Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 (endret) Jeg skal tegne noen modeller i word (noe alla denne). Ved å bruke tegneprogrammet får jeg til det meste, men har problemer med følgende: - skarvere enkelte felt, f.eks. en trekant inne i modellen. Når jeg prøver å sette en bakgrunnsfarge så får jeg bare til å få dette på hele modellen, ikke bare de stedene jeg ønsker. - la oss si at jeg skal lagen en linje ned fra krysset hvor to linjer møtes. Jeg får ikke til å få linjen midt på krysset - det blir litt på en av sidene, og hvis jeg prøver å flytte linjen med musen så flytter den seg alt for mye. Er det mulig å få til å flytte linjer osv. med større nøyaktighet? - jeg har tydeligvis også problemer med å legge til tekst. (sette boksaver ved siden av linjene og slikt). Får dette til hvis jeg lager firkanter og slikt - men altså ikke når jeg bare har linjer. Noen som har greie på dette? Håper noen kan hjelpe, har så lyst til å få til alt på pc'en slik at jeg slipper å tegne for hånd midt i oppgaven. Endret 17. mars 2006 av Titta
jordbær Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Du kan jo bare tegne det du vil i et annet program og sette det inn som et bilde? Word er ikke akkurat det beste programmet til å "tegne" i.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Du kan jo bare tegne det du vil i et annet program og sette det inn som et bilde? Word er ikke akkurat det beste programmet til å "tegne" i. ← Uff nei, jeg vet. Det er litt knotete. Men hva slags program egner seg da? :klø: Jeg har liten erfaring med tegning på dataen, det eneste jeg har gjort tidligere er helt enkle diagrammer som har vært greie å få til i word.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 prøv å tegne i paint, lagre og så hente bildet inn i word?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå