AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Vårt barn skal testes for dysleksi. Dette er etter initiativ fra lærer. Det er noe som gjør at lesefagene er mer utfordrende. Jeg har selv også tenkt at det er noe. Jeg har endel kjennskap til adhd, og har observert og tenkt mitt, men har ikke sagt noe enda. Er det vanlig at man får en mistanke om dysleksi, men så viser det seg at det faktisk er adhd? Noen med erfaringer… Anonymkode: 23c4a...5ce
Fotballmamma Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Det kan jo være begge deler. Ca 30% av de som har dysleksi har også adhd. 2
luxifine Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Som de andre over meg skriver: de to tingene følger hverandre ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Ja det skjer at det man mistenker er dysleksi viser seg å være adhd. Det er også ganske vanlig å ha begge deler, altså både dysleksi og adhd. Men man kan også ha kun dysleksi uten adhd. Anonymkode: 5fabd...9b1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni Det ene utelukker ikke det andre, mitt ene barn har begge. Oppdaget dysleksien først, så ADHD et par år senere. Begge var livs endrende å få oppklart. Veldig vanskelig kombinasjon å ha på skole, men i ettertid går det veldig fint og ADHD er mer en styrke enn en hindring. Anonymkode: 45093...87e
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Man kan også ha samme " symptomer " som Adhd, men bare ha dysleksi. Man kan slite med konsentrasjonen, frustrasjon og andre lignende symptomer. Hilsen en med dysleksi som også hadde en del adhd symptomer uten å ha adhd 😊 Anonymkode: 8e0b8...21f
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Lykke til med utredningen av barnet ditt. Hvis det er dysleksi, så er et tips å melde dere inn i dysleksiforeningen. Mitt barn er nydiagnostisert med dysleksi og har fått mye god hjelp fra dysleksiforeningen. Anonymkode: bac65...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå