Gå til innhold

Trenger innspill til jobbproblem

Gjest camillo

Anbefalte innlegg

Gjest camillo

Problem og problem, jeg lurer litt ihvertfall.

Saken er den at jeg har blitt ansatt i ny jobb, jeg skulle da starte i mars. Det ble utsatt til april, og nå for ikke lenge siden ble det utsatt nok en gang, til mai.

Jeg trenger virkelig jobb nå, så for meg er dette småkrise.

Da den første utsettelsen ble gjort, fikk vi brev om at det var lov å finne seg en ny jobb. Men etter dette skrev vi ansettelseskontrakt, siden planen da var å begynne i april.

Vil brevet om å finne seg ny jobb gjelde selv om vi har skrevet kontrakt, når jobben utsetter IGJEN?

Jeg skal selvfølgelig ringe og snakke med sjefen, men jeg får ikke tak i ham nå, så jeg bare lurer på om noen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hvis du har signert en kontrakt hvor det står en startdato, og arbeidsgiver utsetter denne kan jeg ikke skjønne annet enn at det er kontraktsbrudd. Hvis du ikke ønsker å jobbe der allikevel så kan du skrive et brev og si at de ikke har overholdt avtalen og at du derfor trekker deg fra den. Men hvis du er interessert i jobben ville jeg nok tatt en telefon og hørt hva det er som foregår. Det hørtes unektelig litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i denne kontrakten din?

Hvis det står oppstartsdato, og det mener jeg at det skal, så er arbeidsgiver forpliktet av dette. Etter min mening skal du altså få lønn som avtalt i kontrakten i den perioden.

Synes denne arbeidsgiveren høres useriøs ut, og ville søkt så mange andre jobber som jeg klarte.

Det er da uansett mulig å bytte jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Ok, det var det jeg trodde/håpet.

Det er ikke så rart, siden utsettelsene er pga bygningsarbeid, så det er ikke sjefen sin skyld sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Camillo,

Hvis du har skrevet under kontrakt har du krav på lønn fra den datoen kontrakten ble underskrevet, selv om du ikke har gjort en prikk og selv om du skulle velge å finne en ny arbeidgiver. (og det anbefaler jeg på det sterkeste i dette tilfelle)

Det er ikke sjefen som lønner deg, men bedriften. Om de har problemer med lokaler/bygging eller hva det måtte være, skal ikke dette gå over din mulighet å tjene penger. Det kan være verdt å oppsøke juridisk hjelp idenne saken...det de driver med er lureri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Camillo,

Hvis du har skrevet under kontrakt har du krav på lønn fra den datoen kontrakten ble underskrevet, selv om du ikke har gjort en prikk og selv om du skulle velge å finne en ny arbeidgiver. (og det anbefaler jeg på det sterkeste i dette tilfelle)

Det er ikke sjefen som lønner deg, men bedriften. Om de har problemer med lokaler/bygging eller hva det måtte være, skal ikke dette gå over din mulighet å tjene penger. Det kan være verdt å oppsøke juridisk hjelp idenne saken...det de driver med er lureri!

Hmm, okay. Takk for opplysningen. Jeg visste ikke at det var slik.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...