Gå til innhold

mensa-medlem

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Man trenger ikke være smart for å ta en mensatest eller bestå den, men man må være god i løse logiske oppgaver. Utover det kan det ikke brukes til så veldig mye.

De som er gode i logiske oppgaver er som regel gode i realfag, som igjen gir bedre betalte jobber. Som regel.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
De som er gode i logiske oppgaver er som regel gode i realfag, som igjen gir bedre betalte jobber. Som regel.

Jeg er god i sånne oppgaver og alldeles teit i matte, fysikk også videre... liker ikke skole, har ingen utdannelse og tjener bare peanøtter og gulrøtter.

Om det er lærerne jeg har hatt som har vært for dårlige vet jeg ikke, men jeg er god i forming, tegning og sånne ting, som man gjerne er god i hvis man IKKE er god i realfagene.

Skrevet
Eks. Line... hvahunheter i Zonen er mensamedlem, men hun tror allikevel at elgens gevir heter revir....

Du må ikke tro på alt du hører fra Zonen.

Gammelt mensa-ordtak..

Gjest gjest1
Skrevet

Gammelt mensa-ordtak..

:ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Gammelt mensa-ordtak..

Gjest Gjest
Skrevet

Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere.

Gjest Gjesta
Skrevet
Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere.

Ja

Mvh

Ikke fullt så grønn

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er god i sånne oppgaver og alldeles teit i matte, fysikk også videre... liker ikke skole, har ingen utdannelse og tjener bare peanøtter og gulrøtter.

Om det er lærerne jeg har hatt som har vært for dårlige vet jeg ikke, men jeg er god i forming, tegning og sånne ting, som man gjerne er god i hvis man IKKE er god i realfagene.

Jeg er god i både realfag og formgivingsfag, det er ikke noen motsetning mellom disse, blant annet ettersom man kan komme langt med gode visualiseringsevner i realfagene (forståelse av grafiske framstillinger, geometri, perspektiv osv).

En annen ting er at jeg er svingod på de grafisk-logiske oppgavene i IQ-tester; jeg synes nesten alle er lette... Mens andre oppgavetyper - også logiske - er jeg fullstendig middelmådig på.

Ellers en morsom tråd :-)

Skrevet

Det noe feministgreier. Siden mens kun har med kvinner å gjøre vil de at ordet skal være hunkjønn, derav mensa i bestemt form. Mensa er også fortid av verbingen av substantivet mens: "Oi, der mensa jeg gitt!"

Gjest gjest1
Skrevet

:ler: Ja, da så... :ler:

Men hun kunne jo like godt har vært det...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det noe feministgreier. Siden mens kun har med kvinner å gjøre vil de at ordet skal være hunkjønn, derav mensa i bestemt form. Mensa er også fortid av verbingen av substantivet mens: "Oi, der mensa jeg gitt!"

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Mensa medlemmene driver med intellektuelt snobberi synes jeg. ;)

Men hvis de har det kjekt sammen er ingenting bedre :).

Endret av synseren
Skrevet

Mye rare (og usanne) påstander her. ;)

Tenk så flott - hvis du øver og øver på MENSA testene blir du smartere hele tiden :grine2:

Det er ingenting som heter Mensa-test. Det er seriøse iq-tester som blir rettet av psykologer.

Det er ingen som har tilgang på testene som brukes, utenom de som er testansvarlige. Så det blir litt vanskelig å sitte og øve på testene hele tiden. ;)

Forskning viser at ved rett trening så kan du forbedre reslutatet ditt med opptil 40% (10-15% er det vanligste).

Hvor har du det fra?

Man trenger ikke være smart for å ta en mensatest eller bestå den, men man må være god i løse logiske oppgaver. Utover det kan det ikke brukes til så veldig mye.

Er det ikke smart å kunne løse logiske oppgaver som mange andre ikke klarer da?

Mensa medlemmene driver med intellektuelt snobberi synes jeg. ;)

Men hvis de har det kjekt sammen er ingenting bedre  :).

:klø: Hva mener du? I Mensa er det alle typer mennesker, som her på KG. Og jeg synes hverken at vi her eller de der (Mensa-medlemmer) er bedre enn hverandre.

Ellers har Mensa i Norge eget forum hvor ikke-medlemmer også kan stille spørsmål.

• Liker 1
Gjest synseren
Skrevet
:klø: Hva mener du? I Mensa er det alle typer mennesker, som her på KG. Og jeg synes hverken at vi her eller de der (Mensa-medlemmer) er bedre enn hverandre.

Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en: "vi-er-smarte-vi" klubb.

(har forresten heller ikke sansen for frimurer-opplegget, og andre liknende greier)

Skrevet
Tenk så flott - hvis du øver og øver på MENSA testene blir du smartere hele tiden

Det er ingenting som heter Mensa-test. Det er seriøse iq-tester som blir rettet av psykologer.

Det er ingen som har tilgang på testene som brukes, utenom de som er testansvarlige. Så det blir litt vanskelig å sitte og øve på testene hele tiden.

For det første finnes det masse hefter og bøker med MENSA - tester ... Kan godt hende dette ikke er nøyaktig de samme som MENSA testene men dette bringer meg videre til poeng nr 2

som er at du fint kan øve på lignende tester (med logiske algoritmer eller hva det heter)og bli flinkere på både disse og MENSA testene som altså er ganske så like.

Spørsmålet er da om de blir smartere av å få høyere og høyere skåre på denne typen IQ-tester eller om du rett og slett øver inn en viss kunnskap, tenkemåte og teknikk?

• 4 uker senere...
Skrevet

:grine:NEI

Gjest Fruktfat
Skrevet
Spørsmålet er da om de blir smartere av å få høyere og høyere skåre på denne typen IQ-tester eller om du rett og slett øver inn en viss kunnskap, tenkemåte og teknikk?

:Nikke:

mange stryker første gangen de tar Testen, mens de står andre gangen.

Skrevet
:Nikke:

mange stryker første gangen de tar Testen, mens de står andre gangen.

Joda, men da er det de som er nær ved å stå første gang. du går ikke fra middelmådig til å bestå medlemsskapskravet!

Skrevet
Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en: "vi-er-smarte-vi" klubb.

(har forresten heller ikke sansen for frimurer-opplegget, og andre liknende greier)

Vi har en ganske dominerende lov i dette landet her. Janteloven heter den... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...