Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen❤️

Håper noen har lyst til å svare på følgende spørsmål:

1. Hvor gammel er du, og hvor mange seriøse forhold har du vært i? 

2. Har du vært i noen useriøse forhold?

3: Ble du forelsket i den du er sammen med, eller er dere bare glad i hverandre?

4: Hvor lenge har dere vært kjærester, og elsker du kjæresten din, eller er dere kun veldig glad i hverandre?

5: Kunne du vært sammen med en du ikke lenger elsket, men kun likte godt?

6: Hvordan vet du om du elsker kjæresten din, eller om du kun er veldig glad i hen?

7: Hva krever du av kjæresten din? 

8: Hva skal til for at du skal slå opp med kjæresten din? Ser du for deg å tilbringe hele livet ditt med kjæresten din, eller tar du det som det kommer?

9: Har du noengang tvilt på om du faktisk elsker den du er sammen med?

10: Har du noen gang dumpet noen eller blitt gjort det slutt med? Hvor lenge varte sorgen, og angrer du?

1. Hvordan føles det å være sammen med kjæresten din – gir det deg ro, eller uro?
  2. Føler du deg som deg selv sammen med kjæresten din, eller må du tilpasse deg mye?
  3. Hva var det som gjorde at du forelsket deg i kjæresten din i starten – er det fortsatt til stede?
  4. Hvilke kompromisser har du gjort i forholdet, og hvilke har kjæresten din gjort?
  5. Tror du kjæresten din elsker deg for den du er – eller for den du prøver å være?
  6. Føler du deg trygg på at du vil bli lykkeligere sammen med kjæresten din enn uten henne – om 5 eller 10 år?
  7. Hva slags liv drømmer du egentlig om, og passer kjæresten din inn i det livet?
  8. Ville du anbefalt et forhold som ditt til en du er glad i? Hvorfor eller hvorfor ikke?
  9. Har du noen gang følt deg kontrollert, stresset eller fanget i forholdet?
  10. Hva er du redd for hvis du gjør det slutt? Og hva er du redd for hvis du blir?

Takk❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Hvor gammel er du, og hvor mange seriøse forhold har du vært i?  27, 1 forhold

2. Har du vært i noen useriøse forhold? Ja

3: Ble du forelsket i den du er sammen med, eller er dere bare glad i hverandre? Glad i hverandre

4: Hvor lenge har dere vært kjærester, og elsker du kjæresten din, eller er dere kun veldig glad i hverandre? Snart 4 år

5: Kunne du vært sammen med en du ikke lenger elsket, men kun likte godt? Ja

6: Hvordan vet du om du elsker kjæresten din, eller om du kun er veldig glad i hen? Hvis du elsker så er du ikke i tvil

7: Hva krever du av kjæresten din? Trofast, lojal, snill, grei å være rundt i hverdagen, noe felles interesser, vasker opp etter seg selv, kommuniserer bra internt i forholdet ved konflikter. 

8: Hva skal til for at du skal slå opp med kjæresten din? Ser du for deg å tilbringe hele livet ditt med kjæresten din, eller tar du det som det kommer? Utroskap, eventuelt fysisk/psykisk vold, tapper energi eller vil en annen vei i livet. Jeg ser for meg å tilbringe livet mitt med den jeg får barn med.

9: Har du noengang tvilt på om du faktisk elsker den du er sammen med? Ja

10: Har du noen gang dumpet noen eller blitt gjort det slutt med? Hvor lenge varte sorgen, og angrer du? Jeg har blitt gjort slutt med 1 gang, og dumpet useriøse forhold 2 ganger. Ingen av disse relasjonene var skikkelige forhold. 

