Smashing Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Hei! Jeg vil bare anbefale alle slankere der ute å gå på Grete Roede kurs. Det har hjulpet meg å til nå å gå ned 15 kg. Jeg begynte i september da var statusen slik: Alder: 22 år Vekt: 93,5 kg (!!!!) Høyde: 184 cm Jeg kan ikke fatte at jeg lot meg forfalle slik. Men, nå er det jo slutt på det. Nå veier jeg 78 kg og det går fortsatt nedover. Jeg trener ca 2 ganger i uken, sykler og går mye tur. Og så har jeg kuttet ut småspisingen. Kurset hjalp meg veldig å legge om kostholdet, noe som kan være vanskeligere enn en tror. Det er rart hvor mye mat har å si for humøret altså. Og nå i dag, selv om jeg sluttet på kurset i november, klarer jeg fortsatt å følge de diettene. Det er jo det som må være poenget, at det er noe som du kan leve med. Ville bare anbefale dette til alle dere som sliter med vekta. Spør gjerne om dere lurer på noe.
Murron Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Gratulerer! Så fantastisk deilig det må være Jeg vil gjerne gå ned ca 10 kg. De er noe jeg har spist på meg pga. lite trening og feil mat igrunn. Men hva er bra å spise? og hvor mye sykler/trener du? Har egentlig ikke lyst eller mulighet å gå på kurs.
tuji Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 Jeg gikk ned 10. Hadde aldri klart det på egen hånd.
Gjest Thalassa Skrevet 21. mars 2006 #5 Skrevet 21. mars 2006 Grattis så bra! Jeg skal begynne å jogge og ta styrketrening denne uken, gleder meg! Ingenting er som å komme inn i en treningsrutine igjen, kanskje jeg kan ta av noen kilo også
Floja Felíz Skrevet 21. mars 2006 #6 Skrevet 21. mars 2006 Gratulerer!!! Enig i at grete roede er bra! Jeg gikk ned 8kg der i fjor sommer, og skal ta opp igjen tråden nå i mai. Utrolig hvor mye et omlagt kosthold gjør for både vekt, humør, trivsel og energi!!
La Guapa Skrevet 21. mars 2006 #7 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er i gang med uke nr. to...KJEMPE-BRA! Bare det at man får fokuset over på sunn mat og mye vann gjør at en føler seg frisk! Anbefales! Føler ikke at jeg slanker meg, men jeg hadde gått ned 1,6 kg. første veiing.
Gjest Binna Skrevet 21. mars 2006 #8 Skrevet 21. mars 2006 Hva slags kurs er dette? Over nett eller noe man møter opp på? jeg har lenge prøvd å gå litt ned i vekt..men går bare oppover sakte men sikkert. Grusomt! Hadde vært fint med litt hjelp..
Tusseline Skrevet 21. mars 2006 #9 Skrevet 21. mars 2006 Grete Roede har lokale møter rundt om i landet, så der møter man opp i grupper.
orakel Skrevet 21. mars 2006 #10 Skrevet 21. mars 2006 Grete Roede har også Internettkurs Anbefales virkelig. Jeg har gått ned MYE på det
Gjest Binna Skrevet 22. mars 2006 #11 Skrevet 22. mars 2006 Grete Roede har også Internettkurs Anbefales virkelig. Jeg har gått ned MYE på det ← takk de får seg straks et nytt medlem
Gjest La Flaca *i.i* Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Grete Roede er tingen for alle! Sunnn og variert mat er stikkordet! Jeh har gått ned 2,1 kg. på to uker. Skal på veiing på onsdag igjen. Det er bare helt topp!
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #13 Skrevet 30. mars 2006 Grete Roede er tingen for alle! Sunnn og variert mat er stikkordet! Jeh har gått ned 2,1 kg. på to uker. Skal på veiing på onsdag igjen. Det er bare helt topp! ← Jeg skrev La Flaca, men det er meg La Guapa. Var på veiing i går.Hadde gått ned 1,4 kg. i uka som gikk. Enda jeg hadde drukket rødvin to dager på rad!!!!! Status: 3 uker / 3,5 kg ned!!!!!!!!! STOLT.
Smashing Skrevet 11. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2006 Jeg hadde helt glemt denne tråden jeg. Til deg som lurte: det er ikke stress å gå på slike kurs, du lærer enormt mye om hva som er bra mat og ikke. Jeg trener 1-2 ganger i uken. Ikke noe stress det heller, hvis en bare har faste tider. Da SKAL en liksom trene. Jeg kan jo si at nå har jeg gått ned 17 kg tilsammen. Det er helt fantastisk! Det viktigste jeg kanskje lærte på dette kurset, og som jeg kan gi som et godt tips til alle dere som sliter, er at: det er ikke det du spiser (som regel) som gjør deg fet, men det du spiser MELLOM disse måltidene. Altså all små spisingen. Jeg var mer mett enn noen gang da jeg gikk på dette kurset, det er ingen sultekur i hvertfall. Lykke til alle sammen!!
Smashing Skrevet 11. april 2006 Forfatter #15 Skrevet 11. april 2006 Gratulerer! Så fantastisk deilig det må være Jeg vil gjerne gå ned ca 10 kg. De er noe jeg har spist på meg pga. lite trening og feil mat igrunn. Men hva er bra å spise? og hvor mye sykler/trener du? Har egentlig ikke lyst eller mulighet å gå på kurs. ← Det som er bra å spise er mat som ikke inneholder så mange kcal. Se på pakkene på maten når du er i butikken. Velg magre varianter av mat du spiser. Eks er lettere norvegia, ekstra lettmelk, mager servelat osv. I løpet av en dag er det vanlig for en "normal" person å få i seg 2500 kcal. Da spiser du så mye som du trenger. Hvis du skal slanke deg, må du spise mindre enn dette. Du kan regne ut behovet ditt slik: hvis du veier 80 kg, er kvinne, er 160 høy og er 25 år blir utregningen slik: 80 kg*10=800, 160*6,25=1000, 25*5=125 dette blir tilsammen 1925. Siden du er kvinne skal du trekke fra 161 ( ikke spør hvorfor, vi lærte dette på kurset) Så da blir denne totalsummen 1764. Så må du vurdere hvor mye du beveger deg i løpet av en dag. Lite så skal du gange med 1,3, litt 1,4, mye 1,5. Har du normal hverdagsaktivitet ganger du 1764 med 1,4. Dette blir: 2469,6. Dette er så mange kcal du kan få i deg og stå stille med vekten på før trim. Hvis du trimmer blir jo naturligvis dette tallet noe høyere. Skal du da slanke deg må du få i deg mindre kcal enn 2469,6. I følge Grete Roede ca 1900 kcal hver dag. Så er det bare til å regne ut og veie maten, skrive matlogg så vet du hvor mye du får i deg. Dette er mye lettere å få til hvis du går på kurs. Håper dette var til noe hjelp. Lykke tiL! Send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe mer.
Aeriana Skrevet 12. april 2006 #16 Skrevet 12. april 2006 (endret) Jeg har meldt meg inn i Grete Roedes Vektklubb og fører logg over matinntaket hver dag. Har fått meg mang en aha-opplevelse av å se hvor mye kalorier det er i visse matvarer og hvor langt man må gå for å forbrenne f.eks. en sjokolade Jeg er i første uka bare så jeg har ikke veid meg enda, blir spennende å se resultatet. Har iallfall ikke hatt noen problemer med å legge om kostholdet, spiser bare mere sunne matvarer enn tidligere. Og ikke minst oftere og mindre. Går ikke sulten, og godtesug har jeg ennå ikke hatt Drikker 2 liter vann hver dag også, uten problemer faktisk. Tar som regel to glass i forbindelse med måltid. Har iallfall blitt mer bevisst på hva jeg putter i meg Før ble det mye godtespising om kveldene. Endret 12. april 2006 av Aeriana
Mokka Skrevet 17. april 2006 #17 Skrevet 17. april 2006 Til dere som har gått på Grete Roede kurs. Tenkte kanskje å melde meg på et ordinærkurs nå før sommeren. Var dere noen gang sultene når dere gjennomførte kurset? For jeg vil ikke gå å være sulten, det ville jeg aldri klart i lengen. Også har jeg hørt at man lett går opp etter at man er ferdig med kurset?? Stemmer dette?
Cata Skrevet 17. april 2006 #18 Skrevet 17. april 2006 I likhet med Aeriana så har jeg nå meldt meg inn i vektklubben og er begynt å føre lister over matinntak og trim. Brukte VG sin vektklubb i fjor og gikk ned 11 kg bare ved å holde kontroll på kaloriene (og jeg sultet ikke heller). Nå har et par kg sneket seg innpå meg igjen og dem + et par andre vil jeg ha vekk før de setter seg alt for godt fast på sidebena. Denne gangen valgte jeg Grete Roede vektklubben til "bokføringa". Man får utrolig mye drahjelp av å holde rede på kalorimengden man får i seg, og likeledes av å føre opp hvor mye man trimmer. På den måten er det nesten moro å slanke seg, ettersom det går litt sport i det. "Hvor flink har jeg vært denne uka, mon tro?" Har bare holdt på 2 uker, så det er bare skarve 0,2 kg ned, men må jo innrømme at det er blitt mer mat og snop enn vanlig nå i påsken. Er forresten forbauset over at jeg ikke gikk opp mer etter fjorårets slanking. Sluttet vel i november en gang og til nå så har jeg altså bare lagt på meg 2 kg. Ikke har jeg trimmet spesielt mye heller.
orakel Skrevet 17. april 2006 #19 Skrevet 17. april 2006 Til dere som har gått på Grete Roede kurs. Tenkte kanskje å melde meg på et ordinærkurs nå før sommeren. Var dere noen gang sultene når dere gjennomførte kurset? For jeg vil ikke gå å være sulten, det ville jeg aldri klart i lengen. Også har jeg hørt at man lett går opp etter at man er ferdig med kurset?? Stemmer dette? ← Jeg har tatt flere GR-kurs og har ikke gått sulten når jeg har fulgt opplegget 100 %. Hvis man spiser grovt og sunt og ihvertfall 4 måltider pr. dag (gjerne mer) så skal man ikke bli skrubbsulten. Hvis du etter å være ferdig med et kurs eller tre går tilbake til gamle synder når det gjelder mat og ikke trener, så vil du selvsagt legge på deg igjen. Vil du ha full effekt av et GR-kurs så må du se på dette som livsstilsendring. Det er også utrolig viktig at du trimmer, samt at du bedriver styrketrening. Mer muskler fører til høyere hvileforbrenning. Hvis du kun slanker deg og ikke trimmer kvitter du deg med muskler i tillegg til fett og vil kunne gå raskt opp igjen etterpå. Grete Roede har også hold-vekten-kurs for personer som har funnet sin trivselsvekt. Det går over et helt år med møte en gang i måneden. Da lærer man å finne sitt "normale" kcaloriinntak hvor man verken legger på seg eller tar av.
Gjest Binna Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg ser på internettkurset til GR, ogbare lurer på om det er akkurat samme pris de "vanlige" kursene? Endret 18. april 2006 av Binna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå