Gå til innhold

Venter barn nr. 2 og er så redd jeg ikke vil klare to stykker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 3 fra før av som krever sitt, hun har aldri vært en enkel unge og vi har enda ikke fått til bleieskift og soving i egen seng. Barnet kan våkne noen ganger pr natt og må ligge inntil for å sovne igjen. Protesterer på leggetid, kle på og bytte bleier om morgenen, vil ikke pusse tenner osv.

Vi har heller ikke bil og barnehage i annen bydel så må kjøre kollektiv med etterhvert to barnehagebarn. Er 4 åringer lettere enn 3 åringer?

Nå er jeg bare så redd for at dette blir for mye for oss, mannen jobber mye og lar seg fort stress/har liten kapasitet utover jobb, så mye faller på meg. Ikke har vi noen som kan sitte barnevakt heller. 

Anonymkode: 04395...426

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Da får dere ikke en til… Mannen tar jo ikke sitt ansvar, det blir nok enda mindre med en ekstra.

Anonymkode: 8cd37...406

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da får dere ikke en til… Mannen tar jo ikke sitt ansvar, det blir nok enda mindre med en ekstra.

Anonymkode: 8cd37...406

Vi venter allerede en til.

Er mest bekymret for å ikke klare å komme meg tidsnok på jobb med morgenstell og komme oss ut døren og til barnehagen, samt henting, rekke middag og kveldstell i rimelig tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fryktelig dumt å starte prossessen med en til, når situasjonen er som den er. 

Om barnet deres vil forandre seg når hun blir 4 år, er ikke sikkert. Det er veldig individuelt hvordan barn utvikler seg. Å når hun er så vandt til å sove inntill deg og masse oppmerksomhet, så kan det hende det blir en del sjalusi.

Anonymkode: f4c88...dc2

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er mest bekymret for å ikke klare å komme meg tidsnok på jobb med morgenstell og komme oss ut døren og til barnehagen, samt henting, rekke middag og kveldstell i rimelig tid. 

Hvis dere jobber dagtid begge to etter permisjonen og arbeidstidene passer, kan det være lurt at en av dere tar morgenstell og levering i barnehagen, og den andre drar på jobb så tidlig den kan. Og motsatt på ettermiddagen. Mannen din må kunne finne såpass med kapasitet/ork at han tar ansvar den timen på morgenen eller ettermiddagen?

Du kan ende med å slite deg ut hvis du skal opp tidlig, ordne begge to, levere i bhg med kollektivtransport, rekke 8 timer på jobb, kollektivtransport tilbake til bhg, og i tillegg ha fullt ansvar for middag, legging osv. I tillegg får ungene veldig lange dager i bhg, i motsetning til om dere får til at en leverer så sent som mulig ift sin jobb, og den andre henter så tidlig som mulig ift sin jobb.

Endret av Sniff76
  • Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En drar grytidlig på jobb mens den andre ordner morgen og levering. Den som leverer jobber sent. Den som har jobbet tidlig fikser henting, middag og legging. 

Anonymkode: 80da6...c58

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En drar grytidlig på jobb mens den andre ordner morgen og levering. Den som leverer jobber sent. Den som har jobbet tidlig fikser henting, middag og legging. 

Mannen begynner ikke før litt senere, sa da må jeg være den som drar tidlig, det hadde vært fint for min del, men mannen takler ikke å stå opp med og ordne to barn og seg selv, samt levere disse. Han blir alt for stresset, tåler lite søvn dårlig og har hodet fult av jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Det er heavy med to «ikke enkle barn» men venter du så blir småbarnstiden laang..ikke sett høye standarder så går det fint..

Anonymkode: 60523...f4e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere skaffe dere bil? Flytte inn i et nabolag med barnehage i nærheten? Flytte til et billigere sted så dere får råd til bil? Kan ikke faren ta seg av den eldste ungen og du tar deg av den yngste?

Anonymkode: 274de...7d8

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du blitt gravid når du sitter med slike følelser? Mannen din virker ubrukelig. Dere må ha en vanskelig samtale NÅ om disse tingene. Ellers ender du opp skilt og du fucker bare opp for ungene dine. 

At dere alltid må bli gravide og få alltid flere barn enn dere takler…

Anonymkode: ab24b...c73

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen begynner ikke før litt senere, sa da må jeg være den som drar tidlig, det hadde vært fint for min del, men mannen takler ikke å stå opp med og ordne to barn og seg selv, samt levere disse. Han blir alt for stresset, tåler lite søvn dårlig og har hodet fult av jobb.

Ok. Da har dere valgt hvordan dere ønsker å ha det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan dere skaffe dere bil? Flytte inn i et nabolag med barnehage i nærheten? Flytte til et billigere sted så dere får råd til bil? Kan ikke faren ta seg av den eldste ungen og du tar deg av den yngste?

Anonymkode: 274de...7d8

Han begynner ikke før utpå formiddagen, så ser ikke poenge med å stå opp kl. 6 for å ordne ungen når jeg allikevel er oppe med den andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en på 3 fra før av som krever sitt, hun har aldri vært en enkel unge og vi har enda ikke fått til bleieskift og soving i egen seng. Barnet kan våkne noen ganger pr natt og må ligge inntil for å sovne igjen. Protesterer på leggetid, kle på og bytte bleier om morgenen, vil ikke pusse tenner osv.

Vi har heller ikke bil og barnehage i annen bydel så må kjøre kollektiv med etterhvert to barnehagebarn. Er 4 åringer lettere enn 3 åringer?

Nå er jeg bare så redd for at dette blir for mye for oss, mannen jobber mye og lar seg fort stress/har liten kapasitet utover jobb, så mye faller på meg. Ikke har vi noen som kan sitte barnevakt heller. 

Ikke bil og får to barn?? Hva jobbet du med siden mannen din må jobbe så mye?

Anonymkode: 0bf0a...08a

• Nyttig 1
Skrevet

Du er mer eller mindre alenemor. Hvorfor tar du ikke abort. Det er helt sykt å sette seg selv i en så vanskelig situasjon, når man ikke trenger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hallo? "mannen takler ikke" - kjære vene han har nå virkelig valgt å sette et barn til verden, er ikke snakk om "Han stresser, han takler ikke, han vil ikke". Tror du alle oss andre alltid vil eller har så grusomt lyst til å stå opp og følge barn, når vi også tenker på jobb og helst vil gjøre andre ting. Her må mannen din bare omstille seg, og ha vilje til å prøve å prioritere barnet sitt fremfor sin egen vilje og ork 

Anonymkode: 34ca1...9ba

• Liker 10
  • Nyttig 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig smart å få flere barn da. Av og til blir jeg litt oppgitt over de valgene noen tar. Her har du en mann som ikke tåler å ha en familie med det som hører til, å så skal dere ha flere barn. 

Anonymkode: b1e31...213

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da må det skje en endring. Flytte landlig, skaffe seg bil og jobb tilpasset barnehagens åpningstider. Jeg har gjort det samme da jeg ble alene med 3. 

Anonymkode: e2b7a...a0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen må faktisk takle det, ellers burde han ikke gå med på å få flere barn. Du må kreve at han bidrar. Og få treåringen bleiefri så slipper du to bleiebarn. 

Anonymkode: 78367...1ac

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen din må jo levere 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ouff, nå har du virkelig bæsjet på leggen ts! Dette du må forvente kanskje fire år til med lite søvn.

Anonymkode: ad8e5...80c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...