AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Trives dere i jobben deres? Hvor mange timer jobber dere, og hva slags arbeidsoppgaver har dere? Hvilken kjede jobber dere i (Rema, Coop, Kiwi osv)? Anonymkode: 4bac2...ef5
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Over 10 år siden jeg sluttet pga. fullført utdanning, så lønnen i dag kan jeg lite om, men jeg arbeidet for en av Norgesgruppen-kjedene i flere år og trivdes egentlig ganske godt i dagligvaren. Jeg gjorde litt av "alt", både kasse, brød, frukt, melk, bestille varer, ta imot varer, rydde, hjelpe kunder, betjene post også videre. Anonymkode: 4fc5e...afd
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Jobbet for COOP, har sluttet nå og for å si det sånn: jeg legger ikke ei krone ned i en COOP butikk frivillig. Anonymkode: b950f...2e1
mommyaka Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Nå er det iallefall 20 år siden jeg jobbet på Rema 1000. Men jobbet der i 5 år der var min beste tid. Fantastisk kollegar og masse hyggelige mennesker. Men da stengte vi 20.00 på hverdag og 18 på lørdag;)
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Har jobbet i coop i mange år, jobber nå i Joker kjeden. Trives veldig godt i butikk, men mye avhenger av hvilken butikk selvsagt. Coop for eksempel er delt inn i region og franchise, sistnevnte "misbruker" ofte de ansatte mer enn de større organisasjonene. Var ikke uvanlig å bli skimmet timer, ikke få overtidsbetalingen som en har krav på, bli presset til å jobbe på fridagene sine osv. Mens i større organisasjoner er slikt mye strengere og mer påpasselig, naturlig nok. Når det er sagt så er nok ikke alle franchise/kjøpmannseide butikker like ille, så ville faktisk spurt de på gulvet litt før du takker ja til jobben, hvordan de trives og hvordan sjefen er Lønn kommer også an på hvordan butikken er organisert. Større organisasjoner er oftere under tariff, men mange franchise/kjøpmannseide følger tarifflønnen selv om de ikke er en tariff bedrift Så er fult lov å spørre om på eventuelt intervju 😊 For eksempel snakket jeg for noen år siden med en som jobbet på kiwi, med lenger erfaring enn meg, som hadde 30 kr mindre i timen enn meg siden de ikke fulgte tarifflønnen. Trives veldig godt i jobben min, er (for det meste) hyggelige kolleger, varierte dager og mye aktivitet! Tar på plass varer, bestiller, tar kassen, sjekker datoer, rydder/vasker og hjelper (for det meste) hyggelige kunder 😊 Legger ved bilde av nåværende tariff lønn, trinnet avhenger jo selvfølgelig av alder, utdanning, ansiennitet osv Er du over 25 uten erfaring eller har fullført studiekompetanse har du automatisk trinn 3 mener jeg! Anonymkode: 0ae96...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå