakten for et såvidt synlig kutt i en finger? Anonymkode: 60d80...d9c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #9 Skrevet 4. juni 2025 Fingre blør mye, helt vanlig. Bare ha et type kompress og plaster på. Anonymkode: 60d80...d9c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #10 Skrevet 4. juni 2025 Går helt fint. Bare hold øye med såret og oppretthold god håndhygiene (jeg ville sagt «normalt god, men en viss pandemi viste oss med ettertrykkelighet at normal hygiene for folk flest er urenslighet). Anonymkode: 864c8...af2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå