Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trives dere i jobben deres?
Hvor mange timer jobber dere, og hva slags arbeidsoppgaver har dere?
Hvilken kjede jobber dere i (Rema, Coop, Kiwi osv)?

Anonymkode: 4bac2...ef5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Over 10 år siden jeg sluttet pga. fullført utdanning, så lønnen i dag kan jeg lite om, men jeg arbeidet for en av Norgesgruppen-kjedene i flere år og trivdes egentlig ganske godt i dagligvaren. Jeg gjorde litt av "alt", både kasse, brød, frukt, melk, bestille varer, ta imot varer, rydde, hjelpe kunder, betjene post også videre. 

Anonymkode: 4fc5e...afd

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet for COOP, har sluttet nå og for å si det sånn: jeg legger ikke ei krone ned i en COOP butikk frivillig.

Anonymkode: b950f...2e1

Skrevet

Nå er det iallefall 20 år siden jeg jobbet på Rema 1000. Men jobbet der i 5 år der var min beste tid. Fantastisk kollegar og masse hyggelige mennesker. Men da stengte vi 20.00 på hverdag og 18 på lørdag;)

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i coop i mange år, jobber nå i Joker kjeden.

Trives veldig godt i butikk, men mye avhenger av hvilken butikk selvsagt. Coop for eksempel er delt inn i region og franchise, sistnevnte "misbruker" ofte de ansatte mer enn de større organisasjonene. Var ikke uvanlig å bli skimmet timer, ikke få overtidsbetalingen som en har krav på, bli presset til å jobbe på fridagene sine osv. Mens i større organisasjoner er slikt mye strengere og mer påpasselig, naturlig nok.

Når det er sagt så er nok ikke alle franchise/kjøpmannseide butikker like ille, så ville faktisk spurt de på gulvet litt før du takker ja til jobben, hvordan de trives og hvordan sjefen er :)

Lønn kommer også an på hvordan butikken er organisert. Større organisasjoner er oftere under tariff, men mange franchise/kjøpmannseide følger tarifflønnen selv om de ikke er en tariff bedrift :) Så er fult lov å spørre om på eventuelt intervju 😊

For eksempel snakket jeg for noen år siden med en som jobbet på kiwi, med lenger erfaring enn meg, som hadde 30 kr mindre i timen enn meg siden de ikke fulgte tarifflønnen.

Trives veldig godt i jobben min, er (for det meste) hyggelige kolleger, varierte dager og mye aktivitet! Tar på plass varer, bestiller, tar kassen, sjekker datoer, rydder/vasker og hjelper (for det meste) hyggelige kunder 😊 

Legger ved bilde av nåværende tariff lønn, trinnet avhenger jo selvfølgelig av alder, utdanning, ansiennitet osv :) Er du over 25 uten erfaring eller har fullført studiekompetanse har du automatisk trinn 3 mener jeg!

Screenshot_20250603_203333_Chrome.jpg

Anonymkode: 0ae96...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...