AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Jeg trener ikke noe særlig, har litt begrenset med tid. Klatrer et par ganger i uka, jogger litt og går powerwalk hver dag. Det er vel egentlig den aktiviteten jeg har. Jeg har tenkt at jeg bør trene noe styrke, men hva er viktigst? Har ikke så mye tid å ta av, og bør helst få det til hjemme om det skal bli noe av.. Anonymkode: 51867...a0e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Jeg klatrer to til tre ganger i uka. Har en solid beinøkt ganske nøyaktig hver andre dag. Har et godt treningsrom hjemme. Tar også pullups og trener med hangboard, men ikke like regelmessig. Noen ganger gjør jeg det på klatresenteret, bare for å skvisje ut det siste. Forresten synes jeg legghev kommer veldig godt med i klatringa. Det gjøre jeg i trappa, et bein av gangen, og med en kettlebell. Synes det er dritkjedelig å trene styrke. Mye artigere å klatre, men er viktig med gode muskler i beina samt støttemusklatur rundt hofta og for ryggen. Må trene med én gang jeg kommer inn døra hjemme, ellers blir det ikke. Har klatra i mange år nå, og synes denne kombinasjonen fungerer for meg. Anonymkode: 57020...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg klatrer to til tre ganger i uka. Har en solid beinøkt ganske nøyaktig hver andre dag. Har et godt treningsrom hjemme. Tar også pullups og trener med hangboard, men ikke like regelmessig. Noen ganger gjør jeg det på klatresenteret, bare for å skvisje ut det siste. Forresten synes jeg legghev kommer veldig godt med i klatringa. Det gjøre jeg i trappa, et bein av gangen, og med en kettlebell. Synes det er dritkjedelig å trene styrke. Mye artigere å klatre, men er viktig med gode muskler i beina samt støttemusklatur rundt hofta og for ryggen. Må trene med én gang jeg kommer inn døra hjemme, ellers blir det ikke. Har klatra i mange år nå, og synes denne kombinasjonen fungerer for meg. Anonymkode: 57020...1b6 Tusen takk for kjempenyttig innlegg! 👌😊 Anonymkode: 51867...a0e
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Jeg møtte en av Norges beste klatrere og han sa "hvis det er én ting jeg ønsker å få alle klatrere til å forstå, er viktigheten av å trene styrke av hele kroppen, og mobilitetstrening. Begge deler er viktigere enn man forstår for å forebygge skader og problemer senere i livet". Jeg synes både styrke og mobilitet er dritkjedelig, men det hjalp å høre det. Anonymkode: 7793e...4bb
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg møtte en av Norges beste klatrere og han sa "hvis det er én ting jeg ønsker å få alle klatrere til å forstå, er viktigheten av å trene styrke av hele kroppen, og mobilitetstrening. Begge deler er viktigere enn man forstår for å forebygge skader og problemer senere i livet". Jeg synes både styrke og mobilitet er dritkjedelig, men det hjalp å høre det. Anonymkode: 7793e...4bb Ja, definitivt! Og jeg ser at en del er flinke til å ta en styrkeøkt på klatresenteret mens de først er der, men jeg rekker det ikke, da må jeg velge mellom det og klatring. Har derimot mulighet til å ta en økt på morgenen de dagene jeg har hjemmekontor, i alle fall når jeg har plusstid, så da må jeg liksom bare klemme det inn der 🤔 Og da finne de øvelsene som er viktigst. Klatringen tar allerede litt tid 2-3 dager i uka, og jeg har nok dårlig samvittighet hjemme for den 😄 Anonymkode: 51867...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå