Thomasine Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har ekstremt tørre albuer. De er helt grå... De ser møkkete ut og på det verste henger de seg opp i genseren... Når jeg er i syden er de som myke barnerumper... Jeg smører 2 ganger om dagen (etter dusjen på morningen og før jeg legger meg), og har prøvd masse forskjellig, men det funker dårlig... Gruer meg til sesongen for kortarma starter... Noen anbefalinger?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Det finnes noe som heter callusbalsam. Er usikker nå på hvor du får tak i denne, men spør i helsekost og lignende. Er iallefall veldig effektiv på hard hud på føttene og tørre albuer.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Sitt med albuene ca 20 min i en halv sitron. Vask med lunket vann og skrubb lett med en frotteklut el.l og smør dem inn med mentolatum. Etter en slik behandling vil du merke forskjell med en gang. Gjenta etter 2-3 dager, og albuene blir babymyke.
Gjest itla Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 Jeg bruker fotkrem på albuene, bodylotion "tar ikke" den tørre huden der. I tillegg til grundig skrubb en gang i uka.
Arkana Skrevet 17. mars 2006 #5 Skrevet 17. mars 2006 Sitt med albuene ca 20 min i en halv sitron. ← Støtter denne, og sitronen fjerne også gråfargen fra albuene dine.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. mars 2006 #6 Skrevet 17. mars 2006 Prøv en krem fra apoteket som heter Locobase. Det hjelper veldig for min tørre albu.
Gjest Atti Skrevet 17. mars 2006 #7 Skrevet 17. mars 2006 Sitronmetoden er super den, anbefales med etterbehandling av Locobase! Du vil garantert se resultater etter kort tid!
Gjest HB Skrevet 17. mars 2006 #8 Skrevet 17. mars 2006 Olive Body Butter fra Body Shop hjalp visst på min nevøs tørre, såre albuer. Hilsen Lille meg
Thomasine Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2006 Takk, takk for flere svar. Skal gå til innkjøp av sitron og bruke det i morgen foran tv'n... ...tar litt tid, men... Iallefall for en som meg som ikke er vant til å bruke så mye tid på egenpleie...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #10 Skrevet 17. mars 2006 har samme problemet på ene albuen, grå tørr hud og genserene henger seg fast og river så det svir. skal prøve det jeg og.
Thomasine Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2006 Det er ille at albuen henger seg opp i genseren, men like ille, hvis ikke verre, at albuene faktisk ser møkkete ut... Jeg dusjer hver dag jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #12 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har også elefanthud på albuene (arv etter min mor..) og det som hjelper er Callusbalsam som nevnt over og forkremen fra Ahava. Jeg har prøvd sitron, Body Butter og alle andre fuktighetskremer men det er altså de to overnevnte som fungerer best.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #13 Skrevet 17. mars 2006 Det høres ut som mild psoriasis. Jeg har det på samme måten, og fikk diagnosen av hudlegen. Det ser ut som elefanthud på albuene, ja. Du bør oppsøke hudlege for å få dette bekreftet.
Little sister Skrevet 18. mars 2006 #14 Skrevet 18. mars 2006 Jeg bruker Neutrogena på albuenene. Skal prøve sitron en dag
IdaC Skrevet 18. mars 2006 #15 Skrevet 18. mars 2006 Grunnen til at huden ser grå og møkkete ut er fordi det er mange døde hudceller der. Dersom du ikke skrubber vekk de døde hudcellene, så kommer det bare flere og flere og det til slutt blit et tykt lag som til slutt begynner å sprekke. Jeg støtter den med sitron (bruker den selv), og husk å tørke godt med håndkle etter hver dusj. Ikke gni for mye, for da blir huden bare sår. Etter at du har tørket/skrubbet godt, da kan du smøre godt med krem. Med tykt lag med døde hudceller, kommer ikke kremen gjennom, så det er ikke rart at du ikke ble bedre
Gjest Gjest_Natasha_* Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Jeg har lenge hatt samme problemet og uansett hva jeg gjorde var de sånne mørke og skrukkete.. Alle tipsene deres funker sikkert fint, men dere kan også prøve å ikke ha for mye press på dem! Oppdaget det når jeg synes at den ene ble helt normal og den andre var fortsatt sånn, viste seg at jeg lener meg alltid på den venstre albuen når jeg sitter ved pcen osv... Så unngå å støtte dere på albuene på en stund, spess hvis dere har på en strikka genser! Albuene vil se mindre mørke, skrukkete og tørre ut! Også masse fuktighetskrem da:D som sagt her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå