Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Influsensere, tv-prrsonligheter, damer generelt. Hvorfor har dere behov for å vise kropp, bikinibilder, vise mage, rumpe, trutmunn etc. Jeg skjønner jo at det handler om oppmerksomhet og anerkjennelse, men hvorfor ikke få det på andre måter? Hva tenker dere i fht påvirkning på unge? Egne døtre? Jeg er normalt pen og slank, men har aldri hatt behov for det. Forstår det ikke🤔🤔

Anonymkode: b451e...332

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir jo oppdratt til å tro at det er utseendet vårt som betyr noe, så det er jo ikke så rart at kvinner ønsker å vise verdien sin? 

Anonymkode: 11423...5a4

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner trenes opp til å tro at deres verdi er knyttet til hvordan dere ser ut. Spesifikt, hvordan dere ser ut fra menns ståsted, og hvor mye kåthet dere klarer å stimulere i mennene som ser på dere. Kvinnens nyttefunksjon i samfunnet vurderes generelt ut i fra hva hun kan tilby menn og andre. Menns nyttefunksjon vurderes ut i fra hva de presterer i seg selv. 

Og siden det fremdeles er slik at menn sitter på mer kapital og formell makt enn kvinner, lærer kvinner seg raskt at de kan oppnå en del fordeler ved å gjøre seg lekre for menn (penger, forfremmelse, oppmerksomhet).

Anonymkode: 816a7...055

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn holdt jeg på som tenåring, gikk lettkledd og flashet det ene og det andre. Fikk plutselig utdelt en struttende kvinnekropp, og merket hvordan den påvirket gutter og menn. Selvfølgelig utnyttet jeg det. Men så ble jeg voksen. Jeg tenker at noen kvinner har en umodenhet i seg, som gjør at de ikke har vokst det av seg. Bare trist.

Anonymkode: 267c9...ccb

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Kvinner er naturlige narsissister, de må bli beundret for å finne noe verdi i seg og sitt.

Hvor mange menn liker, følger og digger på instagram og TikTok? Ingen, det er kvinner som følger andre kvinner, som kritiserer andre kvinner og beundrer andre kvinner.

Kvinner er sin egen verste fiende men narsissisten i dem gjør at de ikke oppfatter hvor tåpelig det er. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere vet at det dere får opp på sosiale media er en direkte refleksjon av hva dere selv foretrekker å se på?  
Jeg får nesten aldri opp lettkledde folk eller influensere uten noen fagkompetanse, uansett kjønn, det er et bevisst valg. 

Anonymkode: 62ce9...a4d

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kvinner går ikke lettkledd. I stedet for å kun se på influensere, kanskje du skal ta en tur ut av huset og se hvordan kvinner flest kler seg? Det er langt ifra lettkledd. Menn er som regel mer lettkledde. Har ennå ikke sett en kvinne i baris på sommeren.

Anonymkode: bea98...ab3

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kvinner trenes opp til å tro at deres verdi er knyttet til hvordan dere ser ut. Spesifikt, hvordan dere ser ut fra menns ståsted, og hvor mye kåthet dere klarer å stimulere i mennene som ser på dere. Kvinnens nyttefunksjon i samfunnet vurderes generelt ut i fra hva hun kan tilby menn og andre. Menns nyttefunksjon vurderes ut i fra hva de presterer i seg selv. 

Og siden det fremdeles er slik at menn sitter på mer kapital og formell makt enn kvinner, lærer kvinner seg raskt at de kan oppnå en del fordeler ved å gjøre seg lekre for menn (penger, forfremmelse, oppmerksomhet).

Hvem er det som trener disse kvinnene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi blir jo oppdratt til å tro at det er utseendet vårt som betyr noe, så det er jo ikke så rart at kvinner ønsker å vise verdien sin? 

Er det din mor som oppdrar deg til dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det for å søke oppmerksomhet og bekreftelse. Det selger også godt. Vil tro pengene spiller inn for mange. Men det gir ikke mestringsfølelse, og det viser seg at de som benytter kropp og utseende på denne måten kan ta psykisk skade over tid. 

Anonymkode: b687f...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mr X skrev (15 minutter siden):

Er det din mor som oppdrar deg til dette?

Samfunnet, foreldre har svært lite å si for hvordan du blir som voksen. Du kan få meg deg noen verdier, men til syvende og sist er det samfunnet som former oss. 
Så medier, du, jeg, kjendiser, venner og familie er de som former oss. 
Dette gjelder både gutter og jenter, derfor kommer vi ikke unna det at vi ser et kvinne bryst så tenker vi sex og ikke babymat. Og et mannebryst (som til og med kan være større enn kvinnebryst) har ikke noe med sex å gjøre. 
Man kan prøve å legge skylden på mor/ far men det er samfunnet som bidrar den størstedelen i oppveksten. Alle blir vi påvirket om vi vil eller ikke. 

