Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er nok betatt av henne, men heldigvis virker det ikke som hun synes det samme.

Tror du kan få henne med på laget og hindre noe mer. Hun klarte jo å sno seg unna det med bading, og finner nok denne oppmerksomheten slitsom. 

Vanskelig å vite hva man skal gjøre, men ville kanskje ha tatt en prat med både henne først og mannen din etterpå.

Anonymkode: 42bac...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen, og takk for alle svar.

Jeg har tenkt mer på situasjonen og vil gjerne legge til noen observasjoner. Selv om denne kvinnen takket nei til badingen, opplever jeg ikke at hun er helt uskyldig i det som foregår. Hun har selv tatt initiativ til samtaler med min mann, blant annet på Snapchat. Jeg har henne også på Snapchat, men hun sender aldri noe til meg. Han derimot får bilder hvor hun viser seg frem i dyre merkeklær, gjerne på vei til julebord, venninnekvelder eller andre sosiale sammenkomster – ofte med et poeng i at hun skal ut alene, uten mannen sin.

Når vi er sammen sosialt, er det gjerne hun som kommer sist og ender opp med å sette seg ved siden av min mann – som om hun søker den plassen. Jeg får inntrykk av at hun liker oppmerksomheten og er fullt klar over hvordan hun påvirker situasjonen.

Mannen hennes har ved enkelte anledninger rullet med øynene, og har spurt meg om jeg vet hvor «de er». Det virker som om han også har merket noe, men at vi begge har valgt å overse det i håp om at vi bare overtenker.

Takk igjen for at dere delte tanker – det har hjulpet meg å se ting litt klarere.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette hadde jeg fått dårlig følelse på ja. Sjekk videre, mannen hennes er sikkert så naiv og godtroende at han ikke ser dette. 

Anonymkode: 

Anonymkode: 02604...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke klart å leve med 🫣

Anonymkode: 2da48...4d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei igjen, og takk for alle svar.

Jeg har tenkt mer på situasjonen og vil gjerne legge til noen observasjoner. Selv om denne kvinnen takket nei til badingen, opplever jeg ikke at hun er helt uskyldig i det som foregår. Hun har selv tatt initiativ til samtaler med min mann, blant annet på Snapchat. Jeg har henne også på Snapchat, men hun sender aldri noe til meg. Han derimot får bilder hvor hun viser seg frem i dyre merkeklær, gjerne på vei til julebord, venninnekvelder eller andre sosiale sammenkomster – ofte med et poeng i at hun skal ut alene, uten mannen sin.

Når vi er sammen sosialt, er det gjerne hun som kommer sist og ender opp med å sette seg ved siden av min mann – som om hun søker den plassen. Jeg får inntrykk av at hun liker oppmerksomheten og er fullt klar over hvordan hun påvirker situasjonen.

Mannen hennes har ved enkelte anledninger rullet med øynene, og har spurt meg om jeg vet hvor «de er». Det virker som om han også har merket noe, men at vi begge har valgt å overse det i håp om at vi bare overtenker.

Takk igjen for at dere delte tanker – det har hjulpet meg å se ting litt klarere.

Du har fått en del naive svar her. Ikke rart det er så mye utroskap når folk er så godtroende. 

Det virker ganske åpenbart at de er kåte på hverandre. Hvis de ikke har hatt sex enda, kommer de sannsynligvis til å gjøre det så snart muligheten byr seg. 

Anonymkode: ddff0...b61

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være han er litt betatt, jeg hadde spurt han - og samtidig fortalt hvordan jeg opplevde dette. Så bedt han å reflektere litt rundt det. Ikke sikkert han ser seg selv i det.

Anonymkode: d3e6e...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan dere ha nesten voksne barn, og det andre paret små barn og allikevel så følger de til samme idrett?

Anonymkode: ba556...922

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok et crush på henne, kanskje uten å skjønne det selv. Jeg er enig i magefølelsen din. Selv om de ikke er fysiske, og kanskje ikke engang snakker om noe "på kanten", så bør dette stanses før det går noe lenger. 

Jeg synes du bør ta det opp med han, men uten å lage noe stort drama. Kanskje også henne, mest for å vise for henne at du har fått med deg hva som skjer, du er ikke den kona som sitter hjemme og ikke aner hva som foregår. En liten bisetning f.eks tipse henne om at det ikke er så lurt å sende bilder til eldre menn, og du håper at hun ikke gjør det til helt fremmede også, for man vet jo aldri. Da skjønner hun at du vet at hun sender bilder til din mann som kanskje ikke er passende.

Anonymkode: 1a022...8e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan dere ha nesten voksne barn, og det andre paret små barn og allikevel så følger de til samme idrett?

Godt fanget opp! Trolling på gang kanskje? 

Anonymkode: 85bcc...e8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok en crush på henne, men det går nok neppe begge veier. 

Anonymkode: 66f65...2be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Godt fanget opp! Trolling på gang kanskje? 

Anonymkode: 85bcc...e8f

Vi har et barn som snart er myndig-  men som trenger endel tilrettelegging. Dette behovet vil vår barn ha ut i «voksenlivet» også da barnet har kromosom endringer☺️ kvinnen sitt lille barn, å vårt «store barn» er derfor på like aktiviteter da vårt barn ikke er klar for større utfordringer enda. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har et barn som snart er myndig-  men som trenger endel tilrettelegging. Dette behovet vil vår barn ha ut i «voksenlivet» også da barnet har kromosom endringer☺️kvinnen sitt lille barn, å vårt «store barn» er derfor på like aktiviteter da vårt barn ikke er klar for større utfordringer enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Når DU ser endring i adferden hans, er det noe muffins… Og han er plutselig fjortis, og over 40 år. Jo, her er det noe på gang.

Anonymkode: 6386b...b50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortell ham hva du har observeret, og at også hennes mann har lagt merke til det. All kontakt som skjules er ugreit. Mulig han tror at ingen merker noe. Gjør det klart at dette ikke er greit. Han må endre sin oppførsel.

Anonymkode: 2ebaa...2ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han har tydeligvis noe følelser rundt dette han ikke skal ha mens hun sikkert mest ser han som en kul familiegreie hun har mye til felles og prater lett med. Han får tydeligvis noe mer ut av dette. 

Anonymkode: 50312...6aa

Damene er ikke mer uskyldig! Kan hende hun liker denne eldre mannen. Det er ikke nødvendigvis sånn at det bare er mannen som liker dette. Man skal ikke la seg lure av alderen til denne dama som ender opp med samme bord som han hele tiden m.m 

Anonymkode: b1de6...b43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere kan sette dere ned med dem og si rett ut hva dere ser/ vet. Da får dere sett reaksjonene deres, og det kan være vanskeligere for dem å nekte og/ eller kalle dere sjalu siden dere er to som tar det opp.

Anonymkode: a2124...0ea

• Liker 2
  • Nyttig 4
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 1.34):

Trenger innspill – bare jeg som reagerer?

Jeg og mannen min er i 40-årene og har vært gift i mange år. Barna våre er nesten voksne nå. De siste årene har vi hatt en del kontakt gjennom familie med et yngre par i 20-årene – vi er ikke i slekt, men har felles familieforbindelser, så vi treffes ofte i ulike sammenhenger som dåp, bursdager, konfirmasjoner osv.

Dette paret har små barn og er godt etablert for alderen – de eier blant annet hus, hytte, bil, bobil og annet sammen.

Mannen min og kvinnen i dette paret har alltid hatt god kjemi. De har mye felles – jobbinteresser, investeringer, humor – og har alltid hatt mye å prate om. Jeg har tenkt at det er naturlig når man treffes sjelden og har felles interesser.

Men nå begynner jeg å kjenne på en uro. Jeg legger merke til at de alltid ender opp ved siden av hverandre i selskap, uansett hvor mange som er til stede. De har også jevnlig kontakt via meldingsapper, og han følger med på hennes innhold på sosiale medier – innlegg jeg ikke ser selv. De møtes på felles gruppetimer innen idrett, begge med hvert sitt barn til stede.

