Gå til innhold

Realistisk å reise med to små barn alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i England men har alltid reist mye til Norge for å besøke familie. Eldste barnet mitt er 3.5 år og jeg har alltid reist mye alene med h*n, h*n er vandt til å reise mye med fly og elsker det. Nå har vi fått nummer to som er 4 måneder og jeg lurer på om det er realistisk å reise med begge barna alene i sommer for å besøke familien. Forhåpentligvis blir det kun en vei alene også kommer mannen over når han er ferdig med jobb og kan reise tilbake med meg. Jeg er bare redd det blir vanskelig da jeg nå er «outnumbered».

Siden yngste ble født har jeg egentlig bare tenkt at jeg skal utfordre meg selv så jeg har prøvd å ta med begge barna ut alene så jeg blir mer vandt med det, men å reise alene med dem vet jeg jo blir vanskeligere. Noen som har mye erfaring med å reise alene med småbarn som kanskje kunne gitt litt innspill? Syns det er synd om jeg ikke kan dra å besøke familien så ofte nå, føltes så mye enklere da jeg kun hadde et barn å passe på. 

Anonymkode: a6289...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er å reise fra England til Norge med to små så klarer du det. Du kan og be om hjelp på flyplassen om du trenger det.

Det å reise på ferie med to så små alene og være alene med dem der, det tenker jeg er noe annet. hadde kviet meg for å dra på pakkereise alene med en på tre og en på fire måneder for å si det slik.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har to små og har reist mange ganger alene til Norge fra Frankrike. Med en treåring og en baby. 

Gått utrolig bra hver gang :)  God planlegging på forhånd er viktig. Noe de liker å spise, drikke, spille, se på osv.. 

Men eldste hennes er usedvanlig snill og rolig. 

Anonymkode: 10d5d...d48

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at om du planlegger godt er det fullt mulig TS siden minste er så liten vil jo denne ligg ei en vogn eller henge i en sele/sjald inntil kroppen og du har to armer til den eldste.. 

Anonymkode: 782f7...30f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finner du ut etter første flytur. Kan være lurt å la baby suge på noe, med tanke på trykk i ørene. 

Anonymkode: 09cd0...bb4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Datteren min har to små og har reist mange ganger alene til Norge fra Frankrike. Med en treåring og en baby. 

Gått utrolig bra hver gang :)  God planlegging på forhånd er viktig. Noe de liker å spise, drikke, spille, se på osv.. 

Men eldste hennes er usedvanlig snill og rolig. 

Anonymkode: 10d5d...d48

Så godt å høre. Jeg er en organisert person som alltid planlegger på forhånd og har alltid med aktiviteter og snacks til eldste. Min eldste er også en veldig rolig 3-åring som kommuniserer godt. Da vi fløy nå nettopp så tok h*n til og med på sitt eget setebelte. Syns det er stas å fly. 

Skrevet

jeg har reist alene med begge barna siden de var under ett år og 1.5 år :) Det har gått strålende. god planlegging, bæresjal til yngste og strukturert så har det alltid gått strålende ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen, føler meg kanskje litt positiv til det nå. Tenker også at jeg kan bruke folk rundt meg da jeg alltid finner at folk spør ekstra mye om man trenger hjelp når de ser at man reiser alene. Kan jo også få hjelp på flyet. Jeg blir alltid kjørt av mannen min til flyplassen så han hjelper til med innsjekk av baggasje osv også blir jeg alltid hentet av familie i Norge så da går jeg hjelp der også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det finner du ut etter første flytur. Kan være lurt å la baby suge på noe, med tanke på trykk i ørene. 

Anonymkode: 09cd0...bb4

Jeg fullammer også bruker yngste smokk. Fløy med baby nå for kun 1 uke siden 😊 TS

• Hjerte 1
Skrevet

Mitt tips er å sette "merkelapp" på den eldste. Min eldste kunne finne på å stikke avgårde mens jeg satt og ammet minste på flyplassen (men han var 2 år, ikke 3,5) Jeg skrev mitt navn og telefonnummer oppå hånda/armen hans med tusj.

Dette virket supert den gangen vi var i Dyreparken og den eldste plutselig var søkk borte. En fremmed dame ringte til meg etter at eldste hadde vist fram hånda og bedt om hjelp til å finne mamma.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg bor i England men har alltid reist mye til Norge for å besøke familie. Eldste barnet mitt er 3.5 år og jeg har alltid reist mye alene med h*n, h*n er vandt til å reise mye med fly og elsker det. Nå har vi fått nummer to som er 4 måneder og jeg lurer på om det er realistisk å reise med begge barna alene i sommer for å besøke familien. Forhåpentligvis blir det kun en vei alene også kommer mannen over når han er ferdig med jobb og kan reise tilbake med meg. Jeg er bare redd det blir vanskelig da jeg nå er «outnumbered».

Siden yngste ble født har jeg egentlig bare tenkt at jeg skal utfordre meg selv så jeg har prøvd å ta med begge barna ut alene så jeg blir mer vandt med det, men å reise alene med dem vet jeg jo blir vanskeligere. Noen som har mye erfaring med å reise alene med småbarn som kanskje kunne gitt litt innspill? Syns det er synd om jeg ikke kan dra å besøke familien så ofte nå, føltes så mye enklere da jeg kun hadde et barn å passe på. 

Jeg har reist med både 2, 3 og 4 barn alene, både i Norge og utlandet. Det er travelt, men går bra.

Anonymkode: 20aa3...cc0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på barna og hvir krøkkete reisevei det er snakk om, men i utgangspunktet skulle det ikke være noe problem. 

Anonymkode: 64a88...726

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Tørr å spørre. Jeg reiser mye, og har flere ganger holdt en baby i fem minutter. Eller hatt et øye på et barn mens mor skifter bleie på minste. Flyvertinnene er også behjelpelige med å ha barn på armen under et kort toalettbesøk, selv om man selvfølgelig ikke skal belage seg på det. 

Anonymkode: 18e45...d81

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem. Ha baby i sjal eller bæresele så har du hendene fri. Og da er det som å ha ett barn med på tur. 

Anonymkode: d1704...f87

• Hjerte 1
Skrevet

baby i bæresele så er det null problem, reiste mye alene med mine når de var små fra eldste akkurat ble 2 og kunne sitte i eget sete, før det var det lov.

AnonymBruker
Skrevet
Yuvia skrev (9 timer siden):

jeg har reist alene med begge barna siden de var under ett år og 1.5 år :) Det har gått strålende. god planlegging, bæresjal til yngste og strukturert så har det alltid gått strålende ❤️ 

det er jo ikke lov siden de under 2 MÅ sitte på fanget..  

Anonymkode: a8667...e7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det er jo ikke lov siden de under 2 MÅ sitte på fanget..  

Anonymkode: a8667...e7d

Det er jo bare noen minutter av reisen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt flere babyer for fremmede damer på fly og buss, dog i latinamerika. Det er bare hyggelig! 

Anonymkode: 6192f...f2f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kommer jo litt an på barna og hvir krøkkete reisevei det er snakk om, men i utgangspunktet skulle det ikke være noe problem. 

Anonymkode: 64a88...726

Blir kjørt til flyplassen, hjelp med innsjekk av baggasje av mannen, hentet på andre siden. Så blir eventuelt alene på flyplassen og på flyet. TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen, føles litt mer mulig etter å ha lest svarene deres. Jeg tenker jo på alle mulige situasjoner, kanskje mest urolig for om jeg må skifte bleie på baby på de små flytoalettene, hva gjør jeg med eldste, eller omvendt. Men da får jeg bare tørre å spørre om hjelp. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...