AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Jeg har egentlig 1 dag i uka, men har argumentert hardt for å få 2 da jeg har små barn. Statlig ansatt. Hadde det vært opp til meg hadde det vært full valgfrihet. Tipper jeg hadde vært på kontoret et par ganger i mnd kanskje. Håper jeg ikke mister den andre dagen nå som minstemann begynner på skolen. 🙄 Hvor mye har du? Og ville du hatt mer eller mindre hvis du kunne velge? Anonymkode: 743e1...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Vil ha 100%, og får rundt 98%. Må møte på noen få kurs (som hadde fungert like bra på zoom), og et seminar eller to i året (de minst fruktbare arbeidsdagene i året). I tillegg har vi medarbeidersamtalen fysisk. Markeringer av folk som pensjonerer seg osv. Så kanskje 97% blir mer riktig. Anonymkode: 167f7...234 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Jobber i staten, vi har egentlig KUN 2dager i vår avtale, men så lenge vi gjør jobben og leverer gode resultater så regulerer vi dette selv. Så hender at jeg er på hjemmekontor i 1-2 uker i strekk, og kjenner flere kollega som er flere mnder på hjemmekontor. Anonymkode: a0ff9...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Har 100 % hjemmekontor som selvstendig næringsdrivende og elsker det. Anonymkode: 752d7...1d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Vi vil gjerne ha folk på kontoret. Er veldig glad for det, Anonymkode: 6139a...73b 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Som tilrettelegging, som jeg vil. I utgangspunktet 25 prosent, altså 1-2 dager i uken. Statlig. Anonymkode: 81fb2...03e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Som statlig ansatt kan jeg ha to dager hjemmekontor i uka. Anonymkode: 1b193...701
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Jeg har tre dager hjemme i uka og to dager på jobb. Helt fint det, noen må være fysisk på jobb for å pakke varene, så vi bytter på. Anonymkode: 9a0b3...963
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Vi kan i utgangspunktet jobbe hjemmefra, men jeg foretrekker å dra på kontoret. Der er det helt klart bedre arbeidsplasser og lettere å holde fokus på jobb. God kaffe og bedre kantine. Jeg slipper også å ta med jobben hjem og lettere å skille jobb og fritid. Anonymkode: d539e...64c 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni VI har to dager hjemmekontor. Jeg kunne tenkt meg fem. Anonymkode: 30e1f...85e 2
Hareena Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som statlig ansatt kan jeg ha to dager hjemmekontor i uka. Anonymkode: 1b193...701 Jobber i privat næringsliv og har også avtale om to dager i uka. Ønsker bare en, fredag, og slik praktiserer jeg det. Jeg liker meg på jobb, må ha litt kontraster. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Jeg kan velge helt selv så lenge jeg planlegger møter og sånt så det kan henge sammen (avtaler med andre om vi møtes på kontoret eller er online hjemmefra). Noen uker har jeg 4 dager hjemmefra, andre uker 1-2. Jeg er mest effektiv på kontoret, med mindre jeg skal fordype meg i noe jeg synes er veldig spennende, så jeg drar dit når jeg kan. Jeg liker at det er valgfritt, og ville blitt veldig irritert hvis noen blandet seg i det, men møter gjerne på kontoret når jeg selv kan bestemme. Jobber i en NGO. Anonymkode: 534d1...b11
Hedda-78 Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Jeg har så mye hjemmekontor jeg vil. Styrer det selv. Pleier å være 4 dager hjemme og 1 dag på kontoret, det varierer hvilken ukedag. Det er jo hyggelig å treffe folk innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni Jeg har egentlig mulighet til 100%, men velger vanligvis 40-60% per uke. Jeg føler meg akkurat like effektiv hjemme som på kontoret, men foretrekker å ta møter ansikt til ansikt istedenfor via skjerm, så de dagene jeg har planlagt møter så reiser jeg på kontoret. Anonymkode: 307b0...28c
AnonymBruker Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Har 2 fager hjemme, skulle ønske det var valgfritt hver dag. Hadde nok jobbet omtrent 100% på hjemmekontor da. Anonymkode: d8105...43d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni Som statlig ansatt har vi hjemmekontor 1-2 dager i uken, som i praksis er blitt til to dager i uken. Kan ta mer etter avtale hvis det er noe spesielt. Ønsker ikke mer hjemmekontor da det er hyggelig å møte kolleger. Anonymkode: c8930...a38 1
Blåsippa Skrevet 3. juni #18 Skrevet 3. juni Jobber i staten. I utgangspunktet har vi ikke hjemmekontor, men er det noe spesielt på gang (f.eks. rørlegger), så kan vi spørre om å få jobbe hjemme. Dvs. det er opp til hver enkelt leder med personalansvar å bestemme. Dette fører til stor forskjellsbehandling der jeg jobber. Jeg var en av de som hadde det som plommen i egget under pandemien. Savner den tiden, gitt. Kunne jeg bestemme selv, hadde jeg vært på kontoret max to dager i uka. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #19 Skrevet 3. juni Når jeg ser trafikken på kjøpesentre midt på dagen, ser jeg det er mange som er «effektive» på «hjemmekontoret» sitt..viser nok en gang hvilken vits byråkratiet i Norge er. Anonymkode: 65dab...960 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni #20 Skrevet 3. juni Blåsippa skrev (4 minutter siden): Jobber i staten. I utgangspunktet har vi ikke hjemmekontor, men er det noe spesielt på gang (f.eks. rørlegger), så kan vi spørre om å få jobbe hjemme. Dvs. det er opp til hver enkelt leder med personalansvar å bestemme. Dette fører til stor forskjellsbehandling der jeg jobber. Jeg var en av de som hadde det som plommen i egget under pandemien. Savner den tiden, gitt. Kunne jeg bestemme selv, hadde jeg vært på kontoret max to dager i uka. Det hadde jeg faktisk ikke orket i 2025. Blir det slik på min jobb, så finner jeg noe annet.. Livet mitt er så mye bedre med hjemmekontor! Anonymkode: 743e1...5d6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå