Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at menn mister evnen til å kontrollere egne handlinger og tanker om han ser litt kvinnehud? Må kvinner dekke seg til for å ikke friste menn? 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (17 minutter siden):

OK. Takk for at du informerer meg om at alle kvinner tenker likt og har identiske beveggrunner.

Jeg innser at det kan finnes unntak, men det jeg skrev, gjelder de aller fleste. Uansett må menn lære at det aldri er akseptabelt å se med "vellyst" på en kvinne. Kvinner må ha rett til å bli forskånet fra menns blikk. For å håndheve dette, må politiet oppbemannes radikalt, og terskelen for å fengsle menn må gjøres langt lavere.

Anonymkode: 27fbf...b72

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Jeg er mann, og jeg liker å vise meg fram.

Nei, jeg tror ikke andre blir kåte av å se meg. Jeg bare liker å vise meg fram.

Hvorfor?

Anonymkode: d8f17...21f

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: d8f17...21f

Tenger jeg en grunn? Nytelse spør ikke om dype motiver, nytelse nyter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 9.37):

Influsensere, tv-prrsonligheter, damer generelt. Hvorfor har dere behov for å vise kropp, bikinibilder, vise mage, rumpe, trutmunn etc. Jeg skjønner jo at det handler om oppmerksomhet og anerkjennelse, men hvorfor ikke få det på andre måter? Hva tenker dere i fht påvirkning på unge? Egne døtre? Jeg er normalt pen og slank, men har aldri hatt behov for det. Forstår det ikke🤔🤔

Anonymkode: b451e...332

Du forstår ikke at andre kan ha andre behov enn deg?

Anonymkode: c0cc7...b0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg innser at det kan finnes unntak, men det jeg skrev, gjelder de aller fleste. Uansett må menn lære at det aldri er akseptabelt å se med "vellyst" på en kvinne. Kvinner må ha rett til å bli forskånet fra menns blikk. For å håndheve dette, må politiet oppbemannes radikalt, og terskelen for å fengsle menn må gjøres langt lavere.

Politiets rolle er å etterforske brudd på Norges lover og å tiltale de som bryter dem, ikke å understøtte enkeltes viktorianske moralbegreper.

Du får eventuelt engasjere deg politisk og bygge en allianse av religiøse konservative fra de tre Midtøsten-religionene for å endre lovgivningen. Den åpenbare faren ved det er at du ender opp med lover som krever at kvinner dekker seg til.

Skrevet

Influsensere, tv-prrsonligheter, damer generelt. Hvorfor har dere behov for å vise kropp, bikinibilder, vise mage, rumpe, trutmunn etc. Jeg skjønner jo at det handler om oppmerksomhet og anerkjennelse, men hvorfor ikke få det på andre måter? Hva tenker dere i fht påvirkning på unge? Egne døtre? Jeg er normalt pen og slank, men har aldri hatt behov for det. Forstår det ikke🤔🤔

Kropp (og utseende) er - på generell basis - kvinners primær kapital i samfunnet, selv om det finnes unntak som har utdanning/posisjon/kulturell kapital som det største. Selv om mange ikke liker/tror på det, men sånn er det faktisk. Det er det korte svaret. 

Skrevet

Fordi de ikke kan vise 🧠 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 6.6.2025 den 1.24):

Politiets rolle er å etterforske brudd på Norges lover og å tiltale de som bryter dem, ikke å understøtte enkeltes viktorianske moralbegreper.

Du får eventuelt engasjere deg politisk og bygge en allianse av religiøse konservative fra de tre Midtøsten-religionene for å endre lovgivningen. Den åpenbare faren ved det er at du ender opp med lover som krever at kvinner dekker seg til.

Seksuelle overgrep er kriminalitet, selv om uønskede blikk er blant de minst alvorlige tildragelsene. Dette er således et politianliggende. Hensikten er ikke å støtte viktorianske moralbegreper, men å støtte kvinners frihet og trygghet.

De religiøst konservative religionene legger ansvaret for menns seksuelle vandalisme på kvinnene og plasserer ikke ansvaret der det hører hjemme, nemlig menns holdninger og oppførsel. Å støtte disse grupperingene vil derfor bidra til det motsatte av den ønskede utviklingen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Seksuelle overgrep er kriminalitet, selv om uønskede blikk er blant de minst alvorlige tildragelsene.

Vis meg dette i lovarbeidene. På forhånd takk.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

De religiøst konservative religionene legger ansvaret for menns seksuelle vandalisme på kvinnene

Jeg gir deg rett i dette. Der gikk jeg for langt i sammenligningen, og det beklager jeg.

Det jeg mente er at vi i dag er mer sex- og kroppspositive, og det mener jeg er en verdi vi må understøtte.

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (På 5.6.2025 den 23.54):

Er det sånn at menn mister evnen til å kontrollere egne handlinger og tanker om han ser litt kvinnehud? Må kvinner dekke seg til for å ikke friste menn? 

Det med å ikke rette fokus mot kropp er mer for ikke å bli sett på som hore. 

Det er jo vanskelig å se damer som kun tenker på formering eller manipulering ift. formering som noe annet enn det de er.

Anonymkode: b393f...551

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 11.43):

Vi blir jo oppdratt til å tro at det er utseendet vårt som betyr noe, så det er jo ikke så rart at kvinner ønsker å vise verdien sin? 

Anonymkode: 11423...5a4

AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 11.54):

Kvinner trenes opp til å tro at deres verdi er knyttet til hvordan dere ser ut. Spesifikt, hvordan dere ser ut fra menns ståsted, og hvor mye kåthet dere klarer å stimulere i mennene som ser på dere. Kvinnens nyttefunksjon i samfunnet vurderes generelt ut i fra hva hun kan tilby menn og andre. Menns nyttefunksjon vurderes ut i fra hva de presterer i seg selv. 

Og siden det fremdeles er slik at menn sitter på mer kapital og formell makt enn kvinner, lærer kvinner seg raskt at de kan oppnå en del fordeler ved å gjøre seg lekre for menn (penger, forfremmelse, oppmerksomhet).

Anonymkode: 816a7...055

AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 9.13):

Samfunnet, foreldre har svært lite å si for hvordan du blir som voksen. Du kan få meg deg noen verdier, men til syvende og sist er det samfunnet som former oss. 
Så medier, du, jeg, kjendiser, venner og familie er de som former oss. 
Dette gjelder både gutter og jenter, derfor kommer vi ikke unna det at vi ser et kvinne bryst så tenker vi sex og ikke babymat. Og et mannebryst (som til og med kan være større enn kvinnebryst) har ikke noe med sex å gjøre. 
Man kan prøve å legge skylden på mor/ far men det er samfunnet som bidrar den størstedelen i oppveksten. Alle blir vi påvirket om vi vil eller ikke. 

Anonymkode: de253...2cb

AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 9.21):

Ikke meg du siterer, men svarer likevel.

Det handler delvis om hvordan samfunnet som helhet behandler kvinner, og delvis om hvordan menn er mot kvinner og reagerer på kvinnene som viser seg frem spesielt.

Vi lærer fra vi er ganske små at det er utseendet vårt som er vår viktigste kapital. Mens jevnaldrende gutter får skryt for å være flinke, smarte, modige eller tøffe, så får jentene høre at de ser så pene og søte ut. Og de jentene som ikke får høre det, merker jo ganske raskt at andre jenter får det, så vi skjønner jo allerede der at utseende gir fordeler. Som barn først og fremst i form av skryt. På skolen er vi ikke så veldig gamle før guttene begynner å dele oss inn i pen og ikke pen, lager lister over de peneste. Og både gutter og jenter, og til og med lærere gir fordeler til de peneste. 

Så vi er lærer fra vi er ganske små at et godt utseende gir fordeler. Når vi blir eldre og ser hvordan gutter og menn reagerer på de pene jentene som viser seg frem, da vil flere også være sånn. De vil for det første ha bekreftelse fra det kjønnet de ønsker å tiltrekke at de er pene nok, og at den kapitalen de har hørt er så viktig er på plass. Når menn gir oppmerksomhet og fordeler til kvinnene som viser seg frem, er det en del som tror at dette er det som må til for å kapre en partner.

Om alle rundt oss fra barndommen av hadde fortalt oss også at vi er flinke, smarte, modige og tøffe, og gutter og menn hadde blitt litt mindre opptatt av å annonsere hvem de synes er deilige, så hadde vi kanskje kommet litt bort fra dette. Vi kvinner vet at vi er mer enn utseendet, men det er ikke alltid samfunnet ser ut til å være enige. 

Anonymkode: 74a51...a8b

AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 17.59):

Jeg tror dette langt på vei er korrekt. Roten til ondet er utelukkende mennenes feil, det er disse som lager premissene kvinnene må rette seg etter. Løsenet må være å straffe menn som ser på kvinner med sex i hodet. Kvinner må tillates å kle seg og se ut hvordan som helst, uten at dette påvirker mennenes holdninger til dem.  Menn som ser med vellyst på lettkledte kvinner, det være seg på bilder eller i virkeligheten, må straffes på linje med dem som er skyldige i andre seksuelle overgrep. Med trussel om noen år i fengsel vil oppførselen trolig bli en helt annen.

Alt dette bare fra førstesiden.... Ja da det er samfunnet og menn som er skyld i hvordan kvinner ter seg. Man kan jo ikke holde en kvinne ansvarlig for hennes egne handlinger...

Anonymkode: a9537...a06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 3.50):

Alt dette bare fra førstesiden.... Ja da det er samfunnet og menn som er skyld i hvordan kvinner ter seg. Man kan jo ikke holde en kvinne ansvarlig for hennes egne handlinger...

Anonymkode: a9537...a06

Det er da ikke noe galt eller kritikkverdig i kvinnenes handlinger eller utseende. Det en må komme til livs, er mennenes reaksjon på kvinners utseende og handlinger.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 10.6.2025 den 20.37):

Vis meg dette i lovarbeidene. På forhånd takk.

Dette fremgår av straffelovens §§297 og 298.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 9.21):

Ikke meg du siterer, men svarer likevel.

Det handler delvis om hvordan samfunnet som helhet behandler kvinner, og delvis om hvordan menn er mot kvinner og reagerer på kvinnene som viser seg frem spesielt.

Vi lærer fra vi er ganske små at det er utseendet vårt som er vår viktigste kapital. Mens jevnaldrende gutter får skryt for å være flinke, smarte, modige eller tøffe, så får jentene høre at de ser så pene og søte ut. Og de jentene som ikke får høre det, merker jo ganske raskt at andre jenter får det, så vi skjønner jo allerede der at utseende gir fordeler. Som barn først og fremst i form av skryt. På skolen er vi ikke så veldig gamle før guttene begynner å dele oss inn i pen og ikke pen, lager lister over de peneste. Og både gutter og jenter, og til og med lærere gir fordeler til de peneste. 

Så vi er lærer fra vi er ganske små at et godt utseende gir fordeler. Når vi blir eldre og ser hvordan gutter og menn reagerer på de pene jentene som viser seg frem, da vil flere også være sånn. De vil for det første ha bekreftelse fra det kjønnet de ønsker å tiltrekke at de er pene nok, og at den kapitalen de har hørt er så viktig er på plass. Når menn gir oppmerksomhet og fordeler til kvinnene som viser seg frem, er det en del som tror at dette er det som må til for å kapre en partner.

Om alle rundt oss fra barndommen av hadde fortalt oss også at vi er flinke, smarte, modige og tøffe, og gutter og menn hadde blitt litt mindre opptatt av å annonsere hvem de synes er deilige, så hadde vi kanskje kommet litt bort fra dette. Vi kvinner vet at vi er mer enn utseendet, men det er ikke alltid samfunnet ser ut til å være enige. 

Anonymkode: 74a51...a8b

Menn er like store ofre for samfunnets forventninger, bare så det er sagt. Mannsrollen er til og med vesentlig  trangere. Kvinnerollen har gjennomgått en liten revolusjon, der kvinner nå kan være hva som helst - maskuline, feminine, tøffe, praktiske, huslige, familiære, jage karriere etc - samfunnet tillegger dem lik verdi som kvinne. Menn blir til stadighet stilt opp mot den "ekte mannen", der samfunnet og ofte kvinner tar på seg ansvaret for å definere hva det betyr. Kvinner kan i større grad flagge sine preferanser, uten å høste kritikk, mens menn får kritikk for ekvivalente kriterier. 

At influensere viser hud, rompe og pupper på nett er fordi det genererer flere klikk og likes. Det finnes forskning på disse mekanismene. Det er en grunn til at trenings-influensere som fikk beskjed om å kle på seg på et senter i Trondheim gikk rett i offerrolle og mobiliserte sterkt mot klesregler, fordi de med 100% sikkerhet vet at det ville kunne bety mindre trafikk og likes - mindre sjanse til å bygge seg opp - mindre sjanse for store fremtidige inntekter. 

Only Fans har eksplodert blant kvinner. Det kan tjenes en slant på å vise litt av ditt og datt, og sjokkerende mange er ikke blyge. Det er nesten normalisert. 

Men tilbake til innlegget ditt, kvinner er ikke ofre i dette. De som velger å vise seg frem har et valg.  

Skrevet

Så hvis jeg er på stranden, tar bilde av meg selv som bader i bikini og legger det ut, så er jeg ute etter oppmerksomhet? 😆 Hva er galt med å vise mage? Menn løper rundt i bar overkropp hele tiden og kan vise mage, men dersom du er kvinne så er det plutselig forbudt å vise mage? 😁 Når det kommer til influensere og tv-personligheter så er jeg ikke noe fan av dem, men det er ikke noe jeg velger å bruke mye tid på i hverdagen. Det handler mest om personlighetene og at vi hadde ikke kommet overens. Jeg er ikke begeistret for OF, for alle disse plastiske operasjonene som foregår og alt det drama som foregår. Sophie Elise er en som jeg skulle ønske folk kunne slutte å gi oppmerksomhet, da hun, etter min mening, er ikke et godt forbilde for yngre. 

Skrevet
Snok1 skrev (På 16.6.2025 den 22.20):

Du latterliggjør alle som er blitt utsatt for seksuelle handlinger og seksuelt krenkende adferd.

https://snl.no/seksuell_handling

https://snl.no/seksuelt_krenkende_adferd

Tvert imot. Jeg fokuserer bare på at loven er atskillig mer omfattede enn mange tror. Også når det gjelder overgrep, varierer alvorlighetsgraden mye, og straffenivået bør gjenspeile dette, Det at enkelte overgrep er mindre alvorlige enn andre, gjør ikke overgrepene mer lovlige. Alle lovbrudd må avsløres og straffes.

Skrevet

Fordi samfunnet, spesielt menn, indirekte og direkte forteller kvinner at det eneste vi kan by på er kropp. Så om man har fin kropp, er det lurt å vise frem. Samtidig så blir man også dømt ganske kraftig av samfunnet om man viser frem kroppen. 

Kan si hva enn du vil, men det stemmer.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tvert imot. Jeg fokuserer bare på at loven er atskillig mer omfattede enn mange tror. Også når det gjelder overgrep, varierer alvorlighetsgraden mye, og straffenivået bør gjenspeile dette, Det at enkelte overgrep er mindre alvorlige enn andre, gjør ikke overgrepene mer lovlige. Alle lovbrudd må avsløres og straffes.

Du tar feil. Å se på noen er så langt unna lovens grenser at det du skriver er latterlig. Tenk på folk som er utsatt for ekte overgrep!

Dersom du ønsker å unngå å bli sett på av menn kan jeg gi deg en kort liste over land du kan flytte til. Dessverre tror jeg sannsynligheten for å bli utsatt for overgrep er større i disse landene.

DM meg gjerne for liste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...