Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 17. mars 2006 #1 Del Skrevet 17. mars 2006 Noen av dere som hadde problemer med å takle f.eks brudd. At dere besvimer om noen har brekt et bein, eller du ser noen med gips, og begynner å tenke hva som har skjedd under den gipsen?? Jeg har litt lett for å tenke 'vondtene' over på meg selv, og blir kvalm, uvel og svimmel. På førstehjelpskurs har jeg vært nær ved å besvime. ..jeg ønsker bli sykepleier.. Blod, sprøyter, og alt går bra, men jeg sliter da når det gjelder et bruddsted.. Vender man seg til dette tror dere?? Helt seriøst. Jeg er skikkelig gira på dette yrke. Jeg elsker alt som har med helse og sykdommer og gjøre. Ikke missforstå meg, jeg vil gjerne hjelpe folk som lider.. MEn jeg vil ikke være uprofesjonell og besvime på jobb f.eks... Det er jo ikke jeg som skal trenge hjelp. l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #2 Del Skrevet 17. mars 2006 HEI! jeg har det akkurat som deg når det gjelder brudd!går første året på sykepleien og håper det blir bedre.før besvimte jeg av alt,blod,sprøyter,sårstell you name it!men jeg merker jeg blir bedre etter som tiden går til ikke å besvime.ønsker deg uansett lykke til!!!du klarer dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 17. mars 2006 #3 Del Skrevet 17. mars 2006 HEI! jeg har det akkurat som deg når det gjelder brudd!går første året på sykepleien og håper det blir bedre.før besvimte jeg av alt,blod,sprøyter,sårstell you name it!men jeg merker jeg blir bedre etter som tiden går til ikke å besvime.ønsker deg uansett lykke til!!!du klarer dette!! ← Ok, tusen takk for svar Jeg og innbiller meg at dette er noe jeg kan venne meg til.. Det er ikke noe jeg mer vil enn å jobbe med dette, den største drømmen er ambulansen, definitivt. Men jeg kan jo ikke komme til si f.eks en bilulykke, en alvorlig en, og besvime fordi det ser så j#vli ut.. Det går jo bare ikke, utsetter jo andre for fare da. Har jobbet ved sykehjem, og det er utrolig hvor mye dritt, bokstavelig talt, man venner seg til der. Sårstell gikk helt supert, men om noen hadde brudd, eller det bare ble snakket om et brudd på rapporten så lå jeg der... Jeg vil så veldig takle det. Jeg vil jeg vil jeg vil Godt og høre flere har det som meg Og på en sykepleier linje er man jo i trygge hender om uhellet skulle være ute.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 17. mars 2006 #4 Del Skrevet 17. mars 2006 Når jeg var i praksis besvimte jeg nesten i det øyeblikket legene satte skalpell mot hud for å begynne å skjære. En av sykepleierne mente at da hadde jeg valgt galt yrke, noe som gjorde den ene legen svært sint. Så etter å ha sagt noen ord til henne, tok han meg til side for å fortelle at nesten alle på medisinstudiet besvimer første gang de ser dette. Men det blir bedre etterhvert, det er bare å ta den tiden trenger. Etter en uke med disse kvalmeplagene er jeg nå kurert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #5 Del Skrevet 17. mars 2006 jeg besvimte en gang jeg var med bestemor inn på skaden for å sy.sykepleieren sa :he,he,du kan ihvertfall ikke bli sykepleier.og hva tror dere jeg er i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 17. mars 2006 #6 Del Skrevet 17. mars 2006 jeg besvimte en gang jeg var med bestemor inn på skaden for å sy.sykepleieren sa :he,he,du kan ihvertfall ikke bli sykepleier.og hva tror dere jeg er i dag? ← Alle kan overvinne kvalme og frykt for blod. Det er bare å ta tiden til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søster_27 Skrevet 17. mars 2006 #7 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg er sykepleier og kjenner meg igjen mye av det som blir sagt. Når jeg er på jobb og har med sår, blod etc å gjøre så har jeg ikke problemer med det, på hjemmebane derimot....der går det ikke like så fullt bra. Når en er på jobb så er en profesjonell og det er utrolig hva en da klarer. Hvis det ikke er ting en takler så er det jo bare å være ærlig på det, og spørre en kelloega om hjelp. Alle skjønner at ikke alle takler ting like enkelt, og det kan jo være ting du klarer uten å bli uvel som en kollega blir dårlig av. Selvsagt så hender det innimellom at jeg ikke takler alt like bra, men da har jeg fått hjelp til det. F.eks en gang var det en pas. som kastet opp galle utover hele rommet. Det luktet enormt, og je gbegynte å brekke meg. Jeg sa det som det var og fikk en kollega til å vaske det opp, mens jeg gjorde noe annet for min kollega. Ingen som så rart på meg for det. Hvis det er så at du ikke takler brudd så trenger en ikke å jobbe på ortopedisk avdeling. Det finnes en haug aav andre ting en kan jobbe med, både innefor det private og det offentlige. Hvis det er sykepleier du vil bli så ikke la det at du ikke takler brudd bli en hindring for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 18. mars 2006 #8 Del Skrevet 18. mars 2006 Tusen takk for svar alle sammen Ja det er sykepleier jeg vil bli!! Men jeg vil ikke være den sykepleieren som går i bakken rett som det her, det er jo ikke jeg som skal trenge hjelp Men det er nok som dere sier, man venner seg til mye, og jeg trenger ikke ende opp ortopedisk avdeling nei Har vært noe borti eldre med lårbeinsbrudd, og skinner og støtter, det har gått greit og hjelpe dem, men jeg har konsa hardt. Det er verst på rapportene da skadene og alt som må passes på blir utdypt.. HAr måtte bedt om et glass vann et par ganger..og blitt slengt ned på sofaen med beina høyt... Problemet er jo at jeg tenker alt over på meg selv, at det må være grusomt vondt, og begynner og funderer på hvordan beina i kroppen ligger, og hva som kan skje om de blir vridd feil osv. kan ikke utdype noe mer, for da svimer jeg av her jeg sitter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søster_27 Skrevet 18. mars 2006 #9 Del Skrevet 18. mars 2006 I starten er man litt sånn at en tar alt innover seg. Som tiden går lærer en å ikke gjøre det. Grunnen til det er at hvis en skal overføre alt fra pasient til seg selv, vil en altfor ofte ta med seg jobben hjem, og det er ikke noe gunstig på sikt. Ønsker deg lykke til uannsett din valg. Tror at du vil bli en flink sykepeleier jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 18. mars 2006 #10 Del Skrevet 18. mars 2006 I starten er man litt sånn at en tar alt innover seg. Som tiden går lærer en å ikke gjøre det. Grunnen til det er at hvis en skal overføre alt fra pasient til seg selv, vil en altfor ofte ta med seg jobben hjem, og det er ikke noe gunstig på sikt. Ønsker deg lykke til uannsett din valg. Tror at du vil bli en flink sykepeleier jeg ← Takk:) Får ofte høre at jeg hadde passet veldig godt som sykepleier.. godt å høre at flere av dere som er blitt eller fortsatt studerer også sliter litt iblandt Jeg vil jo gjøre en best mulig jobb.. er kanskje en liten 'perfeksjonist'.. Jeg blir ikke fornøyd om jeg må avbryte noe fordi jeg blir uvel f.eks. Halvgjort jobb er ingenting for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #11 Del Skrevet 18. mars 2006 Husk gjerne på at når du skal forberede en pasient for operasjon, stikk ikke kanylen øverst i midten oppe på hånden...det gjør vondt og narkosen som skal gjennom der presser på. Det beste er å vite at man kan sette kanylen inn i en åre på siden av hånden istdeden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 18. mars 2006 #12 Del Skrevet 18. mars 2006 Husk gjerne på at når du skal forberede en pasient for operasjon, stikk ikke kanylen øverst i midten oppe på hånden...det gjør vondt og narkosen som skal gjennom der presser på. Det beste er å vite at man kan sette kanylen inn i en åre på siden av hånden istdeden.. ← Hva har dette med saken å si?? Dette er da noe man lærer på skolen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #13 Del Skrevet 18. mars 2006 Hva har dette med saken å si?? Dette er da noe man lærer på skolen!! ← Ja kanskje...men jeg har hvertfall opplevd en god del nyutdannede sykepleiere som gjør feil hver gang..tenkte bare å spare andre fra samme smerten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #14 Del Skrevet 18. mars 2006 Ja kanskje...men jeg har hvertfall opplevd en god del nyutdannede sykepleiere som gjør feil hver gang..tenkte bare å spare andre fra samme smerten. ← Man må alle lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå