Gå til innhold

Dere menn!? Hva syntes dere om cellulitter på oss damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I de aller fleste tilfeller kommer cellulitter av hormoner (det kan man kontrollere med livsstil og kosthold) og livsstil. Og i stor grad relatert til om du lever bra eller ikke. Her er faktorer som bidrar betydelig; 

High body fat percentage: More fat = more pushing on the skin.

Lack of muscle tone: Less structural support = looser skin.

Poor diet: High sugar, salt, and processed foods affect skin and fat metabolism.

Dehydration: Less skin elasticity = more visible dimpling.

Smoking: Damages collagen and blood flow.

Sedentary lifestyle: Poor circulation and weak connective tissue.

Med andre ord; lev sunnere og tren ordentlig. Altså reell styrketrening - ikke tullete gruppetimer hvor man står å svinger med armene og går opp og ned av en liten kasse. 

Anonymkode: f857e...d9b

Haha, jeg checker ikke av på én eneste av disse og er allikevel full av cellulitter og har vært det siden jeg kom i puberteten. Jeg er trent, spiser sunt og er på grensen til undervektig. Røyker ikke. Men har en mor som er full av cellulitter, så her er det tydelig at det er gener. 

Anonymkode: c1f77...997

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mann. Det er personlighet og humør jeg bryr meg om. Om du har cellulitter osv kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Bryr meg heller ikke om du er ultratynn eller har noen kg for mye. 
Noen av de jeg har falt mest for oppover er faktisk de damene som har et par kg mer enn normalt. 

Anonymkode: 8de37...ca1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Haha, jeg checker ikke av på én eneste av disse og er allikevel full av cellulitter og har vært det siden jeg kom i puberteten. Jeg er trent, spiser sunt og er på grensen til undervektig. Røyker ikke. Men har en mor som er full av cellulitter, så her er det tydelig at det er gener. 

Ja, samme her. Trener 5-6 ganger i uken, både jogging og styrketrening, spiser sunt og er på grensen til undervektig. Har mye cellulitter, med en mor som har det samme. Det handler definitivt mest om gener.

Anonymkode: b108c...5f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Begge kjønn kan få cellulitter. Hvorfor får du det til å handle om kjønn?

Anonymkode: 1f212...305

Kan de? Jeg har aldri sett en mann med cellulitter. Og jeg er mann selv, så har da sett en del andre menn i garderoben, ol. i tillegg til stranda, ol.

Anonymkode: b4f42...a8c

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men nå har vel ikke kvinner sittet i alt av kommentarfelt og fora og fortalt andre kvinner at de er utdatert etter 25. Det var heller ikke kvinnelige psykologer som for noen år siden printet inn i andre kvinner at vi er utdatert etter 25, og usynlige for menn etter 40.

I og for seg et valid poeng, men har ikke tatt inn over seg problemet.

Det er ikke hudkvaliteten av en 25 åring som er poenget; det er livsinstillingen og engasjementet. Det er det som gjør den enorme forskjellen mellom den store statistiske forståelsen av situasjonen... 

Det er derfor 50 åringer i leopardmønstret tights, og miniskjørt og altfor mye Capain Morgan får seg mann ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cellulitter er feminint, ferdig snakka!

Anonymkode: 3378c...9c8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I de aller fleste tilfeller kommer cellulitter av hormoner (det kan man kontrollere med livsstil og kosthold) og livsstil. Og i stor grad relatert til om du lever bra eller ikke. Her er faktorer som bidrar betydelig; 

Poor diet: High sugar, salt, and processed foods affect skin and fat metabolism.

Med andre ord; lev sunnere og tren ordentlig. Altså reell styrketrening - ikke tullete gruppetimer hvor man står å svinger med armene og går opp og ned av en liten kasse. 

Mulig det kan hjelpe hos noen. For meg var det motsatt. Cellulittene ble mer fremtredende jo slankere jeg var. Trener styrke, går mye toppturer, har et bra kosthold og stor muskelmasse til å være kvinne. Har levd på lavkarbo i 20år. Men har litt lav progresteron. Noe som kan bidra til cellulitter og økt fettlagring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan de? Jeg har aldri sett en mann med cellulitter. Og jeg er mann selv, så har da sett en del andre menn i garderoben, ol. i tillegg til stranda, ol.

Få menn får cellulitter. De har mye bedre balanse mellom østrogen og progresteron. Ubalanse her er det som gir en cellulitter. Kvinner har en syklus som gjør at dette varierer gjennom måneden og skaper lett en ubalanse som gjør at fettet lagres på denne måten. Dette gjelder både slanke, feite, trente og kvinner med og uten godt kosthold. For noen kan denne hormonbalansen stabiliseres ved å endre kostholdet om det er en vesentlig faktor for ubalanse i hormonproduksjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig skjeldent at menn har cellulitter! Noen få som får det men ikke rart at du ikke har lakt merke til det. 

Anonymkode: 02317...c82

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært gift med samme dama i 25 år og jeg vet ikke om hun har cellulitter, eller hva det heter. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva cellulitter er, og det bryr meg heller ikke så lenge det ikke er en farlig sykdom.

Kona er sexy, myk og deilig, og helt super.

Anonymkode: 0003d...570

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 0.13):

Jeg er 32 år og føler meg aldri sexy pågrunn av cellulitter nedenfor rumpa på baksiden av lårene pluss fremme på lårene !! Å sånne ‘’huller’’ på rumpa. Hater sommeren i shorts å bikini og føler meg ikke vel 😕

Har damene deres det? Jeg ser nesten ingen som er så ille plaga som meg. 
Gjerne si alderen din hvis du deler tanker

Jeg hadde visst hva det var hadde det ikke vært for kvinner, så nei, bryr meg ikke

Anonymkode: 6a96f...c46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 12.04):

Eller...gi beng I cellulitene, kos deg, les en god bok eller heng med venner.

Anonymkode: 31f92...6eb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 0.07):

Cellulitter er feminint, ferdig snakka!

Anonymkode: 3378c...9c8

Mensen er og feminint men sexy eller noe en mann nødvendigvis mener er heit og fint er det ikke. Så kan vi legge den ballen død 

Anonymkode: 35a00...1da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 22.21):

«I de aller fleste tilfeller» 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller...gi beng I cellulitene, kos deg, les en god bok eller heng med venner.

Anonymkode: 31f92...6eb

Det er frivillig å ta vare på kroppen ja.

AnonymBruker
Skrevet

Helt uproblematisk, jeg tenner mest på selvsikkerhet, intellekt og et fint smil. Mao... tenner mer på ei dame i bikini med cellulitter enn ei som dekker seg til på sommeren. Vær stolt av det du har, uansett!!!

Anonymkode: 621da...644

• Nyttig 1
Skrevet

Det viktigste er vel hva dere selv synes?

Skrevet

Cellulitter er helt uinteressant. De er verken negative eller positive, de bare er. 
Det som er negativt er om dama har dårlig selvbilde pga. cellulittene og derfor skjuler kroppen. 

M53.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Strekkmerker, cellulitter, lengde på kjønnslepper, skjeve tenner og hva det enn måtte være som rasererer verden deres; couldn’t care less! Kvinner er som regel vakre, punkt slut. (Men det tror dere ikke på, uansett). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke det skulle komme så mange svar her. Føler meg virkelig mye bedre til sinns nå og gruer meg mindre til sommeren og shortsen 🥰  trodde ikke cellulitter var så lite oppsiktsvekkende for dere mannfolk 😇 Vil bare takke for alle positive meninger og ord. Noen skriver det veldig humoristisk åsså 😅 

Fra Ts som ser lysere på saken nå😏 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...