Gå til innhold

Ubo planlegger nettskole - innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mannen og ungdommen i hus som er 20 har debatt i heimen om skole og veien videre. Han er pliktoppfyllende og gjør alt som han skal, men han vil gå på høyskole men ta det via nett uten obligatorisk fysisk oppmøte på et lærested, da alt gjøres på nett. Pappaen her i huset er enig med ungdommen og vil at han skal gjøre det han vil, han er liksom happy så lenge han har planer. Ungdommen argumenterer med at skole vi nett er fleksibelt så kan kan logge på når han vil. Men jeg ønsker han gjerne ut av hus... Slik at han fysisk har noe å gå til, som et lærested eller skole. Den linjen han har valgt seg ut innenfor IT kan også tas direkte på skolen, men han vil ikke det.

Ønsker å støtte så mye jeg kan, men usikker på hva jeg bør kreve og hvor mye jeg skal stå i mitt. Har barn på 4, 9 og 11 som jeg ellers også må følge opp. Hva ville dere gjort, eller noen som har råd?

Anonymkode: b531e...37c

Skrevet

Dette kommer selvsagt ann på hvor dere bor, hvorfor han ønsker slik fleksibilitet, hvor strukturert vedkommende er osv. 

For mange er nettstudier et godt alternativ. Kvaliteten på studiet er viktig, hvordan følges elevene opp og hvilke muligheter gir studiet i ettertid.

Fysisk oppmøte er ikke den beste løsningen for alle.

Anonymkode: b0ed8...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...