Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ordnet med krise beredskap, i tilfelle krig? 

Kjenner dere på frykt? 

Anonymkode: fedb2...872

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og nei. 

Har ekstra dopapir, vann og hermetikkmat i kjelleren. 

Anonymkode: 997b2...ee2

• Liker 1
Skrevet

Nei, har skog, bekk, elv, innsjø like i nærheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Fire fulle frysere fulle av mat. Ellers bor vi på et trygt sted som ingen gidder bombe eller innvadere. 

Anonymkode: 60b22...2e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fire fulle frysere fulle av mat. Ellers bor vi på et trygt sted som ingen gidder bombe eller innvadere. 

Hva gjør du hvis strømmen blir bort i lang tid? Hvis du er flink til å ikke åpne fryseren så holder det jo en stund, men ikke så lenge at ikke mye må kastes 🥲

vi har lager med hermetikk, tørrvarer, gassgrill og 20 liter vann per person i husholdningen. Samt mat i fryser og kjøkkenskap. Vi bor nærme svenskegrensa, så har alltid noen bokser med brus og lav%-øl også. Vi har nok mat og drikke til å klare oss i 1,5-2 uker. 

Anonymkode: eb446...77f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør du hvis strømmen blir bort i lang tid? Hvis du er flink til å ikke åpne fryseren så holder det jo en stund, men ikke så lenge at ikke mye må kastes 🥲

Sylter og salter ned maten. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

vi har lager med hermetikk, tørrvarer, gassgrill og 20 liter vann per person i husholdningen. Samt mat i fryser og kjøkkenskap. Vi bor nærme svenskegrensa, så har alltid noen bokser med brus og lav%-øl også. Vi har nok mat og drikke til å klare oss i 1,5-2 uker. 

Anonymkode: eb446...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir krig vil jeg helst være en av de første som dør. Er ikke interessert i å leve i en postapokalyptisk ihjelbombet verden 

Anonymkode: 2c8cd...2b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det blir krig vil jeg helst være en av de første som dør. Er ikke interessert i å leve i en postapokalyptisk ihjelbombet verden 

Du forstår at resultatet avven krig kan være annet en postapokalyptisk ihjelbombet verden. Uansett. You do you. Sterkest rett osv, ser hvilken kategori du er i👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske mye hermetikk og mat som jeg kunne fått til å vare i ganske lang tid. Jeg ver godt kjent med fasting i tillegg, så jeg ville nok ha implementert slikt med en gang. Med lite bevegelse, er det lite mat man egentlig trenger. Har noe vann og brus, men jeg tror jeg må handle inn mer vann. Har stort sett alltid en god del dopapir og tørkerull i boden. Har litt stearinlys. 

Har ikke stormkjøkken, radio, lys osv. Det burde jeg kanskje ha eller? 

Anonymkode: 68fb4...2a7

AnonymBruker
Skrevet
Disni skrev (1 time siden):

Du forstår at resultatet avven krig kan være annet en postapokalyptisk ihjelbombet verden. Uansett. You do you. Sterkest rett osv, ser hvilken kategori du er i👍

Det er ingen dyd i seg selv å overleve enhver grusom situasjon. Bedre å slippe traumer

Du er ikke  "sterk" bare fordi du er livredd døden haha 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sylter og salter ned maten. 

Det er immari styrete å lage syltetøy når man ikke har strøm altså. 

Anonymkode: 987df...80e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ganske mye hermetikk og mat som jeg kunne fått til å vare i ganske lang tid. Jeg ver godt kjent med fasting i tillegg, så jeg ville nok ha implementert slikt med en gang. Med lite bevegelse, er det lite mat man egentlig trenger. Har noe vann og brus, men jeg tror jeg må handle inn mer vann. Har stort sett alltid en god del dopapir og tørkerull i boden. Har litt stearinlys. 

Har ikke stormkjøkken, radio, lys osv. Det burde jeg kanskje ha eller? 

Anonymkode: 68fb4...2a7

Kjøp kvistbrenner og dunk med vann du fyller selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er som å nekte å bruke setebelte fordi man heller vil dø enn å risikere å bli hardt skadet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ingen dyd i seg selv å overleve enhver grusom situasjon. Bedre å slippe traumer

Du er ikke  "sterk" bare fordi du er livredd døden haha 

Tror du misforsto….les en gang til, i kontekst….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er immari styrete å lage syltetøy når man ikke har strøm altså. 

Jeg har jo både vedovner og bålpanne så det er null problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har noe beredskap. Ved, ovn, stormkjøkken, vann lagret. Det har vi fordi vi fyller dunker for hytta, så har hatt mange store vanndunker. Ellers er det verre med lagret mat. Jeg føler at vi har hatt så mye i skap bestandig..

Jeg har ikke tenkt mye på det og vært redd. Men jeg blir litt redd etter store hendelser og når Russland truer. Nå etter den der siste bombinga til Ukraina der de tok en god del av fly-styrkene til Russland, som på en måte blir et lite Pearl Harbour, så kjente jeg på frykt. Jeg er redd Russland og Putin heller sender av gårde en atombombe enn å ta for store tap. De går heller ned med skipet...

Så jeg så at disse fredsamtalene hadde ført et sted- selv om det virker som om jeg er alene der.. Egoistisk som jeg er, så tenker jeg først og fremst på mine barn. 

Anonymkode: 1604c...924

AnonymBruker
Skrevet

Tja delevis. Bor alene i en ny liten leilighet så det er jo litt begrenset med tanke på ingen mulighet for vedovn, og ikke så mye oppevaringsplass. Men har en propan tank, og kokeapparat, og varmeovn til denne (og planer om å kjøpe en til tank). Og har ganske mye kanner med vann. Har også en del hermetikk, en del friluft utstyr, og jaktvåpen. Har grill og kvistbrenner som kan brenne treverk. Har også en terrengsykkel med henger som kan brukes til å frakte vann fra elva, ved, ol.

Skulle hatt et agregat også, og noe solceller til å kunne drive den ballanserte ventilasjonssystemet i leiligheten siden det jo blir mye fuktighet inne hvis man bruker en propanovn når strømmen blir borte.

Kan i verste fall dra til foreldrene mine ved en krise da de har vedovn og ganske mye ved.

Anonymkode: 9db65...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...