Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #21 Skrevet 20. mars 2006 Man trenger ikke være smart for å ta en mensatest eller bestå den, men man må være god i løse logiske oppgaver. Utover det kan det ikke brukes til så veldig mye. ← De som er gode i logiske oppgaver er som regel gode i realfag, som igjen gir bedre betalte jobber. Som regel.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #22 Skrevet 20. mars 2006 De som er gode i logiske oppgaver er som regel gode i realfag, som igjen gir bedre betalte jobber. Som regel. ← Jeg er god i sånne oppgaver og alldeles teit i matte, fysikk også videre... liker ikke skole, har ingen utdannelse og tjener bare peanøtter og gulrøtter. Om det er lærerne jeg har hatt som har vært for dårlige vet jeg ikke, men jeg er god i forming, tegning og sånne ting, som man gjerne er god i hvis man IKKE er god i realfagene.
punktom Skrevet 20. mars 2006 #23 Skrevet 20. mars 2006 Eks. Line... hvahunheter i Zonen er mensamedlem, men hun tror allikevel at elgens gevir heter revir.... ← Du må ikke tro på alt du hører fra Zonen. Gammelt mensa-ordtak..
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #24 Skrevet 20. mars 2006 Du må ikke tro på alt du hører fra Zonen. Gammelt mensa-ordtak.. ←
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #25 Skrevet 20. mars 2006 Du må ikke tro på alt du hører fra Zonen. Gammelt mensa-ordtak.. ←
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #26 Skrevet 20. mars 2006 Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere.
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #27 Skrevet 20. mars 2006 Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere. ← Ja Mvh Ikke fullt så grønn
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #28 Skrevet 20. mars 2006 Jeg er god i sånne oppgaver og alldeles teit i matte, fysikk også videre... liker ikke skole, har ingen utdannelse og tjener bare peanøtter og gulrøtter. Om det er lærerne jeg har hatt som har vært for dårlige vet jeg ikke, men jeg er god i forming, tegning og sånne ting, som man gjerne er god i hvis man IKKE er god i realfagene. ← Jeg er god i både realfag og formgivingsfag, det er ikke noen motsetning mellom disse, blant annet ettersom man kan komme langt med gode visualiseringsevner i realfagene (forståelse av grafiske framstillinger, geometri, perspektiv osv). En annen ting er at jeg er svingod på de grafisk-logiske oppgavene i IQ-tester; jeg synes nesten alle er lette... Mens andre oppgavetyper - også logiske - er jeg fullstendig middelmådig på. Ellers en morsom tråd :-)
punktom Skrevet 20. mars 2006 #29 Skrevet 20. mars 2006 Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere. ← Det noe feministgreier. Siden mens kun har med kvinner å gjøre vil de at ordet skal være hunkjønn, derav mensa i bestemt form. Mensa er også fortid av verbingen av substantivet mens: "Oi, der mensa jeg gitt!"
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #30 Skrevet 20. mars 2006 http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/20/461265.html Hun dama var visst ikke mensa-medlem likevel
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #31 Skrevet 20. mars 2006 Ja, da så... Men hun kunne jo like godt har vært det...
Gjest Bellatrix Skrevet 20. mars 2006 #32 Skrevet 20. mars 2006 Det noe feministgreier. Siden mens kun har med kvinner å gjøre vil de at ordet skal være hunkjønn, derav mensa i bestemt form. Mensa er også fortid av verbingen av substantivet mens: "Oi, der mensa jeg gitt!" ←
Gjest synseren Skrevet 21. mars 2006 #33 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Mensa medlemmene driver med intellektuelt snobberi synes jeg. Men hvis de har det kjekt sammen er ingenting bedre . Endret 21. mars 2006 av synseren
lillesky Skrevet 21. mars 2006 #34 Skrevet 21. mars 2006 Mye rare (og usanne) påstander her. Tenk så flott - hvis du øver og øver på MENSA testene blir du smartere hele tiden :grine2: ← Det er ingenting som heter Mensa-test. Det er seriøse iq-tester som blir rettet av psykologer. Det er ingen som har tilgang på testene som brukes, utenom de som er testansvarlige. Så det blir litt vanskelig å sitte og øve på testene hele tiden. Forskning viser at ved rett trening så kan du forbedre reslutatet ditt med opptil 40% (10-15% er det vanligste). ← Hvor har du det fra? Man trenger ikke være smart for å ta en mensatest eller bestå den, men man må være god i løse logiske oppgaver. Utover det kan det ikke brukes til så veldig mye. ← Er det ikke smart å kunne løse logiske oppgaver som mange andre ikke klarer da? Mensa medlemmene driver med intellektuelt snobberi synes jeg. Men hvis de har det kjekt sammen er ingenting bedre . ← :klø: Hva mener du? I Mensa er det alle typer mennesker, som her på KG. Og jeg synes hverken at vi her eller de der (Mensa-medlemmer) er bedre enn hverandre. Ellers har Mensa i Norge eget forum hvor ikke-medlemmer også kan stille spørsmål. 1
Gjest synseren Skrevet 22. mars 2006 #35 Skrevet 22. mars 2006 :klø: Hva mener du? I Mensa er det alle typer mennesker, som her på KG. Og jeg synes hverken at vi her eller de der (Mensa-medlemmer) er bedre enn hverandre. ← Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en: "vi-er-smarte-vi" klubb. (har forresten heller ikke sansen for frimurer-opplegget, og andre liknende greier)
Trillian Skrevet 23. mars 2006 #36 Skrevet 23. mars 2006 Tenk så flott - hvis du øver og øver på MENSA testene blir du smartere hele tiden Det er ingenting som heter Mensa-test. Det er seriøse iq-tester som blir rettet av psykologer. Det er ingen som har tilgang på testene som brukes, utenom de som er testansvarlige. Så det blir litt vanskelig å sitte og øve på testene hele tiden. For det første finnes det masse hefter og bøker med MENSA - tester ... Kan godt hende dette ikke er nøyaktig de samme som MENSA testene men dette bringer meg videre til poeng nr 2 som er at du fint kan øve på lignende tester (med logiske algoritmer eller hva det heter)og bli flinkere på både disse og MENSA testene som altså er ganske så like. Spørsmålet er da om de blir smartere av å få høyere og høyere skåre på denne typen IQ-tester eller om du rett og slett øver inn en viss kunnskap, tenkemåte og teknikk?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #37 Skrevet 18. april 2006 Har mensa noe med mensen å gjøre? :klø: Er litt grønn på dette her, skjønner dere. ← NEI
Gjest Fruktfat Skrevet 18. april 2006 #38 Skrevet 18. april 2006 Spørsmålet er da om de blir smartere av å få høyere og høyere skåre på denne typen IQ-tester eller om du rett og slett øver inn en viss kunnskap, tenkemåte og teknikk? ← mange stryker første gangen de tar Testen, mens de står andre gangen.
Gjest minus Skrevet 18. april 2006 #39 Skrevet 18. april 2006 mange stryker første gangen de tar Testen, mens de står andre gangen. ← Joda, men da er det de som er nær ved å stå første gang. du går ikke fra middelmådig til å bestå medlemsskapskravet!
Gjest tyui Skrevet 18. april 2006 #40 Skrevet 18. april 2006 Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en: "vi-er-smarte-vi" klubb. (har forresten heller ikke sansen for frimurer-opplegget, og andre liknende greier) ← Vi har en ganske dominerende lov i dette landet her. Janteloven heter den...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå