Gå til innhold

Morsomme innslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare litt på om dere som har vært i mange bryllup kan tipse om morsomme innslag som slår an hos gjestene.

Vi har veldig lyst å finne på noe som inkluderer gjestene og er litt humoristisk, men jeg tror det er lett å "trå feil" og ende opp med noe som ingen engasjerer seg i og som bare blir krampetrekninger. Ikke noe wom tar lang tid, men et par ting man kan ha på lur hvis man ser at det er behov for litt aktivisering for å få opp stemningen.

Noen gode tips om ting dere har vært med på?

Gjest gjest1
Skrevet

Eg trur Quiz kan vere ein fin ting!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg er redd for at sånne nå-skal-vi-få-opp-stemningen-innslag veldig fort kan bli veldig pinlige..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er redd for at sånne nå-skal-vi-få-opp-stemningen-innslag veldig fort kan bli veldig pinlige..

:Nikke:

Voksne mennesker trenger da ikke ice-breakers og quiz for å ha det morsomt i et bryllup! Det er masse å gjøre som gjest allikevel - feks prate med de andre gjestene, spise, drikke og kose seg - det holder leeenge for meg i alle fall ;)

Jeg har aldri direkte kjedet meg i et bryllup MEN jeg har vært i bryllup med klamme leker og pinlige øyeblikk med gjester som motvillig deltar i disse. Jeg ville unngått dette for enhver pris!

En annen ting er at det virker så merkelig at til et bryllup skal man liksom synge allsanger ved bordet, ha leker og gudvethva. Det minner meg litt om fester besteforeldrene mine forteller om... De aller færreste på vår alder gjør vel dette på andre fester, enten det er familie involvert eller ei, så hvorfor trå til med det i et bryllup, liksom???

Skrevet

Voksne mennesker trenger da ikke ice-breakers og quiz for å ha det morsomt i et bryllup! Det er masse å gjøre som gjest allikevel - feks prate med de andre gjestene, spise, drikke og kose seg - det holder leeenge for meg i alle fall  ;)

Jeg har aldri direkte kjedet meg i et bryllup MEN jeg har vært i bryllup med klamme leker og pinlige øyeblikk med gjester som motvillig deltar i disse. Jeg ville unngått dette for enhver pris!

En annen ting er at det virker så merkelig at til et bryllup skal man liksom synge allsanger ved bordet, ha leker og gudvethva. Det minner meg litt om fester besteforeldrene mine forteller om... De aller færreste på vår alder gjør vel dette på andre fester, enten det er familie involvert eller ei, så hvorfor trå til med det i et bryllup, liksom???

Jeg spurte ikke om hvorvidt man bør ha innslag i bryllup eller ikke.

De som vil ha det får ha det hvis de vil.

Hvis man vil kritisere det også så kan man lage en annen tråd og gjøre det der.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis folk her inne som har vært i bryllup med slike innslag og gjestene syntes det var dumt og pinlig, er det ikke greit å fortelle deg det da slik at du kan unngå det? 90% hater slike leker og innslag, det er jeg temmelig sikker på.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup uten noen form for underholdning, og det er noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Det er begrenset hvor mye man har å snakke om med sidemannen, og for de som har vanskelig for å ta kontakt med andre og gjerne ikke kjenner mange av gjestene vil det nok ikke være så hyggelig.

Jeg er av typen som liker mye underholdning, men helst av det slaget som ikke involverer gjestene noe særlig. Nærmeste familie er greit, men synes underholdningen skal basere seg på brudeparet.

F.eks. brudgom og brud rygg mot rygg, begge får hver sin plakat med hun på ene siden, han på den andre. Så stilles det spørsmål som f.eks. "Hvem lager maten hjemme?", "hvem fridde", hvem tar oftest initiativ til et kyss" o.l. Morsomt å se om de er av samme oppfatning. (Brudeparets foreldre kan også gjerne være med på denne).

En slags quiz der brud får spørsmål om brudgom og omvendt. De får annenhvert spm. og må svare høyt. Bruker man litt fantasi kan dette bli en morsom seanse for gjestene.

Lat som om dere har funnet utkastene til en sang han har skrevet til henne, og fremfør desse. Dere har selvfølgelig tekstene selv (morsome tekster som f.eks. kan fortelle hva han forventer av henne, og alt han nå kan gjøre fordi han har henne til å lage mat og vaske hus osv.)

Dette var bare noen forslag fra min side. Håper dere får et hyggelig bryllup!

Gjest Binna
Skrevet (endret)

Det er mange som synes det kan være litt gøy og da. Personlig liker jeg ikke sånne ting, men så lenge det er frivillig for gjestene, og pass på at de som ikke blir med ikke må sitte "oppå de andre". I en ende av lokale eller noe..Da passer du på at alle trives i selskapet og det kan bli veldig ålreit :)

Endret av hæxa
Gjest Gjest
Skrevet
Vi har veldig lyst å finne på noe som inkluderer gjestene og er litt humoristisk, men jeg tror det er lett å "trå feil" og ende opp med noe som ingen engasjerer seg i og som bare blir krampetrekninger

Hvis du er redd for at gjestene skal synes det blir krampaktig, tenkte jeg det bare kunne være ok å høre fra en som synes nettopp det - og så forsøke å begrunne det ;)

Gjest gjesten
Skrevet

Underholdning eller morsomheter av typen "stolleken" eller andre former for selskapsleker mener jeg blir for tungvindt i et bryllup. Folk har på penklær/ kjoler og er kanskje ikke interessert i den form for underholdning da.

I de brylluppene jeg har vært i som har hatt en form for underholdning er det toastmasterens vitser (mannen var en virkelig god historie- og vitseforteller) og sang av gamle revyviser av noen gjester (personene var litt skuespiller på si) som virkelig har slått an blant gjestene. Masse humor og så fikk gjestene et samlende samtaleemne resten av festen

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring med suksessfull underholdning i større selskaper, har vært de dyktige talerne som får gjestene til å le og gråte om hverandre, og humoristiske innslag som sketsjer, revysanger, o.l fra familie/nære venner mens gjestene sitter til bords. En flink toastmaster er alfa og omega: struktur, klar beskjedformidling, humoristiske kommentarer der det er nødvendig. (da har gjestene noe å snakke om til de blir bedre kjent)

Min erfaring med dårlig underholdning i selskaper har vært "leker" for de voksne som skal "virke inkluderende og aktiviserende" og som "kom igjen, alle må bli med på." Særlig de som skal settes igang etter/ved kaffe og kaker-tidspunktet.

Et vellykket selskap kjennetegnes ved at gjestene ivaretas, føler seg trygge og velkomne. Jeg forstår at de som har vanskeligheter med å føle seg komfortable i selskaper: de som er litt sjenerte og synes det er vanskelig å komme i snakk med andre fremmede gjester kan være tilhengere av "leker". Men personlig ville jeg klekket ut noe annet smart for å få disse gjestene til å ha det bra på fest. En god vert/vertinne skal kjenne alle sine gjester, og prøve å tilrettelegge for alles ulikheter og det er selvsagt utfordrende!

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

vi har sunget den sangen som heter alle gjester reiser seg i et bryllup - ble skikkelig icebreaker... Nå var det en vennesfet da... Men finn humoristiske ting som gjør at endel av gjestene reiser seg...

En kan ha alle besteforeldre - alle i brudens famile - brudgommens familie - venner etc...

Vi hadde litt sånn på kanten ting i den sangen, og d able den jo morsom..

Det skal ligge en link til sangen her på kg en plass, jeg har lagt den ut tidligere en gang.. skal se om jeg kan finne den til deg om du er innteresert...

Dere skal vel ha taler? det er jo også en form for underholdning somm gjester i bryllup setter stor pris på...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i et bryllup med en Power Point presentasjon av brudeparet, laget av fedrene deres. Akkurat den presentasjonen ble litt langtekkelig (han ene faren skulle kommentere hvert eneste bilde i detalj!), men det var noe som var artig for alle gjestene, og som ingen måtte "delta" i.

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ok - da skal jeg la være å skrive at jeg synes sånne leker bare er tull.

hva med Bro, bro brille?

Gjest Rognebær
Skrevet

Da jeg var toastmaster, hadde bruden (som er ganske morsom og flink til å dikte) laget noen fiktive hilsningstelegrammer som jeg kunne lese opp. I utgangspunktet syntes jeg det var litt corny, men det slo skikkelig an blant gjestene. Jeg hadde også laget noen ekstra telegrammer som bruden ikke visste om, og det ble enda morsommere, siden bruden lo så fælt. :ler:

Typiske selskapsleker der alle må være med kan bli litt kjedelige, men ting som involverer brudeparet og nærmeste familie er vanligvis morsomt for de aller fleste.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg synes forresten at det er hysterisk morsomt med sanger som er skrevet for å tøyse med selskapssangsjangeren! Altså svulstige sanger med håpløs syntaks og dårlige rim, som overhodet ikke passer med rytmen. Pass på at sangen begynner ganske bra og blir dårligere og dårligere etterhvert! Husk også å introdusere den like seriøst som alle andre sanger, ikke si at det er en tøysesang.

Deilig med sanger der folk skjønner at det er lov til å le.

Gjest Fruktfat
Skrevet

Min erfaring med dårlig underholdning i selskaper har vært "leker" for de voksne som skal "virke inkluderende og aktiviserende" og som "kom igjen, alle må bli med på." Særlig de som skal settes igang etter/ved kaffe og kaker-tidspunktet.

jeg synes ikke noe om leker for voksne hvor alle må bli med. en morsom quiz er noe annet.

Skrevet

Tusen takk for gode forslag!! Den sangen og et par leker med brudeparet ser jo litt moro ut. :) Greit å ha på lur hvis vi ser at det passer inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...