Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med denne? 

Jeg har den, men føler at lårene til mini blir så sykt klemt. Føler generelt at hele han blir klemt 🫣 Noe jeg gjør feil? Han sitter forovervendt, han er 6 mnd. 

Hvis ikke den strammes en del så er den så slapp og vaklete, men lårene blir fortsatt klemt 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde Ergobaby 360 Omni fra før, og kjøpte Embrace til nyfødttiden. Solgte den etter et par uker da den var slitsom og vanskelig å tilpasse etter min mening. Hadde samme problemet som deg, følte lårene ble klemt. Tok i bruk den andre selen fra ca 3 ukers alder. Nå bruker vi den masse. 

Anonymkode: 3ccf6...fd4

Skrevet

Jeg brukte denne mye. Likte den godt, men brukte den aldri forovervendt og tror jeg gikk over til annen sele ved ca 8 mnd. Ergobaby embrace er vel gjerne best i starten.

ville evt sjekket hvordan den sitter i Norsk bæregruppe på facebook😊 der er det mange flinke folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte den og var veldig fornøyd, har du sjekket at du tar den på riktig? Det er forskjell på hvordanmmanngjør det avhengig av om barnet er over eller under to måneder og om det sitter forovervendt eller innover.

Anonymkode: e5652...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kjent med selen, men i følge det jeg har lest på bæregruppen på facebook høres det ut som at babyen er for tung for selen. Selen er vel ment for inntil 11 kg, men når den er så elastisk som jeg har hørt at den er så vil det gjøre noe med possisjonen. Anbefaler deg å bli medlem av norsk bæregruppe på facebook. Der kan du få tips og triks om både bæring og valg av bæresele. Dersom det er bæregrupper eller bærebibliotek i nærheten vil jeg og anbefale å ta kontakt for å teste seler. Jeg har ikke det i eget nærområde og har derfor dessverre gått på et par smeller når det kommer til valg av bæresele 

Anonymkode: 2d4d1...924

AnonymBruker
Skrevet

Embrace er en nyfødtsele, når babyen blir 6-7 kg begynner den å sige pga at den er elastisk. Den er heller absolutt ikke laget for å bære framovervendt! Anbefaler at du leser deg litt opp på ergonomisk bæretøy, meld deg inn i facebookgruppa norsk bæregruppe :) 

Anonymkode: 82a96...681

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Står nemlig at man kan bære fremovervendt, men det virker liksom ikke helt riktig. Han veier ca 8 kg. Tror jeg skal lese meg opp og få tak i en bæresele som passer litt bedre 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lillevaffel skrev (13 timer siden):

Tusen takk for alle svar!

Står nemlig at man kan bære fremovervendt, men det virker liksom ikke helt riktig. Han veier ca 8 kg. Tror jeg skal lese meg opp og få tak i en bæresele som passer litt bedre 😊

Veldig lurt. Sjekk ut den facebookgruppa! Jeg har blant annet lært at baby helst ikke bør sitte forovervendt i det hele tatt, og at man heller kan bære på ryggen i en sele som er egnet for dette, og bære så høyt at baby ser over skulderen. Derfor kjøpte jeg Tula Free to grow til min baby. Han er enda bare 5 mnd så bærer kun på magen fortsatt, men er superfornøyd med den selen og at den passer både meg på 160 og mannen på 185. 

Anonymkode: 0afda...81a

Skrevet

Hadde samme selen og brukte den daglig til baby var 7-8 mnd, men aldri forovervendt, mener den ikke var ment for det heller. Se video av hvordan du bruker den på youtube. Elsket den selv iallefall, myk og god. Har problemer med skuldrene, men var aldri noe problem bare den var rett tilpasset.

Skrevet

Var bomkjøp for oss. Baby likte den overhode ikke, for meg ble den og ubehagelig. Brukte litt sjal, men ble styrete med knyting. Har bestilt meg den nyeste omni deluxe som var best i test i år, så får vi se om den slår ann.

Håper jeg får solgt embrase på finn! 🤞🤞

(Står forresten at embrace er både til fremover og bakovervendt fra produsent. Men ikke nyfødt da )

AnonymBruker
Skrevet

Elsket denne delen, brukte den hver dag i mange måneder. Men barnet satt aldri fremoverlent i den

Anonymkode: 074f2...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...