AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Hei :)nettopp endret kosthold etter å ha gått opp litt.er 1.62 høy og 74 kg ,42 år. Spiser 2 fiber balanse knekkebrød til frokost med litt lett smør og kyllingpålegg/egg, samme til lunsj ,normal sunn middag uten potet,ris osv . Høres dette greit ut eller er det for lite ? Anonymkode: c1911...0b2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Det er vanskelig å si. Ta å veie og regne ut kaloriinntaket ditt i en ukes tid, da får du nøyaktig oversikt over hva som går inn. Ikke glem kaloriene som drikkes. Hvis du spiser som du skriver en dag og regner det ut, ser du fort om det er lite eller ikke. Anonymkode: 1b01f...29a 1
Hannabanna Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Her er det nok nesten like mange svar, meninger og teorier som det er brukere på KG. Jeg skal ikke påstå måten jeg gikk ned på var den beste, men det fungerte. Legen sa jeg kunne gå så mye i kaloriunderskudd som jeg ville så lenge jeg fikk i meg sundt fett, protein og drakk nokk vann. Jeg gjore det enkelt, biola og havrefras, fullkorn knekkebrød med makrell i tomat, ost eller magert kjøttpålegg, grønnsaksuppe uten olje og smør til p steke i blandt annet. Trente og gikk tur hver dag. Gikk ned 30 kilo på 4 måneder og nå fem år senere har jeg gått ned 5 kilo til sakte. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Hannabanna skrev (3 minutter siden): Her er det nok nesten like mange svar, meninger og teorier som det er brukere på KG. Jeg skal ikke påstå måten jeg gikk ned på var den beste, men det fungerte. Legen sa jeg kunne gå så mye i kaloriunderskudd som jeg ville så lenge jeg fikk i meg sundt fett, protein og drakk nokk vann. Jeg gjore det enkelt, biola og havrefras, fullkorn knekkebrød med makrell i tomat, ost eller magert kjøttpålegg, grønnsaksuppe uten olje og smør til p steke i blandt annet. Trente og gikk tur hver dag. Gikk ned 30 kilo på 4 måneder og nå fem år senere har jeg gått ned 5 kilo til sakte. Så flink du har vært hvor mange måltid spiste du ca? Anonymkode: c1911...0b2
Hmmmmmm Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Hannabanna skrev (8 minutter siden): Her er det nok nesten like mange svar, meninger og teorier som det er brukere på KG. Jeg skal ikke påstå måten jeg gikk ned på var den beste, men det fungerte. Legen sa jeg kunne gå så mye i kaloriunderskudd som jeg ville så lenge jeg fikk i meg sundt fett, protein og drakk nokk vann. Jeg gjore det enkelt, biola og havrefras, fullkorn knekkebrød med makrell i tomat, ost eller magert kjøttpålegg, grønnsaksuppe uten olje og smør til p steke i blandt annet. Trente og gikk tur hver dag. Gikk ned 30 kilo på 4 måneder og nå fem år senere har jeg gått ned 5 kilo til sakte. Hva har du i den grønnsakssuppe?
Hannabanna Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Hva har du i den grønnsakssuppe? Alle typer grønnsaker nesten. Kan nevne: Sopp (tørrsteker den), løk, kålrot, gulerot, sellerirot, selleri, grønnkål, hodekål. Det som er viktig er å ha de i suppa i riktig rekkefølge i forhold til koketid. Soppen slipper vann, da har jeg i hvitløk og løk, så har jeg i vann og koker suppa opp med kyllingbujong og div smakstilsetninger uten kalorier som feks soyasaus, scriachasaus, salt og pepper. Varierer her også så jeg ikke skal bli lei. Da får du en suppe som det er masse gode smaker, er veldig næringsrik og minimalt med kalorier. Så kan du spise deg skikkelig mett også. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Det kan ingen svare deg på før du har regnet kaloriinntaket. Anonymkode: 26145...67e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Jeg tror ikke helt folk som er overvektige skjønner hvor små porsjoner slanke mennesker spiser. Jeg spiser rundt 1-2 spiseskjeer med ris f.eks når jeg spiser noe med ris, og 1-2 spiseskjeer med protein/saus (f.eks kjøttsaus) i tillegg trener jeg mye (løping og styrke) Derfor kan jeg spise kakestykker på jobb når det er bursdag, uten dårlig samvittighet .Men de aller fleste dagene spiser jeg veldig små porsjoner. Jeg har også Pcos men har kun merket det på ultralyd i forbindelse med mens fertilitetsutredning. Sikkert fordi jeg er slank. De andre helseproblemene blir bare forsterket dersom overvekt. Anonymkode: 81168...a97 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Hannabanna skrev (14 minutter siden): Alle typer grønnsaker nesten. Kan nevne: Sopp (tørrsteker den), løk, kålrot, gulerot, sellerirot, selleri, grønnkål, hodekål. Det som er viktig er å ha de i suppa i riktig rekkefølge i forhold til koketid. Soppen slipper vann, da har jeg i hvitløk og løk, så har jeg i vann og koker suppa opp med kyllingbujong og div smakstilsetninger uten kalorier som feks soyasaus, scriachasaus, salt og pepper. Varierer her også så jeg ikke skal bli lei. Da får du en suppe som det er masse gode smaker, er veldig næringsrik og minimalt med kalorier. Så kan du spise deg skikkelig mett også. Meget smart å spise grønnsakssuppe. Er vell 40 kcal/100g sånn cirka. Dessuten tar varm suppe litt tid å spise. Hvis man har liten tid så kan man også bruke frosne grønnsaker. Tilsetter man hvitløk, chili og urter så blir det god smak på den. Anonymkode: 70d11...a4a 1
Hannabanna Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meget smart å spise grønnsakssuppe. Er vell 40 kcal/100g sånn cirka. Dessuten tar varm suppe litt tid å spise. Hvis man har liten tid så kan man også bruke frosne grønnsaker. Tilsetter man hvitløk, chili og urter så blir det god smak på den. Anonymkode: 70d11...a4a Ja, det var godt du skrev. Feks frosne erter er kjempegodt og veldig enkelt å ha i. For meg har det vært viktig p variere suppen så jeg ikke skulle bli lei. Lager normalt slik at jeg kan fryse ned noen portioner, så endrer jeg suppa neste gang, får noen ekstra portioner osv. Laurbærblad er godt å ha i, rosmarin, salvie og timian og en boks tomater gir suppen ett italiensk preg feks.
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Skrevet 4. juni Hannabanna skrev (12 timer siden): Ja, det var godt du skrev. Feks frosne erter er kjempegodt og veldig enkelt å ha i. For meg har det vært viktig p variere suppen så jeg ikke skulle bli lei. Lager normalt slik at jeg kan fryse ned noen portioner, så endrer jeg suppa neste gang, får noen ekstra portioner osv. Laurbærblad er godt å ha i, rosmarin, salvie og timian og en boks tomater gir suppen ett italiensk preg feks. Ja det er jo bare fantasien som setter grenser. Kan også lage et mer asiatisk preg og bruke bønnespirer istedenfor nudler. Jeg spiser ofte kun ett måltid per dag, men har vurdert å spise suppe til lunsj. Da er det lettere å dekke dagsbehovet for grønnsaker og fiber. En posjon kan da ligge på 100 kcal og det er jo latterlig lite og så har man noe man kan spise i lunsjen på jobben. Jeg kjører ofte ett måltid noen gange i uken nå som jeg skal ned i vekt og har mye festligheter i helgene for å totalt sett ligge i kcal underskudd i løpet av en uke. Anonymkode: 70d11...a4a
Hannabanna Skrevet 4. juni #12 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er jo bare fantasien som setter grenser. Kan også lage et mer asiatisk preg og bruke bønnespirer istedenfor nudler. Jeg spiser ofte kun ett måltid per dag, men har vurdert å spise suppe til lunsj. Da er det lettere å dekke dagsbehovet for grønnsaker og fiber. En posjon kan da ligge på 100 kcal og det er jo latterlig lite og så har man noe man kan spise i lunsjen på jobben. Jeg kjører ofte ett måltid noen gange i uken nå som jeg skal ned i vekt og har mye festligheter i helgene for å totalt sett ligge i kcal underskudd i løpet av en uke. Anonymkode: 70d11...a4a Jeg har som regel en eller to dager i uken jeg bare drikker vann, har gjort det siden jeg gikk ned i vekt og vekten har holdt seg stabil. I forkant av perioder som feks jul og nyttår hvor det blir mye god mat og masse kcal så pleier jeg å være forsiktig på forhånd. Går gjerne ned ett par kilo i november. Jeg har ett problem og det er at jeg ikke kan sove sulten. Hvis jeg bare drikker vann så har sulten gitt seg når natta kommer. Pleier å ha suppe tilgjengelig fordi det er som du sier latterlig lite kcal og det metter. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Skrevet 4. juni Kommer an på hva du legger i normal middag? Mange normale norske middager har mye mettet fett etc. Uansett,, det høres veldig lite ut. Da blir det neppe varig. Du kan ikke leve på de knekkebrødene resten av livet? Anonymkode: 64daf...a71
AnonymBruker Skrevet 4. juni #14 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror ikke helt folk som er overvektige skjønner hvor små porsjoner slanke mennesker spiser. Jeg spiser rundt 1-2 spiseskjeer med ris f.eks når jeg spiser noe med ris, og 1-2 spiseskjeer med protein/saus (f.eks kjøttsaus) i tillegg trener jeg mye (løping og styrke) Derfor kan jeg spise kakestykker på jobb når det er bursdag, uten dårlig samvittighet .Men de aller fleste dagene spiser jeg veldig små porsjoner. Jeg har også Pcos men har kun merket det på ultralyd i forbindelse med mens fertilitetsutredning. Sikkert fordi jeg er slank. De andre helseproblemene blir bare forsterket dersom overvekt. Anonymkode: 81168...a97 Hadde du ikke hatt PCOS så hadde du nok kunne spist mer uten å legge på deg. Anonymkode: 0e5e4...349 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni #15 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på hva du legger i normal middag? Mange normale norske middager har mye mettet fett etc. Uansett,, det høres veldig lite ut. Da blir det neppe varig. Du kan ikke leve på de knekkebrødene resten av livet? Anonymkode: 64daf...a71 Normal middag : Kyllingfilet med wok grønnsaker ,tacosalat, kyllingsalat . Anonymkode: c1911...0b2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #16 Skrevet 4. juni Det var eksempel , spiser også fisk og grønnsaker Anonymkode: c1911...0b2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #17 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du ikke hatt PCOS så hadde du nok kunne spist mer uten å legge på deg. Anonymkode: 0e5e4...349 Jeg har alltid vært slank når jeg var ung hadde jeg bmi på rundt 18, nå rundt 21. Mine venner som også er slanke (og ikke har PCOS) spiser små porsjoner og trener mye, men også de spiser kake og godteri når det serveres. Folk mangler forståelse for hvor mye trening som må til for å spise store porsjoner. Det er forskjellen mellom feite og slanke. Feite spiser store porsjoner og tar ofte to porsjoner. Slanke spiser seg kun 80 % mette og rører på seg mer. Anonymkode: 81168...a97
AnonymBruker Skrevet 4. juni #18 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid vært slank når jeg var ung hadde jeg bmi på rundt 18, nå rundt 21. Mine venner som også er slanke (og ikke har PCOS) spiser små porsjoner og trener mye, men også de spiser kake og godteri når det serveres. Folk mangler forståelse for hvor mye trening som må til for å spise store porsjoner. Det er forskjellen mellom feite og slanke. Feite spiser store porsjoner og tar ofte to porsjoner. Slanke spiser seg kun 80 % mette og rører på seg mer. Anonymkode: 81168...a97 Jeg er ts , og nei det stemmer absolutt ikke at såkalte feite som du skriver spiser store porsjoner .jeg har aldri spist store porsjoner ,men feil mat. Og mange såkalte feite beveger seg og mer enn slanke. Anonymkode: c1911...0b2 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #19 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Normal middag : Kyllingfilet med wok grønnsaker ,tacosalat, kyllingsalat . Anonymkode: c1911...0b2 Ingen her kan vite hvor store porsjoner du spiser. Anonymkode: 26145...67e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #20 Skrevet 4. juni Dette høres sikkert veldig teit ut men jeg ønsker veldig å ned i vekt , gjerne raskt men redd for å få løshud , hilsen ts Anonymkode: c1911...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå