Gå til innhold

MENN, når mener DERE en dame bør ha sex med en ny mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er (heldigvis) ikke på datingmarkedet selv, men følger en del av diskusjonene her inne for moro skyld.

Og det er jammen ikke lett å være dame om dagen
Man skal ikke ha ligget rundt, men man skal i alle fall ikke holde tilbake sex.
Man skal velge de snille og gode mennene. Men om han var snill og god i starten, men så endrer seg til en drittsekk en stund ut i forholdet, da kan man skylde seg selv for å velge feil menn, for man skal tydeligvis forutse hvem som kommer til å endre seg og ikke.
Man skal ikke ha sex for tidlig, for man skal jo ikke ligge med for mange menn før man møter "den rette". Men man skal heller ikke vente for lenge med sex i datingprosessen, for det er jo ikke rettferdig overfor mannen. 
Man må altså bli godt kjent før man blir fysiske - men samtidig skal man ikke bruke for lang tid på teksting og bli kjent, det er visst bedre å bare møtes tidlig for å se om kjemien stemmer. 
Og om mannen da initierer sex tidlig - skal man holde tilbake? Det virker jo som om menn mener de vet best hvordan en kvinnes sexliv skal være - men hvilke menn skal man høre på da? 

Så dere menn - hva er fasiten her? Når skal en kvinne ha sex med daten?
Siden man formodentlig må date en del menn før man møter en god match - men man samtidig ikke skal ligge med for mange. 

Anonymkode: a40be...24e

• Liker 7
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når hun har lyst, og tar det mange dater før hun skulle få lyst, så er sjansen over 

Anonymkode: 982c5...337

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fasiten er at kvinner bør gjøre det som føles riktig for dem, og drite i hva menn mener. Livet hadde vært veldig mye lettere for kvinner hvis de sluttet å høre på oss. De fleste menn vil ikke kvinner vel, de tenker først og fremst på seg selv. 

Anonymkode: 43c9e...3f5

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet

Samme som ab 337 sier over her. Når hun har lyst. Og tar det for lang tid før hun har lyst er det åpenbart ikke en god match. Jeg har ikke et konkret tall på hva som er for mye. Men dealbreaker er ting som at hun ligger med andre tidligere, men venter med meg. Og at hun også har lyst, men hun venter fordi hun hørte på radioen for et par år siden at man ikke skal ha date før man har vært sammen i 17timer og 34 minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Når det faller seg naturlig og begge parter har lyst. 

Hold kjeft om hvor mange du har ligget med og ton ned hvor erfaren du er. 

Anonymkode: 9f0f8...fab

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal ligge med meg på andre date, ellers er hun snerpete og frigid. Men hvis hun har hatt sex med mer enn 3-4 menn så er hun ei hore. 

Anonymkode: bbe76...302

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Med dagens 'damer'? Første date uten tvil. De har da hatt ons med tilfeldige berusede folk på byen tidligere uansett, så klaffer vi ikke bedre enn det kan vi heller la vær å kaste bort hverandres tid. Hvor god kontroll hun har på egne tenner er trossalt viktigere å vite enn hva alle søsknene og tantebarna heter. 

Anonymkode: 5002f...3ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun skal ligge med meg på andre date, ellers er hun snerpete og frigid. Men hvis hun har hatt sex med mer enn 3-4 menn så er hun ei hore. 

Anonymkode: bbe76...302

Regner med at dette var ironisk, men slik fremgår det svært ofte. Kvinner skal være måteholden, bare ikke med akkurat meg. Når veldig mange menn mener dette blir det helt idiotisk, for det er umulig. 

Jeg ventet til jeg var klar. Mistet ingen menn på dette, men det er noen år siden jeg var singel. Synes synd på kvinner nå. 

Anonymkode: cbc02...434

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Som liberal mann, i et liberalt samfunn, tenker jeg at hun kan ha sex med hvem hun vil, så ofte hun vil og når hun har lyst på sex med en partner.

Men, i alle samfunn har du et spekter av meninger. Og akkurat som noen kvinner kvier seg for å date en player, kan mange partnere også være turnoff blant noen menn. Det er noe med å få seg en partner krever mye, og det kan bli en berg og dalbane dersom forholdet blir kortvarig.

Anonymkode: e7037...5f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår ikke disse mannfolka som ikke liker at damer har høy body count. Er ikke det bare positivt for oss? 

Det er litt som å si at kvinner ikke bør få gå i bar overkropp når menn gjør det. Hallo? Bruk hodet gutter!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som konservativ skal både han og hun holde buksa på til begge er trygge på at den andre ønsker et forpliktende forhold, med alt det fører med seg. 

Anonymkode: 7e2a6...e71

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det finnes ingen fasit.

Du dater ikke "menn", for du er ikke interesert i "menn". Du er interesert i et spesifikt individ som er passer inn i en kompleks relasjon til deg... som er et spesifikt individ som må passe inn i tilsvarende hos han du dater.

Du kommer inn med DINE verdier, behov og bagasje. Og du møter andre mennesker med egne verdier, behov og bagasje. 

Det er DETTE som gjør dating vanskelig.

STATISTISK kan vi åpne en stor gruppe og si 17% av alle menn ønsker ditt og datt, mens 50% ønsker dette : problemet er at det er preferanser som er rasjonaliserte.

På slutten av dagen, når du møter noen og har verbalisert deg gjennom dine interne rasjonelle argumenter, så er den reelle koblingen i stor grad biologisk : man lukter svetten av den andre og alle de tingene som fundementalt styrer hva du gjør, får deg til å rasjonalisere på nytt basert på hva biologien ønsker.

Derfor kan det som ser ut som det perfekte forhold falle sammen som et korthus, og to stykker som er i helt forskjellig "liga" finne sammen i fylla i siste taxi hjem og leve et godt samliv livet ut

Dette er antagelig også grunnen til at dating blir vanskeligere og vanskeligere med alderen, og hvorfor en spesifikk gruppe menn blir "gjenbrukt" : det biologiske i relasjonen svekkes hos flertallet, mens de rasjonaliserte valgene blir flere og klarere.   

---

For meg, bør sex komme på første date. Jeg vet at jeg med dette ønsket snevrer ned poolen av potensielle personer jeg kan være i relasjon med, til et minimum, men det finnes ingen insentiv for meg til å gå inn i en relasjon med en person som ikke har dette forholdet til sex. Til gjengjeld har jeg færre andre krav og aversjoner. Statistisk finnes det en pool for meg også. Utfordringen med den, er om det finnes noen som finner MEG interesant.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (1 time siden):

Det finnes ingen fasit.

Du dater ikke "menn", for du er ikke interesert i "menn". Du er interesert i et spesifikt individ som er passer inn i en kompleks relasjon til deg... som er et spesifikt individ som må passe inn i tilsvarende hos han du dater.

Du kommer inn med DINE verdier, behov og bagasje. Og du møter andre mennesker med egne verdier, behov og bagasje. 

Det er DETTE som gjør dating vanskelig.

STATISTISK kan vi åpne en stor gruppe og si 17% av alle menn ønsker ditt og datt, mens 50% ønsker dette : problemet er at det er preferanser som er rasjonaliserte.

På slutten av dagen, når du møter noen og har verbalisert deg gjennom dine interne rasjonelle argumenter, så er den reelle koblingen i stor grad biologisk : man lukter svetten av den andre og alle de tingene som fundementalt styrer hva du gjør, får deg til å rasjonalisere på nytt basert på hva biologien ønsker.

Derfor kan det som ser ut som det perfekte forhold falle sammen som et korthus, og to stykker som er i helt forskjellig "liga" finne sammen i fylla i siste taxi hjem og leve et godt samliv livet ut

Dette er antagelig også grunnen til at dating blir vanskeligere og vanskeligere med alderen, og hvorfor en spesifikk gruppe menn blir "gjenbrukt" : det biologiske i relasjonen svekkes hos flertallet, mens de rasjonaliserte valgene blir flere og klarere.   

---

For meg, bør sex komme på første date. Jeg vet at jeg med dette ønsket snevrer ned poolen av potensielle personer jeg kan være i relasjon med, til et minimum, men det finnes ingen insentiv for meg til å gå inn i en relasjon med en person som ikke har dette forholdet til sex. Til gjengjeld har jeg færre andre krav og aversjoner. Statistisk finnes det en pool for meg også. Utfordringen med den, er om det finnes noen som finner MEG interesant.

Jeg er en "varmblodig " kvinne, men sex første date var uaktuelt da jeg var singel. Ikke på grunn av manglende lyst, men på grunn av at jeg må være trygg på en mann før jeg har sex. Om du mener at kvinner må ha sex første gang de treffer en mann for å være lystne, sexpositive og ha et ukomplisert forhold til sex tar du feil, men den døra åpnes ikke før jeg har en viss trygghet med en mann. 

Som kvinne, og som kvinne menn har likt godt, har man et så stort utvalg som ønsker sex med deg, at å være noe kritisk til hvem man har sex med kan være klokt for å ikke ødelegge det seksuelle med potensielle negative opplevelser. Menn er ikke generelt så ok at det bare er å forsyne seg. Hadde menn generelt vært det hadde situasjonen vært en annen for meg. Jeg trenger å vite mer om en mann enn at han har lyst på sex med meg før jeg anser det som klokt. 

Aldri opplevd at en mann har hatt krav om sex første gang vi møttes, heldigvis, og hadde ikke ansett slik mann som et tap for min del. Et slikt krav ville bare si meg at mannen ikke har respekt for at det skulle være ok for meg også. Hvilket det også skal være i et eventuelt forhold. Jeg er ingen ensidig sexservice for menn. Begge skal ønske og nyte, så mann som krevde sex før jeg ønsket sex hadde bare feilet, og ikke forstått mine behov som kvinne, hvor trygghet ovenfor mannen er det mest vesentlige, utover tenning. Fordi jeg risikerer ting menn ikke trenger å tenke på. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tillater meg å svare på vegne av mange menn: alle damer bør ville ha sex med en gang sånn at menn kan føle de kan velge og vrake og få masse sex. Så vil de prøve å velge en kvinnen som ikke har hatt sex med en gang og dermed har hatt sex med få.

Det er jo en morsomt catch 22, men moralen i visa for oss kvinner er at vi bør drite i menn og kjøpe oss en fin vibrator istedet. 

Anonymkode: 0d495...1da

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en "varmblodig " kvinne, men sex første date var uaktuelt da jeg var singel. Ikke på grunn av manglende lyst, men på grunn av at jeg må være trygg på en mann før jeg har sex. Om du mener at kvinner må ha sex første gang de treffer en mann for å være lystne, sexpositive og ha et ukomplisert forhold til sex tar du feil, men den døra åpnes ikke før jeg har en viss trygghet med en mann. 

Som kvinne, og som kvinne menn har likt godt, har man et så stort utvalg som ønsker sex med deg, at å være noe kritisk til hvem man har sex med kan være klokt for å ikke ødelegge det seksuelle med potensielle negative opplevelser. Menn er ikke generelt så ok at det bare er å forsyne seg. Hadde menn generelt vært det hadde situasjonen vært en annen for meg. Jeg trenger å vite mer om en mann enn at han har lyst på sex med meg før jeg anser det som klokt. 

Aldri opplevd at en mann har hatt krav om sex første gang vi møttes, heldigvis, og hadde ikke ansett slik mann som et tap for min del. Et slikt krav ville bare si meg at mannen ikke har respekt for at det skulle være ok for meg også. Hvilket det også skal være i et eventuelt forhold. Jeg er ingen ensidig sexservice for menn. Begge skal ønske og nyte, så mann som krevde sex før jeg ønsket sex hadde bare feilet, og ikke forstått mine behov som kvinne, hvor trygghet ovenfor mannen er det mest vesentlige, utover tenning. Fordi jeg risikerer ting menn ikke trenger å tenke på. 

Godt sagt!

Jeg har aldri hatt sex på første møte med menn. Har hatt sex på første date med en mann jeg kjente godt fra før da. Har likevel aldri opplevd å ikke få date nummer 2, 3, 4 og 5 uten sex med mennene hvis jeg ønsket det. Blir ofte spandert litt på over en lengre periode før vi ligger også. Men det handler nok om at jeg er litt flørtete og kan snakke ganske åpent om temaet og gir nok vibbene av at jeg er sexpositiv på den måten.

Har opplevd at menn nesten blir mer interessert for hver date, men det er jo også fordi det bygger seg opp en spenning mellom oss.

Jeg ser ikke noen grunn til å ligge med en mann fortere enn jeg er komfortabel med, og for å bli komfortabel trengs det tid og bli kjent. Kan fort ta noen uker.

Jeg vil også vite hans tilnærming til sex, hva han liker etc før vi ligger. Nå er en del menn litt for flinke til å skryte av seg selv og jeg har opplevd å bli skuffet, men det sier jo noe om mannen det også. Mine venninner som ligger tidlig har opplevd å bli skuffet oftere, så jeg føler likevel jeg har vært heldig. Og man blir flinkere til å sortere ut jo mer erfaring man får. Hvis en mann skryter hemningsløst av egne prestasjoner blir det ikke flere dates eller ligging. Eller hvis han presser på for å ligge.

De jeg har møtt noen ganger og aldri fått lyst på og dermed ikke har hatt sex med har alle ønsket flere møter.

Så jeg tror ikke egentlig det handler om at man må ha sex på første date for å holde på en mann, men man må gi han følelsen av at man er interessert i det. Og i han. Det krever lite, de fleste mannfolk har ganske store egoer og tro på seg selv, så man trenger bare kaste noen dråper bensin på bålet før det blir full fyr. Han trenger å føle seg begjært, og det er flere måter å gjøre det på enn å spre beina. Å lytte til han og være engasjert i samtalen f.eks. Gi noen komplimenter og gi han følelsen av at han betyr noe for deg. Litt flørting, lange nære klemmer og blikk, et godt smil og kos i nakken eller whatever, så er man der. Da trenger han ikke sex for å ønske å møte deg igjen. Er min erfaring.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tillater meg å svare på vegne av mange menn: alle damer bør ville ha sex med en gang sånn at menn kan føle de kan velge og vrake og få masse sex. Så vil de prøve å velge en kvinnen som ikke har hatt sex med en gang og dermed har hatt sex med få.

Det er jo en morsomt catch 22, men moralen i visa for oss kvinner er at vi bør drite i menn og kjøpe oss en fin vibrator istedet. 

Anonymkode: 0d495...1da

For mange kvinner er nok det det beste ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det er unektelig mange menn der ute som bare er ute etter sex og ikke en fast partner. En veldig effektiv måte å skille ut disse på, det er å vente med sex til man er noen uker/måneder inn i datingen. De mennene som da fortsatt ønsker å møte dama, er sannsynligvis oppriktig interessert i dama og ikke bare i kroppen hennes. På den tiden vil forhåpentligvis evenuelle andre røde flagg komme til syne også, slik at dama kan unngå å gå for langt inn i et forhold før det er for seint å snu.

Det kan være vanskelig å holde tilbake, men det er alt for mange eksempler på det motsatte; damer som haster inn i samboerforhold og barn og alt for seint oppdager at mannen er en idiot.

Anonymkode: 7426e...6ef

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er (heldigvis) ikke på datingmarkedet selv, men følger en del av diskusjonene her inne for moro skyld.

Og det er jammen ikke lett å være dame om dagen
Man skal ikke ha ligget rundt, men man skal i alle fall ikke holde tilbake sex.
Man skal velge de snille og gode mennene. Men om han var snill og god i starten, men så endrer seg til en drittsekk en stund ut i forholdet, da kan man skylde seg selv for å velge feil menn, for man skal tydeligvis forutse hvem som kommer til å endre seg og ikke.
Man skal ikke ha sex for tidlig, for man skal jo ikke ligge med for mange menn før man møter "den rette". Men man skal heller ikke vente for lenge med sex i datingprosessen, for det er jo ikke rettferdig overfor mannen. 
Man må altså bli godt kjent før man blir fysiske - men samtidig skal man ikke bruke for lang tid på teksting og bli kjent, det er visst bedre å bare møtes tidlig for å se om kjemien stemmer. 
Og om mannen da initierer sex tidlig - skal man holde tilbake? Det virker jo som om menn mener de vet best hvordan en kvinnes sexliv skal være - men hvilke menn skal man høre på da? 

Siden man formodentlig må date en del menn før man møter en god match - men man samtidig ikke skal ligge med for mange. 

Anonymkode: a40be...24e

Når man selv har lyst.

Forøvrig fremstår dette innlegget som du forsøker å være martyr på vegne av alle kvinner. Du bedriver "cherry picking" av argumenter for å skape en stråmann rundt hvilke holdninger som eksisterer blant den gjennomsnittlige mann. Du og alle kvinner vet at de holdningene du fremmer her ikke er fremtrendene i den mannlige befolkningen i Norge, men kun i enkeltkommentarer her eller i øvrige kommentarfelt. Jeg kan anbefale deg å lese deg litt opp på vitenskapsteori rundt forhastet generalisering:

Tankefeil – en røff oversikt

Tankefeil – Forhastet generalisering – antibabbel

Fallacy of composition - Wikipedia

Endret av Wor
Skrevet

For min del har det vært noe progresjon i den retningen og det har tatt en eller to dater å ha sex eller hun ville ikke ha flere dater. Så da blir det nok på 1. ellet 2. date.

AnonymBruker
Skrevet

Når en mann spermer inni en kvinne, så absorberes spermen av kvinnens slimhinner. Sædceller går så inn i blodstrømmen og fraktes rundt i kroppen, før de til slutt ender opp i hjernen. 

Kvinner blir derfor knyttet til menn de har hatt sex med. I større grad enn menn blir. Derfor dette paradokset med at kvinner ikke skal ha ligget med for mange. Fordi de blir knyttet til alle menn de dater. Og de skal ikke holde tilbake sex for mye, fordi sex knytter de til mannen de dater i øyeblikket, noe som er en forutsetning for at datingen blir noe mer. 

Dette er en vanskelig balansegang. Men det er nå en gang sånn at man må forholde seg til biologisk faktum. 

Anonymkode: 9e6fd...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...