Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nettopp. Menn har ofte ikke kontakt med egne følelser. De har følelser, men de ligger for langt nede i underbevisstheten til at de kjenner de. Og det som eventuelt måtte boble opp til overflaten, skyves raskt ned igjen.

Resultatet er alle disse suicidale, deprimerte mennene som lusker omkring i ensomhet, og som ikke snakker med noen eller oppsøker hjelp, fordi de er livredde for å bli sett på som svake eller følsomme.  

Man prosesserer ikke følelser ved å dytte de vekk og overse de. Man prosesserer ved å føle de. Og der er menn generelt ikke spesielt flinke. I stedet for å føle på tristhet, blir de kåte eller sinte i stedet, fordi dette er mer akseptable, "mandige" følelser. 

Når man går på Tinder bare noen dager etter et brudd, har man ikke gitt seg tid til å føle på ensommheten og tomheten som oppleves etter et brudd. Det er jo et åpenbart forsøk på å kvitte seg med noen vonde følelser. Men man kan ikke knulle vekk smerte.... 

Anonymkode: 48a22...cd5

Nå bare womansplainer du menn generelt, og dette er ikke til hjelp for TS.

Dette er støy.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Det var ikke engangsligg, og det var nok flere overlapp. Det var en fin og hektisk periode.

Jeg tør vel slutte at du er en attraktiv mann😊

Skrevet
Flintis skrev (48 minutter siden):

Jeg tør vel slutte at du er en attraktiv mann😊

Jeg er ingen adonis eller en som mange snur seg etter på gata, men jeg må anta at noen liker meg ganske godt. 
Jeg vil heller være veldig godt likt av få enn å være tolerert av mange.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fant ut via en venninne at EX’en min er på Tinder 11 dager etter at han slo opp med meg

Han sa at han fortsatt elsket meg men kunne ikke være sammen med meg fordi jeg gjorde en feil 

Jeg er helt knust og har kjærlighetssorg. Han har status «kortsiktig, men åpen» på Tinder

Er det sånn at han prøver å glemme meg?

Hadde også bursdag for noen dager siden og han ønsket meg ikke en gang gratulerer med dagen 

Føles som hele verden har rast for meg nå

Anonymkode: c9df2...76e

Han er jo en eks og gjør som han vil, men skjønner veldig godt at det er sårende at han går så fort videre. Da er det lett å tenke at man ikke betydde så mye. Synes det var litt unødvendig, men sikkert litt lite gjennomtenkt av venninna di å fortelle det til deg, da. Hun tenkte sikkert at det var greit for deg å vite og mente det godt, men du hadde kanskje hatt det bedre om du ikke visste det? 

Brudd er vondt og kjærlighetssorg kan være overveldende og gjøre fysisk vondt. Ta vare på deg selv og vær snill med deg selv. Ser du skriver at han gjorde det slutt på grunn av noe du hadde gjort. Senere kan du ta tak i det du gjorde og reflektere over hva som lå bak handlingen og om det er noe du bør jobbe med. Men nå tenker jeg at du bør fokusere på å komme deg gjennom kjærlighetssorgen. Omgi deg med gode venner og gjør ting du har lyst til. Husker at det kan virke som du aldri vil komme over kjærlighetssorgen, men i de fleste tilfeller så kommer man over det selv om det kan ta tid!❤️

Anonymkode: cdf31...f45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Aragamang? Det er ikke et ord

Anonymkode: 1c9be...164

Hei, vet det er lett å reagere på ulike skrivefeil, men husk at det finnes folk med dysleksi eller andre lese- og skrivevansker. Skrivefeil kan også bero på at man ikke bryr seg om hvordan man skriver det. Man har ingen forutsetning for å vite om en skrivefeil hos en tilfeldig bruker på nettet er et resultat av en skrivevanske eller "latskap". Mange med lese- ov skrivevansker kan være redd for å skrive på nettet fordi de vet at de kan skrive feil. Derfor blir jeg veldig glad for at mennesker med disse vanskene skriver på nett og tør å ytre seg selv om de vet at de kan skrive feil. Og kommentarer på staving kan gjøre at de neste gang kvier seg for å ytre seg i frykt for at man får kommentarer på det. Derfor bør vi være forsiktige med å kommentere på skrivefeil, det kan være du pirker borti noe som er veldig sårt.

Anonymkode: cdf31...f45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...Når man går på Tinder bare noen dager etter et brudd, har man ikke gitt seg tid til å føle på ensommheten og tomheten som oppleves etter et brudd. Det er jo et åpenbart forsøk på å kvitte seg med noen vonde følelser. Men man kan ikke knulle vekk smerte.... 

Anonymkode: 48a22...cd5

Det stemmer rett og slett ikke.

Jeg er kvinne, og klarte fint å prosessere mitt (ufrivillige) brudd mens jeg var på datingsider. Jeg var drit forbanna for bruddet, overhodet ikke klar for noe seriøst og det var helende å få være med andre, og at det var overfladisk. Å snakke med ulike hjalp meg å sortere i hva jeg så etter og ikke. Plutselig møtte jeg en mann jeg følte noe mer for.

Jeg ble dumpet av en mann som ikke ville ha meg samtidig som han var sjalu, veldig kaotisk og destruktivt fordi jeg var så bundet til ham og så lojal. Å ha et ons hjalp meg å uttrykke sinnet mitt over situasjonen og å frigjøre meg fra følelsen av at jeg hørte til min eks. Jeg er ikke en gang glad i ons, men det var et slags anti-forhold som jeg trengte på et tidspunkt i livet hvor forhold bare gjorde vondt. Ellers drømte jeg om natta at forholdet vårt var en person som døde, og sånne klassiske tegn på bearbeiding. Dette gjorde at da min eks hadde tenkt seg om og noen mnd seinere fiska etter muligheten til å komme tilbake, var jeg ikke lenger interessert og dessuten i et gryende nytt forhold. Å knulle en annen var en bryter som skrudde av det forholdet vi hadde, og som tok bruddet på alvor. 

Anonymkode: a3e3f...69c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...