Anonymkode: de253...2cb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger i biologien,  underbevisstheten styrer livet mye mer enn hva dagens moderne samfunn tror. 

Det vi prøver på med å styre naturen med samfunns normer, religion og moral ville vært dyremishandling om vi utførte det mot andre skapninger.

Anonymkode: e9b38...432

• Hjerte 1
Skrevet

Tar jeg feil hvis jeg hevder at det i dag i stor grad er såkalte kvinnelige influensere som "oppdrar/påvirker" norske jenter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mr X skrev (13 minutter siden):

Hvem er det som trener disse kvinnene?

Ikke meg du siterer, men svarer likevel.

Det handler delvis om hvordan samfunnet som helhet behandler kvinner, og delvis om hvordan menn er mot kvinner og reagerer på kvinnene som viser seg frem spesielt.

Vi lærer fra vi er ganske små at det er utseendet vårt som er vår viktigste kapital. Mens jevnaldrende gutter får skryt for å være flinke, smarte, modige eller tøffe, så får jentene høre at de ser så pene og søte ut. Og de jentene som ikke får høre det, merker jo ganske raskt at andre jenter får det, så vi skjønner jo allerede der at utseende gir fordeler. Som barn først og fremst i form av skryt. På skolen er vi ikke så veldig gamle før guttene begynner å dele oss inn i pen og ikke pen, lager lister over de peneste. Og både gutter og jenter, og til og med lærere gir fordeler til de peneste. 

Så vi er lærer fra vi er ganske små at et godt utseende gir fordeler. Når vi blir eldre og ser hvordan gutter og menn reagerer på de pene jentene som viser seg frem, da vil flere også være sånn. De vil for det første ha bekreftelse fra det kjønnet de ønsker å tiltrekke at de er pene nok, og at den kapitalen de har hørt er så viktig er på plass. Når menn gir oppmerksomhet og fordeler til kvinnene som viser seg frem, er det en del som tror at dette er det som må til for å kapre en partner.

Om alle rundt oss fra barndommen av hadde fortalt oss også at vi er flinke, smarte, modige og tøffe, og gutter og menn hadde blitt litt mindre opptatt av å annonsere hvem de synes er deilige, så hadde vi kanskje kommet litt bort fra dette. Vi kvinner vet at vi er mer enn utseendet, men det er ikke alltid samfunnet ser ut til å være enige. 

Anonymkode: 74a51...a8b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg aldri vært eller gjort, men jeg har alltid og får enda veldig masse oppmerksomhet av menn😊  De spiller på sex iallefall det er det ingen tvil om.

Anonymkode: e8230...864

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mr X skrev (2 minutter siden):

Tar jeg feil hvis jeg hevder at det i dag i stor grad er såkalte kvinnelige influensere som "oppdrar/påvirker" norske jenter?

Kvinner var opptatt av hvor viktig utseendet var for å kapre en god partner lenge før influensere ble en greie. Er ikke så lenge siden jeg bladde igjennom en bunke dameblader fra 30-tallet, og bekymringene rundt utseende går igjen i spørrespaltene der også. De hadde bare andre idealer å forholde seg til, ellers var mye det sammen.

Anonymkode: 74a51...a8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, dere bare finner ut at dere slipper å bygge karakter på andre måter om dere bruker utseendet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 11.54):

Hvor trenes dette? I skoleverket? Hjemme? Har ikke sett dette. Har to tenåringsdøtre. Forklar.

Anonymkode: fa10f...c92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 11.54):

Jeg tror dette langt på vei er korrekt. Roten til ondet er utelukkende mennenes feil, det er disse som lager premissene kvinnene må rette seg etter. Løsenet må være å straffe menn som ser på kvinner med sex i hodet. Kvinner må tillates å kle seg og se ut hvordan som helst, uten at dette påvirker mennenes holdninger til dem.  Menn som ser med vellyst på lettkledte kvinner, det være seg på bilder eller i virkeligheten, må straffes på linje med dem som er skyldige i andre seksuelle overgrep. Med trussel om noen år i fengsel vil oppførselen trolig bli en helt annen.

Anonymkode: 27fbf...b72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv gått med dyp utringning i topp eller genser. Jeg fikser det ikke, og jeg kan bare ikke forstå behovet enkelte kvinner har for å vise frem hele puppestellet på den måten. Noen har jo utringning som går helt ned til under puppene!? Hvorfor i alle dager har så mange behov for å skyve puppene sine frem i trynet på andre på den måten? Er det "SE PÅ MEG OG SI AT JEG ER SEXY!"

Anonymkode: b9aa3...121

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...