Gjest FireFighter Skrevet 18. april 2006 #41 Skrevet 18. april 2006 Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en: "vi-er-smarte-vi" klubb. (har forresten heller ikke sansen for frimurer-opplegget, og andre liknende greier) ← hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #44 Skrevet 19. april 2006 Vi har en ganske dominerende lov i dette landet her. Janteloven heter den... ← Er selv mensamedlem men kvier meg for å nevne det
Gjest Miloine Skrevet 19. april 2006 #45 Skrevet 19. april 2006 (endret) Er selv mensamedlem men kvier meg for å nevne det ← Jeg takket nei til Mensa medlemskap, da jeg syns det er pinlig å være så inteligent, og flaut at jeg tom. får det skriftlig på et Mensabevis sånn er jeg da Endret 19. april 2006 av Miloine
Gjest Gjest_hannah_* Skrevet 20. april 2006 #46 Skrevet 20. april 2006 Jeg takket nei til Mensa medlemskap, da jeg syns det er pinlig å være så inteligent, og flaut at jeg tom. får det skriftlig på et Mensabevis sånn er jeg da ← Jeg synes det er litt pinlig å vite at jeg aldri kommer til å bli Mensa medlem, eller iallefall vite at jeg bare er den kjedelige "normalen", litt urettferdig på en måte. Hvorfor er noen født med så mye høyere iq enn andre liksom? Jeg vil tro det er derfor mange Mensa medlemmer osv ikke sier at dem er så smarte av nettopp misunnelse og slike ting fra andre. Men kan noen med høy iq forklare meg hva det vil si å ha høy iq.. Hva er fordelene og ulempene liksom? Også en ting til.. kan man studere realfag selv om man bare har 100 i iq? kjempedumt spørsmål men jeg begynner seriøst å få komplekser for dette, er redd det bare er folk med over 140 i iq der når jeg starter å studere om noen år. Kan ikke noen bare si at det er greit å være normal også?
Montezuma Skrevet 21. april 2006 #47 Skrevet 21. april 2006 (endret) Mensa medlemmene driver med intellektuelt snobberi synes jeg. Men hvis de har det kjekt sammen er ingenting bedre . ← Den tidligere forgubbingen i Mensa er i ferd med å bli en myte , ettersom nye, yngre krefter av begge kjønn er iferd med å dominere medlemsmassen. Lokallaget her hvor vi bor er flinke til å arrangere treff på kafeer bl.a. Det er ikke så enkelt å vokse opp med intelligens over normalen. Skolesystemet er ikke lagt opp til det, og mange av disse menneskene ble som barn holdt utenfor, sett på som annerledes, og fikk ikke nok utfordringer på skolen. Det er veldig givende for disse å kunne innlemmes i et miljø med andre mennesker som tenker på samme måte, gjerne har den samme humoren og interessene osv. For mange er det første gangen de kan føle seg godtatt, eller "normale" om du vil. Å påstå at mensa eksisterer fordi medlemmene skal skryte av at "vi er smartere enn dere", må vel kunne sidestilles med at medlemmene av en tennisklubb er det for å skryte av at "vi er bedre i tennis enn dere". Nei, årsaken til at man er medlem i en hvilkensomhelst klubb ligger vel heller i dette med felles interesser , vil jeg tro. Min mann er Mensa-medlem, men har aldri villet fortelle det til noen. Men det er utrolig festlig med alle som (særlig på fest) skryter av at de er medlemmer, men som faktisk ikke er det! De tir stille når vi trekker frem medlemslisten....... Endret 21. april 2006 av Montepulciano
Gjest Cristoph Skrevet 21. april 2006 #48 Skrevet 21. april 2006 jeg hadde glatt kommet inn men jeg gidder ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå