Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til hva man kan lage for å ikke føle seg helt utenfor når andre spiser kaker og boller?

Tar også gjerne i mot tips for «snacks» for lørdagskvelden.

Anonymkode: 9bd28...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelagde rundstykker med noe godt pålegg. Omelett. Wraps. Yoghurt naturell med blåbær, bringebær og nøtter. 

Er popcorn lov? 70-80% mørk sjokolade kanskje.

Anonymkode: 843f1...097

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med diverse bær, og synes også popcorn var et godt tips. Pleide å lage en daddel, peanøttsmør og sukkerfri sjokolade-kombo (og så i fryseren) som smakte veldig godt og som ikke påvirket blodsukkeret. Ellers kan du jo passe på å spise et sunt og proteinrikt måltid like før, og gå deg en god tur etterpå, så tror jeg du fint kan spise et lite kakestykke uten at det er verdens undergang:)

Anonymkode: 2ce93...b46

Skrevet

Baconcrisp har nesten ikke karbohydrater

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Sukrin kakemix. Vet at Sunkost har dem. Tights.no også.

Sukrin sjokoladekake. Stek som anvist. Kjøl ned, og topp med Sukrin sjokolademousse.

Sukrin lys bunn. Lag røre, høvle over smør med ostehøvel. Strø over hakkede nøtter, kanel og Sukrin Gold (brunsukker). Stek som anvist.

Anonymkode: 2412e...6f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å skrive matdagbok en periode for å se hva som trigger blodsukkeret ditt. Jeg tålte ulike mengder av matvarene i de to svangerskapene mine.

Jeg spiste bær - særlig bringebær, vannmelon, mørk sjokolade.

Nå har det jo også kommet sukkerfri gele og vaniljesaus som kanskje ikke gir så stort utslag på blodsukkeret.

Anonymkode: f8607...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns sukrin sjokolademousse er veldig god, den tåler jeg godt. Det samme med iskrem uten tilsatt sukker. Og Grete roede kokosboller. 

Anonymkode: e24af...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Bær, nøtter, yoghurt, hver for seg eller i ulike blandinger. En dessert av f.eks yoghurt, bær og knuste nøtter på toppen er kjempegodt.

Man kan også lage grovere versjoner av vafler, dessertpannekaker o.l F.eks bytte ut det fine hvetemelet med havre og ha i ekstra egg.

Det er ikke alltid så mye som skal til. Anbefaler deg å holde forsiktig med alle disse sukkererstatningene som kan gi fordøyelsesbesvær, særlig kjedelig på toppen av alle de andre "plagene" man gjerne har i graviditeten.

Anonymkode: f75c9...f12

Skrevet

Sukkerfri gelé, eller en fromasj av sukkerfri gelé, og enten yoghurt, eller Kesam. Norgesgruppen har sukkerfrie geleer på pose til fin pris, og piano har også sukkerfri gelé. 

Ulike ting med bær passer jo. Jeg er glad i Kesam med bær, eller naturellyoghurt med proteinpulver, havrefiber, søtning, og bær på toppen. Bittelitt mørk sjokolade kan hakkes å ha i. Serveres det med fryste bær, som kirsebær og du rører dem i, blir det nesten som Cherry garcia isen (aner ikke hvordan det staves). So free har en nydelig espresso sjokolade som er sukkerfri som en kan ta en rute og hakke oppi. 

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri sjokoladepudding eller gele med sukkerfri vaniljesaus. Skyr luftig. Sukkerfri is. Fruktsalat.

Anonymkode: d76ec...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å spise en salat o.l. før pizza/kake, og da steg ikke blodsukkeret mitt så brått. Holdt meg til et stykke av hver. Frukt/bær gir blodsukkerstigning, og fikk beskjed om kun like mange druer som jeg fikk i neven var nok.

Anonymkode: 0e7b8...017

AnonymBruker
Skrevet

For meg ga ikke et lite kakestykke eller et par sjokoladebiter noe utslag på blodsukkeret, så jeg spiste av det som ble servert, men passet bare på å ta mindre enn det jeg normalt sett ville ha gjort.

Anonymkode: 67aa6...08f

AnonymBruker
Skrevet

Det er en vanesak. Er faktisk veldig befriende å kunne delta på arrangement, fredagskaffe med mer, uten å føle behov for å spise på noe. Så vil anbefale den tilnærmingen. 

Anonymkode: 2ea11...efd

Skrevet

Spiser du noe solid først, som masse protein og grønnsaker, så er det lavere sjanse for forhøyede målinger om du skulle tatt karbohydrater etterpå. Uansett, om du bare er i 1-3 selskap i løpet av svangerskapet og ønsker en kakebit etter å ha spist, så er det i orden. Det som er farlig med svangerskapsdiabetes er at målingene er høye ofte, da må du sette mer insulin.

Jeg hadde diabetes i et av svangerskapene mine, og jeg kunne fint drikke juice, spise karbo, sukker osv. Fikk kun høye målinger de dagene jeg sov svært dårlig, da spilte det ingen rolle hva jeg spiste eller om jeg ikke spiste

AnonymBruker
Skrevet

Du må skrive dagbok og finne ut hva du tåler. Jeg fikk minimalt med stigning etter sjokolade, men yoghurt, brød, melon og pasta sendte målingene til himmels. 

Anonymkode: e707c...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...