Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 ungdommer

Eldste hadde ingen eksamen på ungdomskolen pga korona, og på videregående hadde han kunne i yrkesfag delen, ble ikke trukket verken muntlig eller skriftlig verken vg 1 eller vg2.

Så har vi yngste nå. Snart ferdig vg2. På ungdomskolen ingen skriftlig eksamen, hadde 1 muntlig, på vg1 kun eksamen i yrkesfag delen, og nå vg2 ikke noe skriftlig eksamen, kun yrkesfag eksamen,  muntlig har de ikke hørt noe om

Syns det er rar trekning. Ei vennine av jenta som går på annen skole ble på vg 1 trukket ut i engelsk skriftlig, og naturfag muntlig, og nå på vg 2 hadde ho norsk skriftlig,

Er det virkelig så tilfeldig? Hørte og om enkelte som måtte opp i 3 eksamen

Anonymkode: 15b6c...ba5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er helt tilfeldig på vgs.

Datteren min har hatt tre skriftlige eksamener nå, og ventet på muntlig trekk. 

På ungdomsskolen har alle muntlig og skriftlig eksamen, så da må det har vært streik eller noe slikt at din yngste gikk på ungdomsskolen. 

Anonymkode: ccd6e...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis. Det påvirker snittet til ungdommen så burde vært mye mer rettferdig. Alle burde hatt eksamen i de samme fagene fast, fremfor et slikt Lotto Jens system vi har idag.

Anonymkode: fff84...cbf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, er helt tilfeldig på vgs.

Datteren min har hatt tre skriftlige eksamener nå, og ventet på muntlig trekk. 

På ungdomsskolen har alle muntlig og skriftlig eksamen, så da må det har vært streik eller noe slikt at din yngste gikk på ungdomsskolen. 

Anonymkode: ccd6e...0fa

Hadde kun muntlig ingen skriftlig , vet det var en del tull det året ho gikk ut fra ungdomsskolen, både med trekning, og de som kom opp fikk feil oppgaver og de ikke fikk logget seg inn der eksamen oppgaver lå

Yngste sier ho syns systemet virker så urettferdig,  at noen ska og noen ikke.

Anonymkode: 15b6c...ba5

AnonymBruker
Skrevet

For et tullesystem. Man overlater jo fremtiden til tilfeldigheter. Ingen andre land jeg har vært i, har noe sånt..

Anonymkode: 8c23e...2fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Systemet er utrolig urettferdig.

Ikke bare kan noen risikere å komme opp hver gang mens andre slipper helt. Men så er det også det at noen kommer opp i favorittfaget og tar da eksamen lett, mens andre som endelig har slitt seg til en ståkarakter i et fag kan risikere å få alt ødelagt av feil trekk. 

Jeg har en med kraftig dysleksi som ble trukket ut i skriftlig norsk siste året på vgs, gjett hvordan det gikk.....

Anonymkode: 84713...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en med kraftig dysleksi som ble trukket ut i skriftlig norsk siste året på vgs, gjett hvordan det gikk.....

Det finnes tillatte hjelpemidler i grunnskolen. Er det ikke det i videregående skole?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På studiespesialisering har alle eksamen i skriftlig norsk i VG3, dysleksi eller ikke. Det er ikke et trekkfag. Men de med dysleksi og fritak fra karakterer i sidemål kan ikke komme opp i sidemål. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nasse Nøff skrev (4 minutter siden):

På studiespesialisering har alle eksamen i skriftlig norsk i VG3, dysleksi eller ikke. Det er ikke et trekkfag. Men de med dysleksi og fritak fra karakterer i sidemål kan ikke komme opp i sidemål. 

Dette var ikke studiespesialsering, det var Yrkesfag.

Millimani skrev (15 minutter siden):

Det finnes tillatte hjelpemidler i grunnskolen. Er det ikke det i videregående skole?

Kun ekstra tid, som må søkes om lenge før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tydeligvis. Det påvirker snittet til ungdommen så burde vært mye mer rettferdig. Alle burde hatt eksamen i de samme fagene fast, fremfor et slikt Lotto Jens system vi har idag.

Anonymkode: fff84...cbf

Enig, men det blir nok for dyrt. 

Anonymkode: 18f9a...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...