AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Når bør man egentlig skifte jobb? Hvor lenge skal man "holde ut"? Hva er de største faresignalene eller tegnene på at nå MÅ du finne deg noe annet? Anonymkode: d3116...597
Romantikk Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Finner du noe annet du mer kunne tenke deg, er vel det bare til å søke på det uansett grunn?
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Ikke vær 25 år på samme jobb hvertfall! Da plager du livet av andre ved å være bedreviter. 5 år er mer enn nok. Anonymkode: 588dd...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når bør man egentlig skifte jobb? Hvor lenge skal man "holde ut"? Hva er de største faresignalene eller tegnene på at nå MÅ du finne deg noe annet? Anonymkode: d3116...597 Du bør skifte jobb når den begynner å knekke deg psykisk, tappe deg for energi, eller du kjenner deg verdiløs og overkjørt over tid. Her er de klareste faresignalene: 1. Du gruer deg hver dag – og det går utover helsa Hvis du har søvnproblemer, hodepine, magevondt, gråter før jobb eller bruker helga på å komme deg, er det et stort rødt flagg. Jobben skal ikke gjøre deg syk. 2. Du blir ignorert, nedprioritert eller overstyrt Blir du stadig forbigått, overkjørt eller behandlet med respektløshet – av leder eller kolleger – er det på tide å gå. Det gjør noe med selvfølelsen over tid. 3. Du stanger i taket – og utvikler deg ikke Hvis du kjenner at du ikke lærer noe nytt, vokser eller får brukt evnene dine, så stagnerer du. Da kaster du bort tid og potensial. 4. Du blir ikke trodd eller lyttet til Hvis du har varslet om noe usunt eller urettferdig, og ikke blir tatt på alvor – da er det ikke du som er problemet. Da er det systemet som er sykt. 5. Du må «holde ut» i stedet for å leve Hvis det føles som et liv i overlevelse, ikke arbeidsglede – da må du spørre deg: Hva holder jeg egentlig ut for?Lojalitet? Lønn? Frykt for å ikke finne noe annet? Hvor lenge skal du holde ut? Så kort som mulig etter at du har sett mønsteret gjenta seg. Ett møte med dårlig ledelse kan man tåle – men ikke et mønster. Gi det maks 3–6 måneder hvis du prøver endringer uten effekt. Anonymkode: 9aa32...56c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Min 3 år, max 6 år. Man kan ha samme jobb, men burde bytte arbeidsplass i det minste. Anonymkode: 97b06...155
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Den dagen du sutrer og klager så mye at kollegaene (og partneren din) irriterer vettet av seg. Kort fortalt. Jeg har hørt folk si at man bør bytte jobb hvert 5. år, men jeg er ikke enig. Jeg har hatt jobber som jeg hatet, grudde meg til, der pengene ikke var verd det. Å pine seg igjennom 5 år ville vært selvplaging. På nåværende arbeidsplass har jeg vært i over 5 år og ser ikke en eneste grunn til å slutte. Vurderer å kanskje bytte arbeidssted en dag, for forandringens skyld, men ikke selve jobben. Anonymkode: 0ff2c...58b
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Når bør man egentlig skifte jobb? Hvor lenge skal man "holde ut"? Hva er de største faresignalene eller tegnene på at nå MÅ du finne deg noe annet? Anonymkode: d3116...597 Du bytter jobb når du ikke trives, jo lenger du venter jo verre blir det Anonymkode: 1bbf6...e90
kjøttkaker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 17.47): Du bør skifte jobb når den begynner å knekke deg psykisk, tappe deg for energi, eller du kjenner deg verdiløs og overkjørt over tid. Her er de klareste faresignalene: 1. Du gruer deg hver dag – og det går utover helsa Hvis du har søvnproblemer, hodepine, magevondt, gråter før jobb eller bruker helga på å komme deg, er det et stort rødt flagg. Jobben skal ikke gjøre deg syk. 2. Du blir ignorert, nedprioritert eller overstyrt Blir du stadig forbigått, overkjørt eller behandlet med respektløshet – av leder eller kolleger – er det på tide å gå. Det gjør noe med selvfølelsen over tid. 3. Du stanger i taket – og utvikler deg ikke Hvis du kjenner at du ikke lærer noe nytt, vokser eller får brukt evnene dine, så stagnerer du. Da kaster du bort tid og potensial. 4. Du blir ikke trodd eller lyttet til Hvis du har varslet om noe usunt eller urettferdig, og ikke blir tatt på alvor – da er det ikke du som er problemet. Da er det systemet som er sykt. 5. Du må «holde ut» i stedet for å leve Hvis det føles som et liv i overlevelse, ikke arbeidsglede – da må du spørre deg: Hva holder jeg egentlig ut for?Lojalitet? Lønn? Frykt for å ikke finne noe annet? Hvor lenge skal du holde ut? Så kort som mulig etter at du har sett mønsteret gjenta seg. Ett møte med dårlig ledelse kan man tåle – men ikke et mønster. Gi det maks 3–6 måneder hvis du prøver endringer uten effekt. Anonymkode: 9aa32...56c Alt dette var spot on:( takk for fin liste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå