Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok ut spiral i september og hadde svært uregelmessig syklus (32-40 dagers sykluser). Starta å spotte oppimot ei uke før mensen kom. I januar ble jeg derimot gravid, men hadde en missed abortion. Måtte til revisio i midten av mars. Etter det har syklus kun vært på 26 dager. 
Denne mnd hadde jeg FDSM 10/5 , positiv el-test søndag 25/5, og negativ 26/5. negativ test i dag og antydning til blod på papiret (dag 26 av syklus)… så da kommer vel tanta tilbake imorgen da 😞

Nå trenger jeg råd og kanskje litt info.

tar det tid før det stabiliserer seg (dette er 3. syklus på 26 dager siden revisio)? 

noe jeg kan gjøre? (mat, trening, kosttilskudd- hva som helst).

Har en forferdelig jobb med høy arbeidsbelastning og mye stress (tredelt turnus). Jeg er utslitt! Regner med det også er av betydning 😢

Pepre gjerne på med deres tanker 🥺

Anonymkode: f4a17...fda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Har et barn fra tidligere på snart 3 år. Dette var null stress å lage 😅

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som slet med for kort folikkelfase, som legen mente var grunnen til at egget ikke rakk å feste seg eller noe, og hun fikset problemet med noen runder akupunktur. Kanskje det kan hjelpe for deg også😊 Lykke til!

Anonymkode: ad4e7...815

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve tilskudd av Pyridoksin (B6-vitamin). Du får sterke tilskudd reseptfritt på apoteket. 

Det hjalp meg å forlenge lutealfasen min med to dager, fra "litt kort" til "normal lengde" :)

Anonymkode: 0f252...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan prøve tilskudd av Pyridoksin (B6-vitamin). Du får sterke tilskudd reseptfritt på apoteket. 

Det hjalp meg å forlenge lutealfasen min med to dager, fra "litt kort" til "normal lengde" :)

Anonymkode: 0f252...db6

Jeg har faktisk en boks liggende! Hvor stor dose tok du?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg også har dette.. og med nr 2 som jeg ble gravid med i 22, så var det jo ikke før jeg begynte med el tester at jeg skjønte el kom kjempe sent.. 

hadde 26 dagers sykluser, og fikk da positiv el test dag 20. men da ble jeg også gravid og det gikk helt fint! Fikk naturlig nok ikke positiv test til forventet mens, men 11-12 dager etter eggløsning. 

Litt bekymra og ser det er noe sent nå også, slik at lutealfasen er kort nå også.. 4dpo og veldig spent🙈 føler det er mye tegn til mens her også, så skal også teste de vitaminene neste mnd kanskje 😊

Anonymkode: 50535...47f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt.  kort lutealfase, med spotting fra 9dpo og mensen ca 11 i gjennomsnitt. Har et barn på nesten tre år. Ble da gravid 3 pp (men egentlig den første hvor det var veldig bra timing) . Hatt mensen siden barnet var 10 mnd med lange sykluser (32-33dg). Stoppet å amme i septrmber ifjor og da endret syklusene seg (23-27). Har i tillegg hatt en mnd med positiv el test og mensen samme dag som Varte ei uke. Deretter fulgte el 14 dager senere og så mensen etter 10dgr. 

Så jeg aner ikke hva som skjer nå. 

Anonymkode: 76d3c...7e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 23.29):

Jeg er i samme båt.  kort lutealfase, med spotting fra 9dpo og mensen ca 11 i gjennomsnitt. Har et barn på nesten tre år. Ble da gravid 3 pp (men egentlig den første hvor det var veldig bra timing) . Hatt mensen siden barnet var 10 mnd med lange sykluser (32-33dg). Stoppet å amme i septrmber ifjor og da endret syklusene seg (23-27). Har i tillegg hatt en mnd med positiv el test og mensen samme dag som Varte ei uke. Deretter fulgte el 14 dager senere og så mensen etter 10dgr. 

Så jeg aner ikke hva som skjer nå. 

Anonymkode: 76d3c...7e0

Jeg har akkurat samme syklus som deg. Tok ut spiral i des. fikk progesteronstøtte med gyn nå så er veldig spent på om det gir effekt. Har to barn fra før og de satt på første runde begge to 🙈

Anonymkode: c2af8...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger!

Anonymkode: 2cda2...bd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 14.14):

Kjenner noen som slet med for kort folikkelfase, som legen mente var grunnen til at egget ikke rakk å feste seg eller noe, og hun fikset problemet med noen runder akupunktur. Kanskje det kan hjelpe for deg også😊 Lykke til!

Anonymkode: ad4e7...815

Hun fikset det nok ikke med akupunktur, men med tid. 

Anonymkode: e60d1...a6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hun fikset det nok ikke med akupunktur, men med tid. 

Anonymkode: e60d1...a6b

Akupunktur har effekt, det er forsket på og bevist. Sånn hvis du ikke har tro på akupunktur generelt. 

Anonymkode: 2cda2...bd2

Skrevet

Jeg hadde ganske kort lutealfase, selv etter stor livsstilsendring. Hjalp når jeg fikk progesterontilskudd som jeg tok i de dagene etter eggløsning 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 9.17):

Jeg har akkurat samme syklus som deg. Tok ut spiral i des. fikk progesteronstøtte med gyn nå så er veldig spent på om det gir effekt. Har to barn fra før og de satt på første runde begge to 🙈

Det ga effekt! Ble gravid på første kur nå 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det ga effekt! Ble gravid på første kur nå 🥰

Så gøy! Gratulerer!!🤩

hvor henvendte du deg? Fastlege? Gynekolog? Måtte du gjennom mye tester, eller fikk du med det samme? Og hva heter den?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så gøy! Gratulerer!!🤩

hvor henvendte du deg? Fastlege? Gynekolog? Måtte du gjennom mye tester, eller fikk du med det samme? Og hva heter den?

Tusen takk ❤️❤️ dro privat til gyn og fortalte om spottingen og syklusen. Først sa hun jeg ikke ble gravid pga stress men etter at hun undersøkte så såg hun at livmorslimet (endometriet?) var tynt tror jeg. Det var hvertfall noe hun så. Så da fikk jeg utrogestan vaginalkapsel og har tatt det dpo 1 og frem til nå. Skal fortsette til uke 7. det er ifølge gyn helt ufarlig å ta det.  Hun sa at det var verdt å prøvd noen sykluser for å se om det hadde effekt. Jeg trengte ikke ta blodprøver heller 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...