mcl Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Hei! Jeg vurderer barnehageplass for barnet mitt i Kristiansand, og lurer på om noen har erfaring med Lømslandsvei barnehage eller Trollhaugen barnehage. Hvilken av dem anbefaler dere, og hvorfor? Vi var nylig på besøk hos Roligheden Gård barnehage, og dessverre ble det en veldig negativ opplevelse for oss. Jeg ønsker å dele det her, i håp om å finne noe bedre og mer trygt. Dette var vår opplevelse: Ute var det tre ansatte, men ingen fulgte med på barna – de satt med telefonene sine. Jeg overhørte en ansatt skjelle ut et barn på en ubehagelig måte. Barna ble rost for å kaste ball på hverandre – og til og med på oss som var på besøk. Barna sover i køyesenger, og til og med toåringer blir lagt i overkøya. Dette er stikk i strid med anbefalingene, som sier at slike senger kun er trygge fra 6 år og oppover. Gulvet under køyesengene er mur, noe som føles hardt og kaldt – ikke trygt for små barn. De ansatte virket mer opptatt av å prate med hverandre og med foreldre enn av å engasjere seg med barna. Barna ble i stor grad overlatt til seg selv. Lekene var gamle og ødelagte, noe som også sier litt om vedlikeholdet og omsorgen. Dette er selvfølgelig bare min personlige opplevelse, men det fikk meg til å innse hvor viktig det er å finne en trygg, varm og barnevennlig plass. Derfor håper jeg å få noen ærlige erfaringer fra dere her inne: Hvordan er stemningen i Lømslandsvei og Trollhaugen barnehage? Er de ansatte til stede for barna? Hvordan er lekeplassen, søvnforholdene, og samspillet mellom barn og voksne? Setter stor pris på alle innspill 💛
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Jeg kjenner kun til Roligheten pga en venninne jobbet der. Hun likte seg ikke. Mye dårlig ledelse og ting blir ikke tatt tak i. Ikke godt arbeidsmiljø heller. Jeg hadde valgt en av de andre. Anonymkode: cf8a3...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå