Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du EX'n med store bokstaver? Du gjorde det i en annen tråd også. Det skrives egentlig eksen på norsk, men du skal få skrive ex om du vil. Men ikke med store bokstaver, det har ingenting her å gjøre. Det ser ut som du skriver om en bedrift eller noe.

Jeg skjønner det er ufattelig kjipt, å ha kjærlighetssorg er noe av det verste i verden. 

Noen føler de aldri kommer til å ville involvere seg med noen igjen. Andre kommer over det ved å finne andre å distrahere seg med. Det betyr ikke at forrige er glemt, snarere tvert imot, rebound er ofte mer et plaster på såret. For noen er det helt utenkelig å gå ut på markedet med en gang, for andre er det en av måtene man takler det på. Det trenger ikke bety at den ene er mer over det enn den andre.

Anonymkode: 4ddc6...e1c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du skal være glad for at han er en ex. 

Anonymkode: 8a01f...5ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi et brudd er vanskelig uansett hvem som gjør det slutt. Man har jo vært glad i hverandre og har en historie sammen. Livet endrer seg drastisk ved et brudd. 

Rart det er nødvendig å forklare dette for voksne mennesker...

Anonymkode: 48a22...cd5

Så du mener din måte er den rette måten? Jeg var dritt lei typen jeg å. Gikk videre med en gang når jeg endelig fikk til å gå. jeg var ferdig med følelsene for lenge siden. Vi var samboere og hadde vært sammen i 3 år. I det store bildet så er ikke det noe lenge. Jeg fant meg en ny en med en gang som jeg hadde det artig med. Ikke kjærester men sex og fant på mye artig med. Angrer ikke noe. Mulig noen synes det gikk fort. Men for meg så gjorde det ikke det. For jeg var ferdig for lenge siden. 

Anonymkode: 3e209...178

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (40 minutter siden):

Når jeg gjorde det slutt etter mange år, gikk jeg rett på datingapper og inn i et knulle-maraton. Det var en god prosess for meg. Jeg var emosjonelt ferdig i forholdet lenge før det faktisk ble slutt.

Hva var bra i prosessen og hvordan klarte du å ikke bli sammen med disse maraton deltakerene?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo slutt, jeg skjønner ikke helt hva du forventer. 

Han er mann, han puler nok eventuelle restfølelser vekk, menn er jo ikke like flinke med følelser og det er vel det som funker for han. Du forventer han skal sitte et sted å sørge mens han venter på din bursdag slik at han kan benytte sjansen til å sende deg en melding?? Han gjorde det jo slutt av en grunn, du har tydeligvis gjort noe han ikke kan leve med og da er saken avgjort.

Gå videre, det har han gjort.

Anonymkode: c7dae...2e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Betyr ikke det at han går over til kortsiktig lettelse med en gang, men klarer ikke å prosessere sorgen og det blir verre over tid? 

Ts

Anonymkode: c9df2...76e

Det avhenger helt av hvor dypt følelsene hans for deg var. Kanskje var de dypere enn har gir uttrykk for, eller kanskje han spilte spill og det egentlig var mer overfladisk. Isåfall går han videre og finner noen nye å bruke. 

Uansett tilfelle, så er det beste for deg å prøve å ignorere denne fyren fullstendig og stoppe deg selv fra å prøve å overanalysere. Du må basere deg på fakta, som er de valgene han tar - de viser dessverre at han ikke bryr seg på den måten du behøver. 

Anonymkode: 5c1d6...5c9

Skrevet
Flintis skrev (16 minutter siden):

Hva var bra i prosessen og hvordan klarte du å ikke bli sammen med disse maraton deltakerene?

Jeg traff nye mennesker, fikk kickstartet libidoen min, følte meg attraktiv og følte attraksjon mot andre.

Det var aldri aktuelt å bli sammen med noen kort tid etter bruddet. Jeg var ærlig om min situasjon og intensjoner overfor seksualpartnere, og de hadde sammenfallende intensjoner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han er mann, han puler nok eventuelle restfølelser vekk, menn er jo ikke like flinke med følelser og det er vel det som funker for han.

Det virker på meg som om han nettopp er flink med følelser dersom din analyse stemmer. 
Har du et litt stereotypt syn på menns følelsesliv?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fant ut via en venninne at EX’en min er på Tinder 11 dager etter at han slo opp med meg

Han sa at han fortsatt elsket meg men kunne ikke være sammen med meg fordi jeg gjorde en feil 

Jeg er helt knust og har kjærlighetssorg. Han har status «kortsiktig, men åpen» på Tinder

Er det sånn at han prøver å glemme meg?

Hadde også bursdag for noen dager siden og han ønsket meg ikke en gang gratulerer med dagen 

Føles som hele verden har rast for meg nå

Good for him 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Tinder 4 dager etter brudd. Aldri i livet tenkt over det på noen måte. Jeg hadde behov for småflørting og bekreftelse (selvom det var jeg som slo opp) 

gratulerte ikke Eksen min med dagen selvom han hadde bursdag to uker etter brudd heller. Han er en eks, vi var ferdig med hverandre..

Anonymkode: 36d8b...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Det virker på meg som om han nettopp er flink med følelser dersom din analyse stemmer. 
Har du et litt stereotypt syn på menns følelsesliv?

Han har jo sagt til ts at han fortsatt elsker henne men ikke kan være sammen med henne fordi hun har gjort et eller annet. 

Stereotyper eksisterer av en grunn.

Skrevet
Snok1 skrev (7 minutter siden):

Jeg traff nye mennesker, fikk kickstartet libidoen min, følte meg attraktiv og følte attraksjon mot andre.

Det var aldri aktuelt å bli sammen med noen kort tid etter bruddet. Jeg var ærlig om min situasjon og intensjoner overfor seksualpartnere, og de hadde sammenfallende intensjoner.

Var det engangstilfeller og tok det lang tid fra den ene til den andre i den perioden?

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min hadde tinder på vei ut døra, og lå med noen så fort mulighet bydde seg. Sånn dealer menn ofte med brudd. Vil ikke si han er noe mer eller mindre over deg, er hans måte å komme seg videre på. Drit i han. Gå på tinder selv

Anonymkode: 560b8...ca1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er jo slutt, jeg skjønner ikke helt hva du forventer. 

Han er mann, han puler nok eventuelle restfølelser vekk, menn er jo ikke like flinke med følelser og det er vel det som funker for han. Du forventer han skal sitte et sted å sørge mens han venter på din bursdag slik at han kan benytte sjansen til å sende deg en melding?? Han gjorde det jo slutt av en grunn, du har tydeligvis gjort noe han ikke kan leve med og da er saken avgjort.

Gå videre, det har han gjort.

Er jo alltid motsatt med menn da. De tror det fungerer å ligge vekk følelser men ender med å komme gråtende tilbake 6 mnd etter når dama har gått videre. 9 av 10 menn kommer jo krypende etter de har rast fra seg. 

• Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (48 minutter siden):

Var det engangstilfeller og tok det lang tid fra den ene til den andre i den perioden?

Det var ikke engangsligg, og det var nok flere overlapp. Det var en fin og hektisk periode.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Han har jo sagt til ts at han fortsatt elsker henne men ikke kan være sammen med henne fordi hun har gjort et eller annet. 

Stereotyper eksisterer av en grunn.

Sååååå…..han prosesserer følelser på en måte som gir resultater. Det indikerer at han kjenner sitt eget følelsesliv godt, stikk i strid med stereotype forestillinger om menn generelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er jo alltid motsatt med menn da. De tror det fungerer å ligge vekk følelser men ender med å komme gråtende tilbake 6 mnd etter når dama har gått videre. 9 av 10 menn kommer jo krypende etter de har rast fra seg. 

Nettopp. Menn har ofte ikke kontakt med egne følelser. De har følelser, men de ligger for langt nede i underbevisstheten til at de kjenner de. Og det som eventuelt måtte boble opp til overflaten, skyves raskt ned igjen.

Resultatet er alle disse suicidale, deprimerte mennene som lusker omkring i ensomhet, og som ikke snakker med noen eller oppsøker hjelp, fordi de er livredde for å bli sett på som svake eller følsomme.  

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Sååååå…..han prosesserer følelser på en måte som gir resultater. Det indikerer at han kjenner sitt eget følelsesliv godt, stikk i strid med stereotype forestillinger om menn generelt.

Man prosesserer ikke følelser ved å dytte de vekk og overse de. Man prosesserer ved å føle de. Og der er menn generelt ikke spesielt flinke. I stedet for å føle på tristhet, blir de kåte eller sinte i stedet, fordi dette er mer akseptable, "mandige" følelser. 

Når man går på Tinder bare noen dager etter et brudd, har man ikke gitt seg tid til å føle på ensommheten og tomheten som oppleves etter et brudd. Det er jo et åpenbart forsøk på å kvitte seg med noen vonde følelser. Men man kan ikke knulle vekk smerte.... 

Anonymkode: 48a22...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var rett og slett ikke så veldig interessert i deg, så han dumpa deg så fort det dukka opp en mulighet og skyldte på deg. Han er på Tinder etter 11 dager fordi han vil ha seg er ligg. Slutt å overtenk!

Anonymkode: 6a62b...b05

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fant ut via en venninne at EX’en min er på Tinder 11 dager etter at han slo opp med meg

Han sa at han fortsatt elsket meg men kunne ikke være sammen med meg fordi jeg gjorde en feil 

Jeg er helt knust og har kjærlighetssorg. Han har status «kortsiktig, men åpen» på Tinder

Er det sånn at han prøver å glemme meg?

Hadde også bursdag for noen dager siden og han ønsket meg ikke en gang gratulerer med dagen 

Føles som hele verden har rast for meg nå

Jeg kan forstå at det er vondt for deg at han gikk videre så raskt. Veldig mange gjør det. Tror det er en overlevelsesmekanisme rett og slett. Når det er slutt så er det slutt. Vondt, men sant. Han er fri til å gjøre som han vil. 

Unner du han ikke å ha det godt? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En ex av meg gjorde det samme. Datet relativt kort tid etter vi slo opp. Men ca to måneder etter bruddet kom han tilbake og ville prøve igjen. Sa at ingen av de han hadde datet kunne måle seg med meg. Dum som jeg var tok jeg han tilbake. Det varte ett år til før det ble slutt for godt. 

Anonymkode: 4a1e3...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...