Jeg har også funnet ut at han har vært hjemme hos henne for å se det unike huset deres, og hun har sett på hans nye bil. Det har vært snakk om fjellturer sammen, men jeg tror ikke det har blitt noe av – enda.

I tillegg har jeg reagert på hvordan han oppfører seg. Han virker nesten fjortisaktig når han kommuniserer med henne – sender bilder via Snapchat der han tydelig prøver å se bra ut. Han passer også på at jeg ikke ser hva han sender eller får av henne. Mye av dette har jeg dessverre bare oppdaget ved å snoke litt, og jeg vet det ikke er ideelt, men det var noe som ikke stemte.

Jeg har også sett at han har invitert henne med på aktiviteter uten å si noe til meg. Hun svarte på en tullete måte – "for kaldt for å bade" – som om hun forsøkte å vri seg unna uten å ta det helt seriøst.

Jeg tror ikke det har skjedd noe fysisk mellom dem, men jeg føler at det er noe på gang – eller i det minste noe som er litt for nært. Han er 20 år eldre enn henne, og hun er nærmere alderen til barna våre enn hans. Hun er pen, veltrent, har en god jobb og viser gjerne frem at hun har orden på økonomien og livet generelt. 

Er det bare jeg som overtenker? Eller er det lov å kjenne at dette ikke føles helt greit?

Hei. Jeg forstår dette er vanskelig for deg. Han logrer rundt en altfor ung kvinne i felles omgangskrets. Jeg ville sagt det som det er: du synes det er pinlig og flaut at han logrer rundt denne unge kvinnen. Si at du skammer deg over han og at du får vondt av henne som må være høflig mot han, fordi dere er i samme krets. Si rett ut at dette kan tolkes som om at han er interessert i henne. Deretter kan du også si at det er krenkende for deg og at du i tillegg blir såret over hans oppførsel. 
ved å legge det frem sånn er det både en kalddusj og en øyeåpner for ham. Han har skapt seg en erotisk illusjon og like greit å stikke hull på bobla.

Etter han har blitt bevisstgjort hva han faktisk holder på med, så bør dere ta en prat om hva slags forhold dere skal ha. Og så må du tenke på om du klarer å være sammen med en mann som du har sett så USEXY til verks. For det er det virkelig: utrolig usexy. 

lykke til! Og uff så vemmelig for deg. Du må stå opp for deg selv, da får du den respekten du fortjener ❤️

Anonymkode: ddb2e...0a0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har det falt deg inn å ta en prat med typen til denne dama det er snakk om? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke poenget med å gå rundt grøten her. Hadde sagt rett ut til mannen at: 

«Jeg ser at du begynner å falle for henne, eller allerede har gjort det. Om du ikke har skjønt det selv så er det veldig synlig for andre, og helt klart respektløst ovenfor meg.

Blir man betatt av noen mens man selv er i et forhold kan man enten fortsette og ødelegge det meste rundt seg, eller avslutte all kontakt for å drepe følelsene man muligens har, og ikke minst for å vise både partner og omgivelser at man tydelig velger partneren sin. 

Jeg forventer at jeg innen et døgn ser om du er enig. Jeg forventer også at du ikke bortforklarer dette, og jeg vil ikke ha detaljer om mengden kontakt eller hvem som sier hva osv. Og om du er forelsket eller ikke spiller for øvrig ingen rolle, det er uansett slik det ser ut for både meg og andre rundt oss, så løsningen er den samme.»

Anonymkode: 8d152...f57

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det høres ut som du må ta en ordentlig prat med han, og ta det derfra.

Men samtidig vær forberedt på at han kommer til å nekte på alt, dytte det over på deg.

Og mest sannsynlig kommer han/de til å fortsette som før, men at de begge vil være mer forsiktig og holde det skjult.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt så tenker jeg at man ikke viser seg mye sammen dersom man faktisk har noe å skjule. Men det er lov å sette grenser.

Anonymkode: dbcc6...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...