AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Jeg har vært syk det siste året og det har dessverre blitt for mye skjermtid på barnet mitt (han er 6 år), og nå når jeg begynner å komme meg litt så ser jeg jo at dette ikke er bra. Jeg har bare rett og slett ikke hatt kapasitet til å gjøre noe som helst annet enn å hvile, og det har dessverre gått ut over ham. Og må prøve å snu dette, men jeg aner ikke helt hva vi skal finne på etter barnehage (og etter hvert skole). Har prøvd litt brettspill og tegning, med ulike grader av hell. Hjernen er fullstendig tom for ideer. Hva gjør dere med barna på ettermiddagen dere andre familier? Kanskje noen har noen tips til hva (særlig gutter kanskje) liker å holde på med? 😊 Og ja, jeg vet det er skikkelig kritikkverdig, men det har vært snakk om overlevelse og ikke så mye annet. Anonymkode: 816e2...066 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Hva med å dra ut? Sykle tur sammen. Barnas turlag har gjerne ti turforslag hver sesong der dere samler poeng. De har og aktiviteter man kan bli med på. dra på lekeplasser? meld han på aktiviteter, turn, kulturskolen har gjerne gruppeaktiviteter for små barn. Anonymkode: 11559...56c
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å dra ut? Sykle tur sammen. Barnas turlag har gjerne ti turforslag hver sesong der dere samler poeng. De har og aktiviteter man kan bli med på. dra på lekeplasser? meld han på aktiviteter, turn, kulturskolen har gjerne gruppeaktiviteter for små barn. Anonymkode: 11559...56c Han nekter å lære seg å sykle 🙈 Men ja, på sommeren kan vi dra litt mer ut. Lekeplass er lurt, takk for tips! 😊 Aktivitet er og prøvd, han er litt tander på mye folk og lyd rundt seg, så allidrett (som foreløpig har vært det eneste tilbudet her) ble for mye for ham. Men håper jo det åpner seg noen muligheter for aktiviteter som passer ham bedre når han begynner på skolen 😊 -TS Anonymkode: 816e2...066
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Mitt barn leker med lekene sine, alene eller med oss. Mye rollelek men også lek med biler og byggeting. Anbefaler sånne magnetiske byggeklosser (magna tiles og liknende). Leser og mye bøker for henne. Og så liker hun å klippe og lime (spesielt å klippe) så vi har mye farget papir eller hun tegner og så klipper opp etterpå. Klistremerker er og gøy. En 6-åring kan vel også leke litt alene med lekene sine? Pluss ha med eller være med andre barn hjem? Leke ute med nabobarn? Hjelpe til å lage middag er og en aktivitet som tar litt tid. Anonymkode: b75f7...612
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Tegne med kritt ute. Aktivitetsbøker er gøy. Lage mat/middag sammen. Bake rundstykker. Han kan være med å vaske og rydde. Lekeplassen. Anonymkode: 124d0...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå