Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis, som innrømmer å være besatt av meg. Han ringer og sender meg meldinger daglig og vil alltid vite hva det er som skjer i livet mitt. Jeg syns det er hyggelig,og fint å ha noen som bryr seg, men jeg merker at han ofte gir meg kjærlighets råd om å dumpe de jeg er sammen med og snakker alltid om de i negativt lys. 

Jeg pratet med han om min siste "kjæreste"( som om han er min venninne og støttespiller). 

Han sa: Du må skjønne, denne personen elsker deg ikke og liker deg ikke på den måten.Det er helt tydelig.  Han bare bruker deg ! Han er manipulativ, kontrollerende og ikke bra for deg. På grunn av tidligere oppførsel fra den jeg holdt på med, anbefalte han at jeg blokker fyren på alle plattformer og aldri mer tar kontakt. 

Greia er at jeg stoler på at denne vennen bryr seg om mitt ve og vel, men samtidig er jeg bekymret at han tenker på seg selv og får da meg for seg selv. Nå har dette skjedd med flere av mine dates og forhold. 

Jeg gjorde som han sa og blokket denne exen. Jeg følte meg fri, men også trist. Jeg tror det er til det beste, spesielt ettersom det nå har vært to episoder der han har vørt veldig aggressiv med meg og truet med vold. 

Likevel gnager det meg litt at var dette min beslutning og burde jeg ta råd fra en person som egentlig i hemmelighet ønsker å gifte seg med meg...

Anonymkode: 1f506...ebd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere er tenåringer?

Anonymkode: 7fa58...e69

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En aggressiv mann som truer med vold er jo ikke noe å samle på, så der har jo kompisen din rett. Har du en tendens til å velge voldelige menn da?

Anonymkode: 2d69c...cbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

. Jeg tror det er til det beste, spesielt ettersom det nå har vært to episoder der han har vørt veldig aggressiv med meg og truet med vold. 

Trengte du virkelig at noen forteller deg at du burde dumpe han? Du klarte ikke å skjønne det på egenhånd?

Anonymkode: 56650...5c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har rett i rådet sitt, men det er garantert ingen god ide å pleie vennskap med noen som 

A) er besatt av deg og

B) har så elendige sosiale ferdigheter at de forteller deg det som en naturlig ting

Kvitt deg med vennen og slutt å innlede forhold med psychos...

Anonymkode: d9560...ea5

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kompis, som innrømmer å være besatt av meg. Han ringer og sender meg meldinger daglig og vil alltid vite hva det er som skjer i livet mitt. Jeg syns det er hyggelig,og fint å ha noen som bryr seg, men jeg merker at han ofte gir meg kjærlighets råd om å dumpe de jeg er sammen med og snakker alltid om de i negativt lys. 

Jeg pratet med han om min siste "kjæreste"( som om han er min venninne og støttespiller). 

Han sa: Du må skjønne, denne personen elsker deg ikke og liker deg ikke på den måten.Det er helt tydelig.  Han bare bruker deg ! Han er manipulativ, kontrollerende og ikke bra for deg. På grunn av tidligere oppførsel fra den jeg holdt på med, anbefalte han at jeg blokker fyren på alle plattformer og aldri mer tar kontakt. 

Greia er at jeg stoler på at denne vennen bryr seg om mitt ve og vel, men samtidig er jeg bekymret at han tenker på seg selv og får da meg for seg selv. Nå har dette skjedd med flere av mine dates og forhold. 

Jeg gjorde som han sa og blokket denne exen. Jeg følte meg fri, men også trist. Jeg tror det er til det beste, spesielt ettersom det nå har vært to episoder der han har vørt veldig aggressiv med meg og truet med vold. 

Likevel gnager det meg litt at var dette min beslutning og burde jeg ta råd fra en person som egentlig i hemmelighet ønsker å gifte seg med meg...

Kanskje akkurat dette rådet var godt. 

Men dette er et falskt vennskap. Det trengs to for å danse tango. Denne falske vennen er ikke din venn, og blir det ikke fordi du ønsker det. Plasser han i skuffen bekjente, som du ikke trenger å engasjere deg i, eller bry deg om hvis du mister. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slipp mannen fri fra friendzone uansett hvor gode eller dårlige råd han fremstiller. Enten ghost han ut eller gi han en sjanse.

Anonymkode: c8aa8...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du utnytter han jo.

Du synes det er hyggelig og fint å ha noen som bryr seg, men gir ikke det samme tilbake. Han gir deg en trygghet, kjærlighet og oppmerksomhet. Du bare tar, og sitter og skal ha råd fra han om andre du ligger med. 

Jeg synes egentlig ikke det er greit å pleie sånne "vennskap". Det handler ikke bare om at han kan gi råd basert på at han alltid vil være sjalu på den du dater (denne gang hadde han rett da, det er jo IKKE noe å lure på engang når det trues med vold). Det handler om å være litt real. Ikke sole deg i glansen av besettelsen. 

Du er typisk sånn som hadde blitt sur om han fikk seg kjæreste og du ikke lengre var nr. 1. Det er bare en litt usunn type relasjon.

Den er jo ikke uvanlig altså, nærmest de fleste har vel vært innom noe lignende... men man må trekke seg litt. Ikke ha daglig kontakt.

Anonymkode: 072f8...f2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du utnytter han jo.

Du synes det er hyggelig og fint å ha noen som bryr seg, men gir ikke det samme tilbake. 

Du er typisk sånn som hadde blitt sur om han fikk seg kjæreste og du ikke lengre var nr. 1. Det er bare en litt usunn type relasjon.

Den er jo ikke uvanlig altså, nærmest de fleste har vel vært innom noe lignende... men man må trekke seg litt. Ikke ha daglig kontakt.

Anonymkode: 072f8...f2c

Neida, jeg hører også på hans saker, men jeg hadde nok ikke snakket med han daglig om ikke han ringte meg så ofte. 

Og jeg har blitt glad og vært støttende hver gang han har funnet potensiell ny dame, fordi det vil lette mine skuldre om han får seg ny kjæreste å fokusere på. Håper stadig at han finner en. 

Det er ikke utnyttelse utover det man gjør med vanlige venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Han vennen din respekterer ikke dine grenser, og han føler eierskap ovenfor deg. Det kan virke bra og fint, og han har nok gode intensjoner. Men det er ikke et sunt vennskap, hverken for deg eller han. Besettelse er aldri bra. Bli flinkere til å avvise hans "velmenende" henvendelser. Vær tydelig og konkret uten å gå rundt grøten fordi du ikke vil såre han. Det går fint an å være bestemt uten å være slem. Det er ok og viktig å sette grenser, så hvis han ser på det som et "angrep", så er det faktisk dårlig gjort.

Anonymkode: 881ae...d75

Skrevet

Jeg forstår godt at det er veldig hyggelig at noen bryr seg så mye 🥰 samtidig tenker jeg at kanskje du burde ta litt avstand fra denne vennen, kanskje mest for hans del? Hvis han sier at han er besatt av deg, så blir det en slags maktubalanse der selv om han vet at du ikke er interessert, og selv om du gjør det samme med andre venner. Ved å ha litt mindre kontakt kan du gi ham muligheten til å komme over det og gå videre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem vil ha en kompis som er besatt av en, det er jo bare creepy.Er dere under 20?

Han er med deg for han vil ligge med deg. Du vil ha han rundt deg fordi du vil bli beundret.

Anonymkode: abc9a...8ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere bruker hverandre. Du for å booste egoet ditt og han for å kontrollere deg. Høres absolutt ikke sunt ut for noen av dere. Han truer i tillegg med vold... Du bør faktisk ikke opprettholde denne kontakten. 

Anonymkode: c61e1...f90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere bruker hverandre. Du for å booste egoet ditt og han for å kontrollere deg. Høres absolutt ikke sunt ut for noen av dere. Han truer i tillegg med vold... Du bør faktisk ikke opprettholde denne kontakten. 

Anonymkode: c61e1...f90

Kjæresten hun hadde som kompisen ba henne kutte ut var den som truet med vold. 

Anonymkode: 2d69c...cbe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...