Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger innspill – bare jeg som reagerer?

Jeg og mannen min er i 40-årene og har vært gift i mange år. Barna våre er nesten voksne nå. De siste årene har vi hatt en del kontakt gjennom familie med et yngre par i 20-årene – vi er ikke i slekt, men har felles familieforbindelser, så vi treffes ofte i ulike sammenhenger som dåp, bursdager, konfirmasjoner osv.

Dette paret har små barn og er godt etablert for alderen – de eier blant annet hus, hytte, bil, bobil og annet sammen.

Mannen min og kvinnen i dette paret har alltid hatt god kjemi. De har mye felles – jobbinteresser, investeringer, humor – og har alltid hatt mye å prate om. Jeg har tenkt at det er naturlig når man treffes sjelden og har felles interesser.

Men nå begynner jeg å kjenne på en uro. Jeg legger merke til at de alltid ender opp ved siden av hverandre i selskap, uansett hvor mange som er til stede. De har også jevnlig kontakt via meldingsapper, og han følger med på hennes innhold på sosiale medier – innlegg jeg ikke ser selv. De møtes på felles gruppetimer innen idrett, begge med hvert sitt barn til stede.

Jeg har også funnet ut at han har vært hjemme hos henne for å se det unike huset deres, og hun har sett på hans nye bil. Det har vært snakk om fjellturer sammen, men jeg tror ikke det har blitt noe av – enda.

I tillegg har jeg reagert på hvordan han oppfører seg. Han virker nesten fjortisaktig når han kommuniserer med henne – sender bilder via Snapchat der han tydelig prøver å se bra ut. Han passer også på at jeg ikke ser hva han sender eller får av henne. Mye av dette har jeg dessverre bare oppdaget ved å snoke litt, og jeg vet det ikke er ideelt, men det var noe som ikke stemte.

Jeg har også sett at han har invitert henne med på aktiviteter uten å si noe til meg. Hun svarte på en tullete måte – "for kaldt for å bade" – som om hun forsøkte å vri seg unna uten å ta det helt seriøst.

Jeg tror ikke det har skjedd noe fysisk mellom dem, men jeg føler at det er noe på gang – eller i det minste noe som er litt for nært. Han er 20 år eldre enn henne, og hun er nærmere alderen til barna våre enn hans. Hun er pen, veltrent, har en god jobb og viser gjerne frem at hun har orden på økonomien og livet generelt. 

Er det bare jeg som overtenker? Eller er det lov å kjenne at dette ikke føles helt greit?

Anonymkode: 02604...9e7

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det lov å føle ja. 

Anonymkode: c716a...81a

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver, for min eks holdt på sånn og til slutt var han utro også fysisk i tillegg til flørtingen.

Snakket med han om det jeg fant på mobilen hans av bevis, men han kom med dårlige unnskyldninger som jeg godtok der og da.

Midtlivskrise kaller jeg det og de yngre damene biter på.

Snakk med mannen din

Anonymkode: 14cf3...742

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde også reagert på en sånn oppførsel 🤔 Det er noe som ikke stemmer..... 😕 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fort en person begynner å skjule mobilen når de sender/ mottar meldinger og ikke kan fortelle om vennskapelige besøk og planer, så er det ofte noe mer i bildet.

Det er ikke sikkert at hun tenker sånn, men utifra det du skriver så gjør han det.

Ta en prat med ham. Event prat med henne og/ eller samboeren hennes, før du prater med ham.

Anonymkode: a2124...0ea

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vedder på at om du tar det opp med han så blir han kun å nekte og kanskje tilogmed hive det over på deg? At du er bare sjalu osv.
Hadde jeg sett,hørt,lest og erfart så mye til nå, ja da hadde jeg laga et helvette! Vet jeg høres barnslig ut men hadde blitt veldig provosert og tenkt at tar du meg for å være stokk dum??

Jeg er forresten bare noen få år yngre enn det dere er. 

