Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg skal tegne noen modeller i word (noe alla denne).

Ved å bruke tegneprogrammet får jeg til det meste, men har problemer med følgende:

- skarvere enkelte felt, f.eks. en trekant inne i modellen. Når jeg prøver å sette en bakgrunnsfarge så får jeg bare til å få dette på hele modellen, ikke bare de stedene jeg ønsker.

- la oss si at jeg skal lagen en linje ned fra krysset hvor to linjer møtes. Jeg får ikke til å få linjen midt på krysset - det blir litt på en av sidene, og hvis jeg prøver å flytte linjen med musen så flytter den seg alt for mye. Er det mulig å få til å flytte linjer osv. med større nøyaktighet?

- jeg har tydeligvis også problemer med å legge til tekst. (sette boksaver ved siden av linjene og slikt). Får dette til hvis jeg lager firkanter og slikt - men altså ikke når jeg bare har linjer.

Noen som har greie på dette?

Håper noen kan hjelpe, har så lyst til å få til alt på pc'en slik at jeg slipper å tegne for hånd midt i oppgaven. :)

Endret av Titta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare tegne det du vil i et annet program og sette det inn som et bilde? Word er ikke akkurat det beste programmet til å "tegne" i. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Du kan jo bare tegne det du vil i et annet program og sette det inn som et bilde? Word er ikke akkurat det beste programmet til å "tegne" i. :)

Uff nei, jeg vet. Det er litt knotete.

Men hva slags program egner seg da? :klø: Jeg har liten erfaring med tegning på dataen, det eneste jeg har gjort tidligere er helt enkle diagrammer som har vært greie å få til i word.

Gjest Gjest
Skrevet

prøv å tegne i paint, lagre og så hente bildet inn i word?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...