Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en alvorsprat med en venninne angående rus og forskjellig som har skjedd i livet hennes siste årene som ikke har vært helt bra. Prøvde å snakke med henne om at jeg syns hun drikker mye, det at hun røyker hasj hver dag og generelt problemer i samlivet hennes. Hun overkjørte meg fullstendig og nektet for å ha noe problem med noe som helst og fikk som vanlig meg til å høres ut som en idiot som i det hele tatt tenkte at hun kunne ha et problem. 

Jeg er igrunnen sinnsykt skuffet over at hun bare overkjørte meg sånn og fikk det til å virke som om jeg var problemet. Det endte opp med at jeg bare tenkte at hun før gjøre som hun vil og dermed ordne alle problemer som dukker opp alene. Jeg er lei av å føle at jeg blir utnyttet og kommer ikke til å gidde å gjøre noen tjenester for henne i fremtiden. Når hun finner på unnskyldninger så skal jammen jeg gjøre det samme. 

Tenker at jeg burde ha dårlig samvittighet som tenker sånn, men jeg har prøvd så mange ganger å snakke med henne og når det ikke hjelper så får jeg igrunnen nok.. Jeg skal være en venninne og snakke med henne, men er ferdig med å gjøre henne tjenester.

Er jeg dum som tenker sånn?

Anonymkode: 663be...aea

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke dum som tenker sånn, du sa jo bare ifra at du var bekymret for henne. Men er hun voksen er det jo hun selv som tilslutt må innse at hun har problemer. I mellom tiden får ikke du gjort noe annet enn å være der for henne, evt ta avstand fra henne da det høres ut som dere er temmelig ulike. Uansett, det er alltid slik at de som har problemer benekter det i førsten noe som det høres ut som hun her gjør…

Anonymkode: c4405...87c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke dum, men vanvittig naiv. Hvis hun har et rusproblem så er det virkelig ikke nok med en alvorsprat før hun både innser og gjør noe med problemet. Det er mer komplekst enn som så.

Kanskje din prat hjelper på sikt. Men det er et stort lerett å bleke først 

Anonymkode: 3b1f6...1cf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...