1. Hvordan føles det å være sammen med kjæresten din – gir det deg ro, eller uro? Av og til uro og stress. Andre ganger en ro.
  2. Føler du deg som deg selv sammen med kjæresten din, eller må du tilpasse deg mye? Ikke så mye i starten av forholdet men nå kan jeg si nesten hva som helst
  3. Hva var det som gjorde at du forelsket deg i kjæresten din i starten – er det fortsatt til stede? Han var en som gav meg trygghet og hadde forståelse og kunne formidle det på en fin måte. Fint smil, hår, og øyne.
  4. Hvilke kompromisser har du gjort i forholdet, og hvilke har kjæresten din gjort? Flytter mye frem og tilbake. Han har ikke gjort så mye. Han prøver å jobbe mindre borteværende etterhvert for å få mer tid med meg. 
  5. Tror du kjæresten din elsker deg for den du er – eller for den du prøver å være? Vanskelig. Jeg har forandret meg underveis i forholdet. Og vi møtes på midten.
  6. Føler du deg trygg på at du vil bli lykkeligere sammen med kjæresten din enn uten henne – om 5 eller 10 år? Vet ikke, mest sannsynlig lykkeligere dersom vi har familie og barn samt god økonomi.
  7. Hva slags liv drømmer du egentlig om, og passer kjæresten din inn i det livet? Jeg drømmer om å ha en frihet i hverdagen uten masse kaos og stress. Ha tid med barna mine, involvere meg i deres aktiviteter. Samt en mann som er opptatt av å være sunn og frisk og som verdsetter kona si. Vi skal være et morsomt par som har god kontakt med venner og drar på hytteturer, fjellturer og utenlandsturer. 
  8. Ville du anbefalt et forhold som ditt til en du er glad i? Hvorfor eller hvorfor ikke? Til en jeg er glad i som trenger stabilitet og trygghet ja. 
  9. Har du noen gang følt deg kontrollert, stresset eller fanget i forholdet? Ja, stresset. Og noen ganger litt fanget av familien hans. Samt fanget noen ganger av partner, da vi f.eks. ikke er så sosiale med venner som før pga ulike religiøse livssyn.
  10. Hva er du redd for hvis du gjør det slutt? Og hva er du redd for hvis du blir? Hvis jeg gjør det slutt er jeg redd jeg føler jeg har mistet den ene sjansen til å ha meg en fin, trygg og stabil barnefar. Ensomheten, og at jeg aldri får barn hvis jeg ikke møter en ny mann. Hvis jeg blir er jeg også redd for at jeg mister energi og lar drømmene mine gå til spille. 

Anonymkode: a39cb...fb3

Skrevet (endret)
Takkforhjelpen! skrev (29 minutter siden):

Hei alle sammen❤️

Håper noen har lyst til å svare på følgende spørsmål:

1. Hvor gammel er du, og hvor mange seriøse forhold har du vært i? 50. 4.

2. Har du vært i noen useriøse forhold?

Ja, men de føltes jo seriøse da egentlig. Føles som ganske uvesentlige i etterkant. 

3: Ble du forelsket i den du er sammen med, eller er dere bare glad i hverandre?

Ble forelsket. Er fremdeles skikkelig forelsket innimellom. 

4: Hvor lenge har dere vært kjærester, og elsker du kjæresten din, eller er dere kun veldig glad i hverandre?

Snart 23 år. Elsker. 

5: Kunne du vært sammen med en du ikke lenger elsket, men kun likte godt?

Tviler sterkt. 

6: Hvordan vet du om du elsker kjæresten din, eller om du kun er veldig glad i hen?

Vanskelig spørsmål. Bare kjenner det, føler det, vet det. 

7: Hva krever du av kjæresten din? 

At livet med ham skal være verdt innsatsen i det. 

8: Hva skal til for at du skal slå opp med kjæresten din? Ser du for deg å tilbringe hele livet ditt med kjæresten din, eller tar du det som det kommer?

Utroskap/svik. Ja, men tar det også som det kommer. Ingenting er gitt. 

9: Har du noengang tvilt på om du faktisk elsker den du er sammen med?

Mange ganger. Da jeg var yngre hver gang ting ble vanskelig egentlig. Med årene klok nok til å vite at det alltid ligger under andre følelser, uansett. 

10: Har du noen gang dumpet noen eller blitt gjort det slutt med? Hvor lenge varte sorgen, og angrer du?

Ja, har dumpet samtlige jeg tidligere hadde forhold til/datet, og har også gjort det med min ektemann, men vi fant tilbake til hverandre. At jeg har vært den som avsluttet sparte meg ikke for kjærlighetssorg. Verste var tung ett år før det løsnet. Aldri angret. Skulle heller gått tidligere. 

1. Hvordan føles det å være sammen med kjæresten din – gir det deg ro, eller uro? Oftest ro. Innimellom rastløshet.
  2. Føler du deg som deg selv sammen med kjæresten din, eller må du tilpasse deg mye? Er meg selv. 
  3. Hva var det som gjorde at du forelsket deg i kjæresten din i starten – er det fortsatt til stede? Hans livsglede og livsinnstilling. Som han fremdeles har.Hvilke kompromisser har du gjort i forholdet, og hvilke har kjæresten din gjort? Mange
  4. Tror du kjæresten din elsker deg for den du er – eller for den du prøver å være? For den jeg er. 
  5. Føler du deg trygg på at du vil bli lykkeligere sammen med kjæresten din enn uten henne – om 5 eller 10 år? Ja
  6. Hva slags liv drømmer du egentlig om, og passer kjæresten din inn i det livet? For avansert spørsmål. Han passer inn 90%. 
  7. Ville du anbefalt et forhold som ditt til en du er glad i? Hvorfor eller hvorfor ikke? Gjensidig kjærlighet og vilje til å kjempe for hverandre? Så absolutt noe jeg anbefaler. 
  8. Har du noen gang følt deg kontrollert, stresset eller fanget i forholdet? Ja, følt det har jeg mange ganger. Nesten hver gang jeg ønsker noe han ikke vil. Det er ingen reell situasjon, bare en følelse i nuet. 
  9. Hva er du redd for hvis du gjør det slutt? Og hva er du redd for hvis du blir? Ville savnet fælt. Regelrett dumt å gjøre det slutt med en man elsker, uten god grunn, så lite aktuell problemstilling. Det er noen drømmer jeg er redd for at jeg ikke kommer til å oppleve på grunn av ham, men som angående spørsmålet før dette er mer i mitt hode enn reelt. Jeg kan gjøre disse tingene, han nekter meg ikke, så det går mer på om jeg har samvittighet til å være såpass egoistisk angående penger og/eller tid, som han ikke er del av. Mest naturlig for meg å prioritere slikt til ting vi begge ønsker. 

Takk❤️

Endret av Trolltunge
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hva dine svar er Takkforhjelpen til disse spørsmålene? 

Anonymkode: a39cb...fb3

Skrevet
Trolltunge skrev (36 minutter siden):

Hvorfor gjorde du det slutt?

Skrevet
Takkforhjelpen! skrev (8 minutter siden):

Hvorfor gjorde du det slutt?

Fordi jeg ikke ønsket livet mitt sammen med de mennene jeg forlot. Min mann fordi han sviktet meg og behandlet meg dårlig da jeg trengte ham. Han reflekterte godt rundt dette, kom frem til samme konklusjon og har videre vært en bedre mann. 

Skrevet

1. Hvor gammel er du, og hvor mange seriøse forhold har du vært i? Jeg er 38 år. 3 seriøse forhold.

2. Har du vært i noen useriøse forhold? Nei.

3: Ble du forelsket i den du er sammen med, eller er dere bare glad i hverandre? Forelsket først, ja. Men, begge deler skjedde liksom samtidig.

4: Hvor lenge har dere vært kjærester, og elsker du kjæresten din, eller er dere kun veldig glad i hverandre? Vi har vært sammen i 3 1/2 år. Jeg elsker mannen min svært høyt.

5: Kunne du vært sammen med en du ikke lenger elsket, men kun likte godt? Nei.

6: Hvordan vet du om du elsker kjæresten din, eller om du kun er veldig glad i hen? Den sterke følelsen innvendig sier meg det, i tillegg til at jeg gleder meg hver dag til å se han, jeg merker med hele meg den gode følelsen av å føle meg sett, hørt og elsket. Han gjør meg rett og slett godt. Og jeg har aldri følt meg så godt sett av noen noen gang.

7: Hva krever du av kjæresten din? Først og fremst god kommunikasjon. 

8: Hva skal til for at du skal slå opp med kjæresten din? Ser du for deg å tilbringe hele livet ditt med kjæresten din, eller tar du det som det kommer? Da må det skje noe helt radikalt, som at han svikter meg på et eller annet vis, eller lignende. Jeg ser for meg å tilbringe hele livet mitt med mannen min.

9: Har du noengang tvilt på om du faktisk elsker den du er sammen med? Nei, aldri.

10: Har du noen gang dumpet noen eller blitt gjort det slutt med? Hvor lenge varte sorgen, og angrer du? Nei. Men, jeg har opplevd å bli avvist mange ganger. Den ene av en fyr jeg var veldig forelsket i. Det var tøft. Hadde kjærlighetssorg i mange år.

Hvordan føles det å være sammen med kjæresten din – gir det deg ro, eller uro? Ro. Han er den beste personen jeg vet å være sammen med. Han er min bestevenn, mitt alt.

Føler du deg som deg selv sammen med kjæresten din, eller må du tilpasse deg mye? Ja. Jeg trenger ikke å tilpasse meg i det hele tatt. Vi er uansett såpass like at det ikke er nødvendig sånn sett.

Hva var det som gjorde at du forelsket deg i kjæresten din i starten – er det fortsatt til stede? Det var flere faktorer: han var snill, omtenksom, seriøs og intelligent. Veldig smart, og han visste helt instinktivt hvordan jeg hadde det. Han kunne lese meg veldig godt. Veldig behagelig å være rundt, fikk meg til å slappe av. Og i tillegg snakket han så fint om barnet sitt, samt at han var veldig kjekk. Det var rett og slett en kombinasjon av mange ting. Jeg er fremdeles forelsket i mannen min, og det er fortsatt til stede.

Hvilke kompromisser har du gjort i forholdet, og hvilke har kjæresten din gjort? Det er få, nesten ingen. Eneste er at jeg må leve med at han har et barn fra før. Generelt har vi ikke trengt å gjøre særlig med kompromisser. 

Tror du kjæresten din elsker deg for den du er – eller for den du prøver å være? Han elsker meg for den jeg er.

Føler du deg trygg på at du vil bli lykkeligere sammen med kjæresten din enn uten henne – om 5 eller 10 år? Ja, helt klart.

Hva slags liv drømmer du egentlig om, og passer kjæresten din inn i det livet? Ja, helt klart. Ønsker meg egne barn sammen med mannen, ellers er det å leve det livet vi gjør nå med en jobb jeg trives i, reise en god del, eie bolig, skape drømmer sammen.

Ville du anbefalt et forhold som ditt til en du er glad i? Hvorfor eller hvorfor ikke? Ja, helt klart. Ingenting slår følelsen av å føle seg sett, hørt og elsket. Det å bare være seg selv, og bli elsket for det, er en nydelig følelse. Dessuten er det gøy og fint å ha deilig sex, samtidig som man også har bestevennen sin der hele tiden også. Det gjør at livet aldri er kjedelig. :) 

Har du noen gang følt deg kontrollert, stresset eller fanget i forholdet? Nei, aldri.

Hva er du redd for hvis du gjør det slutt? Og hva er du redd for hvis du blir? At jeg aldri vil finne noen lignende igjen. Jeg er ikke redd for noe ved å bli i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...