Gå til innhold

God dessert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal altså ha et "manneprospekt" på middagsbesøk hos meg i morgen. Har planen klar for middag (kylling på en seng av rotgrønnsaker), men nå trenger jeg gode dessertforslag!

Ikke for pretensiøst, men ikke bare is fra boks heller... Hjelp meg! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eplekake med iskrem, ostekake, fruktsalat med krydret sukkerlake som dressing og vaniljekesam/pisket krem til, sjokoladeparfait, bærmousse/sjokolademousse.

Skrevet

Har tenkt på ostekake, for jeg baker (helt objektivt sett, selvsagt) verdens beste utgave av arten.

Men kanskje parfait eller noe sånt, ja... ikke dumt.

Men kom gjerne med flere forslag, dere!

Gjest Gjest
Skrevet

Sjokoladekake --- en skikkelig goood fransk en, litt fuktig og mørk/bitter .. mmmm. Gjerne med jordbær til.

Praktisk med alt man kan lage til på forhånd + alle liker sjokolade (hvis ikke bør det være eksklusjonskriterie for ny mannn? ;-) )+det er noe romantisk med sjokolade, da...

Lykke til på date :-)

Skrevet

Har flere forslag på lager jeg. ;) Pannekaker med frukt/bærfyll og pisket krem eller med en skikkelig god hjemmelaget karamellsaus, engelsk trifle, banan pakket i folie med litt smør, sukker og kanel og bakt i ovnen, servert varm med iskrem, crème brûlée, sjokoladefondant, smuldrepai m/bær, sticky toffee pudding, eggekremgratinerte bær...

Gjest gjest1
Skrevet

pannacotta med pasjonsfrukt, en sikker vinner.... :sjarmor:

Til 4 porsjoner

trenger du 1 pk kremfløte

1 vaniljestang

100 g sukker

1 1/2 plate gelatin

4 pasjonsfrukter

Legg gelatinen i kaldt vann.

Del vaniljestangen på langs og og skrap ut frøene, ha stangen og frøene i en liten panne med halvparten av fløten og sukkeret. Varm opp til sukkeret er smeltet.

Klem ut vannet av gelatinen, og visp den i den varme fløten, og rør inn den kalde fløten. ikke visp for hardt, da blir det bare skum.

Sil blandingen i fire former, f.eks fine glass. Og ha innholdet av en halv pasjonsfrukt i hver, sett i kjøleskap over natten eller minst 6 timer, og rett før servering har du resten av pasjonsfrukten oppå i lag med et blad mynte eller sitronmelisse.

Skrevet

Perfekt, Pulverheksa! Namnam, jeg eeeeelsker pasjonsfrukt! Glimrende!

Gjest Gjest
Skrevet

Mørk sjokolade er jo et afrodis...ett eller annet. Kanskje jordbær dyppet i mørk sjokolade?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha smurt penisen hans inn med krem eller sjokoladeaus og slikket det av..... :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

En uslåelig dessert spør du meg. :sikle:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan gikk det egentlig med daten din???

Gjest gjest1
Skrevet
Hvordan gikk det egentlig med daten din???

Det lurer jeg også på :sjenert:

Skrevet

Han listet seg forsiktig ut ... Hun var utslitt av å lage dessert og sovnet på sofaen :grine2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...