Sarah Salamander :-) Skrevet 17. mars 2006 #1 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg synes den "gamle" versjonen av Kokkelimonke er kjempe gøy. Lyst å kjøpe noen nye spill, men trenger tips og forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 17. mars 2006 #2 Del Skrevet 17. mars 2006 Settlers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. mars 2006 #3 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg foretrekker spørrespill, favorittene hos oss er Det Store Norske Spillet, Passport og Airport. Vil Du Bli Millionær er også morsomt hvis man er litt flere. Så må jeg, atter en gang, slå et slag for Carcassonne, som riktignok ikke er et brettspill men som hele familien har vært hekta på. Utrolig underholdene og finnes i mange varianter (originalen i blå eske + expansion packs er best). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 17. mars 2006 #4 Del Skrevet 17. mars 2006 Ja, Settlers er gøy! Og Carcasonne, som er litt i samme gate. Roborally - du skal styre en 'robot' over et spilebrett med forskjellige trekk som du må planlegge på forhånd for hver runde - en avansert form for stigespill. Ellers er jeg en sucker for trivia-spill, som TP, Det store norske spillet og Passport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 17. mars 2006 #5 Del Skrevet 17. mars 2006 TP, Monopol!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 17. mars 2006 #6 Del Skrevet 17. mars 2006 Bohnanza, et slags kortspill som går ut på at man skal så bønner og så får man poeng når man høster dem etter hvor mange man har klart å samle (det er vanskelig å få mange, siden det er regler for hvor mange bønnefelt man har). Så kan man kjøpe og selge (bytte) bønner med hverandre. Kjempemorsomt! Og alle vi har lært det til har også syntes det har vært morsomt. Koster ca 175 kr på internet eller i sånne spesielle spillebutikker (avalon, outland osv.) Ellers er Settlers kjempemorsomt. Detgår ut på å bygge hus, veier og byer med råstoff som man får dersom terningen viser det antall øyne som et av råstoffbrikkene du har bygd hus eller by på. Så kan man forhandle med de andre om bytte av råstoff og sånn. Og så prøvde vi et spill hos noen venner av oss som heter "ticket to ride", det var også morsomt. det var om å gjøre komme seg fra feks Los Angelses til New Yourk ved at man skal legge ut tog på togskinner. Så får man poeng etter hvor mange oppdrag man klarer og hvor langt tog man har til sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 17. mars 2006 #7 Del Skrevet 17. mars 2006 Kokkelimunke Settlers Mistenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 17. mars 2006 #8 Del Skrevet 17. mars 2006 TP Brainstorm Fantasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 17. mars 2006 #9 Del Skrevet 17. mars 2006 Altså.. Det finnes ingenting som slår Risk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pi Skrevet 17. mars 2006 #10 Del Skrevet 17. mars 2006 Nå har jeg ikke spilt Risk, men min soleklare favoritt er NUCLEAR WAR! http://www.gamenight.com/html/Games/nuclear_war.htm Må bare ikke spilles med dårlige tapere (eller forresten, i all hemmelighet; det er morsomt å spille med dårlige tapere, for man kan virkelig erte dem...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Within my guitar Skrevet 17. mars 2006 #11 Del Skrevet 17. mars 2006 Risk er gøy! Også scrabble da selvfølgelig. Og The Amazing labyrint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. mars 2006 #12 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg elsker * Trivial Pursuit (usikker på stavelsen...) * Cluedo * Millionær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 18. mars 2006 #13 Del Skrevet 18. mars 2006 Altså.. Det finnes ingenting som slår Risk. ← Scrabble er også morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Skrevet 18. mars 2006 #14 Del Skrevet 18. mars 2006 Cranium- for de som liker å være aktive-- her er både plystring, miming, tegning, kunnskap, synging og mere til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 18. mars 2006 #15 Del Skrevet 18. mars 2006 Settlers ← Supermorsomt spill! Men jeg liker ogsaa TP og andre typiske spoerrespill, og av alle ting: klassikeren millionaer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 21. mars 2006 #16 Del Skrevet 21. mars 2006 Skip-Bo er et innmari artig kortspill. Både for to og for fire spillere. Det er i samme sjanger som UNO - og veldig lett å lære. Kjekk å ha med på hytteturer og lignende. http://www.spillskrinet.no/show.php?spillid=220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 21. mars 2006 #17 Del Skrevet 21. mars 2006 TP og Scrabble! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 21. mars 2006 #18 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg digger Settlers med utvidelsespakkene. Ellers er TP og Risk på favorittlisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. mars 2006 #19 Del Skrevet 21. mars 2006 TP - uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #20 Del Skrevet 21. mars 2006 RISK helt i en egen klasse... men sett av hele kvelden og spill helst med noen som er jevngode. Finn frem pokerfjeset og spill uskyldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå