AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Jeg fikk en pengegave i fjor og førte den inn på skattemeldingen. I går kom jeg på at jeg også fikk en annen pengegave i 2024 , men det er kun ett felt og lurer da på om det er meningen at man slår sammen gavene og fører inn en samlet sum? Min far sier at man også skal føre inn kontonummeret pengene står på, slik at skatteetaten ser hvor pengene kommer fra, men det stemmer vel ikke vel? Anonymkode: a0ebd...32e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Hvor mye er det snakk om da? For jeg har fått pengergaver jeg å. Men det er type 50 000 og slik. Jeg har ikke ført inn det. Anonymkode: 7d62c...749
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye er det snakk om da? For jeg har fått pengergaver jeg å. Men det er type 50 000 og slik. Jeg har ikke ført inn det. Anonymkode: 7d62c...749 Oops, nå ser jeg at den ene gaven er på 170 000, men den andre er på 79000, så da trenger ikke den å føres inn. Hva skjer hvis man fører inn gaver under 100 000? ts Anonymkode: a0ebd...32e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oops, nå ser jeg at den ene gaven er på 170 000, men den andre er på 79000, så da trenger ikke den å føres inn. Hva skjer hvis man fører inn gaver under 100 000? ts Anonymkode: a0ebd...32e Ingen ting. Du skal bare oppgi det for å forklare hvor en eventuell økning i formue kommer fra, så de ikke tror du har jobbet svart. Anonymkode: a99e3...ed5
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oops, nå ser jeg at den ene gaven er på 170 000, men den andre er på 79000, så da trenger ikke den å føres inn. Hva skjer hvis man fører inn gaver under 100 000? ts Anonymkode: a0ebd...32e Det skjer ingenting. Gaver fra privatpersoner er skattefrie. Anonymkode: fd538...d6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå