Gå til innhold

Kylling nuggets

Anbefalte innlegg

Gjest gjest*anne*
Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg hvordan man lager kylling nuggets ?

Prøver å komme opp med noen alternativer til hva jeg skal servere ungene i helgen - prøver å unngå kjøttdeig en stund. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær kyllingfilet i passe store biter. Visp egg og litt melk i en bolle og bland mel med salt og pepper (og evt krydder om du vil) i en annen bolle. I en tredje bolle har du loffsmuler (dvs daggammel loff som du kjører til smuler i foodprocessor). Dypp kyllingbitene først i mel, så i egg/melk og til slutt i loffsmulene. Frityrstek bitene gylne og la renne av på kjøkkenpapir.

Gjest -eline-
Skrevet
Skjær kyllingfilet i passe store biter. Visp egg og litt melk i en bolle og bland mel med salt og pepper (og evt krydder om du vil) i en annen bolle. I en tredje bolle har du loffsmuler (dvs daggammel loff som du kjører til smuler i foodprocessor). Dypp kyllingbitene først i mel, så i egg/melk og til slutt i loffsmulene. Frityrstek bitene gylne og la renne av på kjøkkenpapir.

...mye sunnere å lage de selv enn å kjøpe de ferdige som stort sett ikke er laget av skikkelig kjøtt! ...husker jeg så "Jamie's School Dinners" på TV i fjor hvor han viste hvor lite kjøtt og hvor mye ekstra fett og melog salt og... det er i slike ferdig-greier... Har ikke spist chicken nuggets siden!

Skrevet

Ja, jeg husker det programmet ja. Ikke akkurat appetittelig. :forvirret:

Frityrsteking er jo ikke akkurat sunt, men man kan jo evt steke nuggetsene i ovnen.

Gjest allium
Skrevet

Lidl har kyllingnuggets som er laget av oppskåret kyllingfilet (ikke malt kjøtt, altså). Kjempegode, men dyre.

Gjest Gjest
Skrevet

tips:

enklest å skjære opp kyllingfiletene i jevne skiver når de er halvfrosne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...