Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har to år igjen på et studie jeg har tenkt til å fullføre, men merker jeg har en del overskudd og har lyst til å fordype meg  i litt fag på siden. Har derfor søkt en bachelorgrad innenfor et annet fagfelt til neste år. Så nå at det studiet er veldig populært med svært mange søkere per studieplass, og ble litt betenksom på om det blir feil av meg og ta opp en plass? Fokuset mitt vil ligge på min opprinnelige utdanning og sjansen for at jeg fullfører den nye bacheloren er nok på rundt 10%. Studiet er ikke samfunnskritisk sånn som medisin eller sykepleie, og de fleste sliter med å få jobb etter utdanning. Blir det likevel feil av meg å ta opp en plass fra noen som virkelig vil, når jeg hovedsakelig gjør det «for gøy» og ikke vet hvor relevant fagene vil være for fremtidig jobb? Takk for alle svar og tanker!

Anonymkode: c328a...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å ta enkeltfag, eller er de ikke åpne?

AnonymBruker
Skrevet

Er risky, bedre å bare ta årsenhet eller enkeltfag i tillegg til det du allerede studerer - alt kan jo skje mens en studerer (barn, problemer med kjæreste, fiender..etc)

Anonymkode: db38b...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar opp enkeltfag på gøy, og har ikke det minste dårlig samvittighet for at jeg får plass på bekostning av noen andre.

Anonymkode: 12e21...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er risky, bedre å bare ta årsenhet eller enkeltfag i tillegg til det du allerede studerer - alt kan jo skje mens en studerer (barn, problemer med kjæreste, fiender..etc)

Anonymkode: db38b...f5f

hva er risky med det?

Anonymkode: 12e21...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det skal gå fint. Ikke bry deg om det 😊

Jeg er ufør, men tar en populær mastergrad. Men jeg har som mål å komme meg ut i jobb på lang sikt.

Anonymkode: d2d29...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...