En som nevner midtlivskrise lengre opp ..tenkte det jeg å først , men får nesten mer en følelse på at de har en ekstremt god kjemi? Du sier jo at de har så mye å prate om. I tilegg sier du at hun er pen og såkalt vellykket på mange områder. For meg blir det mer enn nok til at de like gjerne bare kunne slått seg sammen🤮

Nei her stinker det lang vei…

Kan ikke skrive at jeg hadde skilt meg heller fordi jeg har aldri vært gift og heller ikke fått barn så kan hende jeg da hadde tenkt anderledes. 
Men kan si det sånn at hvis jeg var i et helt vanlig forhold til en mann å oppdaget noe sånnt hadde jeg gjort det slutt før jeg ble såra enda dypere med foreksempel fysisk utroskap. For meg er det du beskriver litt ‘’psykisk utroskap’’ hvis man kan kalle det for det? 

Håper ikke jeg ga deg skikkelige dårlige følelser med mitt negative innlegg men må bare si at jeg hadde ikke tatt dette som noe uskyldig, men det er meg.

Håper du ikke blir såra ❤️❤️❤️
Håper han er ærlig med deg hvis du tar det opp med han …!! 

Anonymkode: b1de6...b43

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har tydeligvis noe følelser rundt dette han ikke skal ha mens hun sikkert mest ser han som en kul familiegreie hun har mye til felles og prater lett med. Han får tydeligvis noe mer ut av dette. 

Anonymkode: 50312...6aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og mannen min er i 40-årene og har vært gift i mange år. Barna våre er nesten voksne nå. De siste årene har vi hatt en del kontakt gjennom familie med et yngre par i 20-årene – vi er ikke i slekt, men har felles familieforbindelser, så vi treffes ofte i ulike sammenhenger som dåp, bursdager, konfirmasjoner osv.

Dette paret har små barn og er godt etablert for alderen – de eier blant annet hus, hytte, bil, bobil og annet sammen.

Mannen min og kvinnen i dette paret har alltid hatt god kjemi. De har mye felles – jobbinteresser, investeringer, humor – og har alltid hatt mye å prate om. Jeg har tenkt at det er naturlig når man treffes sjelden og har felles interesser.

Men nå begynner jeg å kjenne på en uro. Jeg legger merke til at de alltid ender opp ved siden av hverandre i selskap, uansett hvor mange som er til stede. De har også jevnlig kontakt via meldingsapper, og han følger med på hennes innhold på sosiale medier – innlegg jeg ikke ser selv. De møtes på felles gruppetimer innen idrett, begge med hvert sitt barn til stede.

Jeg har også funnet ut at han har vært hjemme hos henne for å se det unike huset deres, og hun har sett på hans nye bil. Det har vært snakk om fjellturer sammen, men jeg tror ikke det har blitt noe av – enda.

I tillegg har jeg reagert på hvordan han oppfører seg. Han virker nesten fjortisaktig når han kommuniserer med henne – sender bilder via Snapchat der han tydelig prøver å se bra ut. Han passer også på at jeg ikke ser hva han sender eller får av henne. Mye av dette har jeg dessverre bare oppdaget ved å snoke litt, og jeg vet det ikke er ideelt, men det var noe som ikke stemte.

Jeg har også sett at han har invitert henne med på aktiviteter uten å si noe til meg. Hun svarte på en tullete måte – "for kaldt for å bade" – som om hun forsøkte å vri seg unna uten å ta det helt seriøst.

Jeg tror ikke det har skjedd noe fysisk mellom dem, men jeg føler at det er noe på gang – eller i det minste noe som er litt for nært. Han er 20 år eldre enn henne, og hun er nærmere alderen til barna våre enn hans. Hun er pen, veltrent, har en god jobb og viser gjerne frem at hun har orden på økonomien og livet generelt. 

Er det bare jeg som overtenker? Eller er det lov å kjenne at dette ikke føles helt greit?

Dette hadde jeg fått dårlig følelse på ja. Sjekk videre, mannen hennes er sikkert så naiv og godtroende at han ikke ser dette. 

Anonymkode: 7419f...f62

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle trenger støtte og venner. Når man har kjemi så er det bindende nettverk 

• Liker 1
Skrevet

Det er strengt tatt ikke akkurat uvanlig at en liker å føle seg ettertraktet. Spesielt av andre og av yngre. Har de en ellers god kjemi er det jo ekstra hyggelig.

Men det betyr ikke at det skjer noe. At han kan betyr ikke at han vil. Det kan være mye godt i bare tanken.

Men du kjenner jo mannen din best. Og om du stoler på han eller ikke.

Men mitt råd er at du må ta opp dette nå før det gnager deg ut av forholdet uten at han trenger å gjøre noe. Nå når frykten og mistanken har satt seg hos deg vil du se etter bekreftelse på mistanken og den vil fort bli overveldende.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt ned foten her for leeeenge siden, jeg skjønner ikke hvorfor du har akseptert at de lar det gå så langt? Dette er jo ikke et naturlig vennskap, hva i all verden skal en mann i 40-årene med en jente i 20-årene, annet enn å knulle, og booste egoet sitt? 

Han har 100% lyst til å ha sex med henne, kanskje har han det allerede. Det at han skjuler ting for deg er et enormt rødt flagg i seg selv. Jeg hadde sterkt vurdert å gå fra han - han har vist deg nå at han ikke kan stoles på. Har dette skjedd én gang, kan det skje igjen. Og hvem vil ha en mann som sikler etter jenter han er gammel nok til å kunne være faren til.... æsj. 

Anonymkode: ddff0...b61

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg er det du beskriver litt ‘’psykisk utroskap’’ hvis man kan kalle det for det? 

Emosjonelt utro. 

Ikke uvanlig at folk som er i forhold får god kjemi med andre. Den vanskelige deler er dersom det blir for god kjemi, da blir det plutselig vanskelig å stoppe. en holder man på sånn over tid er man emosjonelt utro, og terskelen for å være fysisk utro er da desto mindre. 

Trådstarter får neppe noe ut av å diskutere dette med mannen sin, han kommer uansett til å latterliggjøre henne som sjalu, og le av at hun ikke tåler det fordi hun er ung og pen. Det er derfor det er så viktig å gjøre avklaringer med partner tidlig i forholdet. Hva som er greit eller ikke. 

Anonymkode: f69b5...c49

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Absolutt flere røde flagg her. Du har en kjip prat å ta med mannen din om hva du har observert! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sexy at mannen din har kjangs på unge, pene damer da? La han kose seg - it's not that deep.

Anonymkode: 6fafe...5be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke sexy at mannen din har kjangs på unge, pene damer da? La han kose seg - it's not that deep.

Anonymkode: 6fafe...5be

Det er ikke sexy at en halvgammel gubbe er tiltrukket av en jente som kunne vært datteren hans. Utroskap er heller ikke sexy. Og det er heller ikke sexy at partneren din går bak ryggen din og lyver og skjuler ting for deg. 

Du er veldig ung og uerfaren forstår jeg. Når du opplever ditt første ordentlige forhold kommer du til å forstå mer. 

Anonymkode: ddff0...b61

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok et crush. Mange opplever det i et langt samliv, uten at dette egentlig har noe for seg mtp utroskap. Det trenger ikke å bety at han er ulykkelig med deg eller ikke er glad i deg på den riktige måten lenger. 

Høres muligens ut som denne dama prøver å holde en viss avstand om hun kommer med unnskyldninger ala "for kaldt å bade", for det kunne vært veldig enkelt å si at "du må gjerne bade, jeg kan holde håndkleet" eller noe. Men jeg vet ikke. Hadde du reagert om dama var en mann? Vennskap og god kjemi oppstår også på tvers av kjønn, og noen vennskap kan også føles mer privat enn andre. Jeg har det slik med ei venninne.

Jeg tror likevel han veldig enkelt hadde hatt sex med henne om muligheten bød seg. Jeg ville tatt dette opp med ham.

Jeg kan også nevne noe som muligens eller muligens ikke kan sammenlignes. Mannen og jeg har et vennepar (vi har kjent hverandre i mer enn 10 år, og mi venninne er ei barndomsvenninne). Mannen min og mi venninne er veldig like og har alltid gått utrolig godt overens. Det er tulling, fjasing og absolutt hva andre kan tenke er flørting. Jeg er ganske lik mannen hennes, men ettersom vi begge er mer introverte og generelt mer tilbaketrukne i sosiale sammenhenger, så er det ingenting som kan tolkes som flørtende eller sånt noe. Jeg tror likevel at vi blant andre kan kan se ut som mannen min og mi venninne er et par, og mannen hennes og jeg er et par. Uten at det er noe sånt i det hele tatt. Vi snapper hverandre, følger hverandre på SoMe, sitter med hverandre under tilstelninger osv. Men ingenting føles privat av noe slag, verken for mannen, mi venninne, hennes mann eller meg. Så det er jo en diger forskjell fra situasjonen du er oppi.

Anonymkode: 4d6a9...f21

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han passer også på at jeg ikke ser hva han sender eller får av henne.

I mitt hode er dette å tråkke langt over grensa. 

Har selv funnet ut om utroskap via snapchat da eksdama drev å snappa med en fyr hun hadde møtt på byen. 
Skjønner hvilke følelser du sitter med og det er virkelig ikke en god følelse å ha det sånn. 

Å kjenne på denne formen for sjalusi/usikkerhet er faktisk noe jævla dritt. Bør vel kanskje ta en prat med mannen din om dette at du synes han er litt vel interessert i ALT den andre dama foretar seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mannen din er «betatt». Og jeg vil anta damen det er snakk om synes det er ubehagelig eller latterlig at denne gamle grisen er «ute etter» henne. Og så er hun fremdeles i 20-årene og for uerfaren til å vite hvordan hun effektivt kvitter seg med oppmerksomheten hans uten å samtidig bryte bekjentskapet med dere som familie.

Var jeg deg ville jeg økt antallet samtaler jeg hadde om eldre menn og deres direkte latterlige antagelse av at de er relevante for yngre kvinner. Fortell historier om «Frode på jobben» og hans patetiske forsøk på å date yngre kvinner. Fortell om unge «Agnete» på trening som har en gammel gris («på din alder liksom, og hun er noen og tjue 🤣») hengende etter seg og hvordan hun latterliggjør han med fult navn for alle og enhver.

Eller: Dersom han ellers er et normalt oppegående menneske ville jeg bare satt han ned og sagt i klartekst at dette er ugrei adferd. Og ved anledning spurt den unge kvinnen rett ut om dette er ubehagelig for henne.

Men så må du jo ta en vurdering: ønsker du tilbringe alderdommen med en gammel gris som trakasserer yngre kvinner? I så fall: hvorfor?

Anonymkode: 4a038...975

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot at min samboer har kvinnelige venner, men om det hadde bikket over til at han holdt ting skjult for meg, så ville jeg tenkt at det var mer enn bare vennskapelighet der. Han vet åpenbart selv at han krysser grenser, når han forsøker å hemmeligholde ting. 

I det man skjuler noe fra sin partner, og vet at partneren vil bli såret av ens oppførsel, så bikker det over til en relasjon som ikke er grei å ha. Det spiller ingen rolle om hun holder en viss avstand, for han er tydeligvis investert på en måte han ikke burde være. Jeg ville helt klart hatt en samtale med ham, ikke med anklager om utroskap, men om hvilke følelser det hadde skap i meg. 

Anonymkode: 85bcc...e8f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er bare dere som kan definere hva som er utroskap i deres forhold. Folk er vilt unike i deres syn på utroskap.

Det som er sikkert er at hans adferd gjør deg usikker, og det må dere behandle.

Jeg vil mene at du må ha en slags innsikt eller trygghet på deres forhold og kommunikasjon som kan gi deg trygghet.

Du nevner ikke spesifikke grunner til å mistenke fysisk utroskap, og jeg tar som utgangspunkt at dette ikke skjer i dag.

Like fullt er det hans ansvar å gi deg trygghet i forhold til ham og forholdet deres. Lykke til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...