Gå til innhold

Samboer kroppslukt stinker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer sin svette stinker, og det setter seg i sengetøy. . Jeg er litt usikker på om andre kan kjenne lukta eller om det er min rare nese. Etter covid fikk jeg en rar luktesans. (Feks: jeg kan plutselig lukte sigarrøyk i andre folk sitt hus, eller jeg kan gå inn en dør og det lukter gammel person eller søppel , så går jeg ut i frisk luft, så inn og da lukter det ingenting eller godt.)

Jeg total skifter på senga ( beskyttelsetrekk overmadrass, laken, dybe og pute sett) minst èn gang i uka , og det er tydelig der HAN ligger, og jeg blir kvalm. Han dusjer nesten hver dag. Men lukta kommer ikke i trekket for det har gått ca 2 dager

Nå har jeg begynt å emigrere til gjesterommet. Synes så synd på han. 

Han røyker og drikker kaffe. Røyker ute. Tenkte kanskje at nikotin går over i svette

Takk for råd Beklager at jeg bryr dere her inne,men det er litt ømfintlig tema å ta opp med noen at de lukter vondt ..

Anonymkode: 08420...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det DU som bytter sengetøy når det er HAN som stinker? Dette burde jo være hans jobb. 

Som vanlig voksen person burde det også være hans jobb å dusje minst én gang om dagen. Og oftere siden han har dette problemet. 

Dette må dere jo snakke om, slike problemstillinger er helt normalt å ta opp i et voksent forhold. Be han dra til legen og få sjekke seg, og be han dusje hver dag. Også lar du han håndtere sine egne stinkende laken. 

Anonymkode: d6b9e...ee4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dere voksne da? Siden dere bor sammen?

ta en prat med samboer og finn en løsning, tror dere kommer lenger av å snakke sammen enn å legge ut et innlegg på KG

Anonymkode: 79a0a...95f

AnonymBruker
Skrevet

Har du nylig begynt på p-piller eller satt inn hormonspiral? Det endrer luktesansen til damer mtp feromoner?

Er du drittlei hele fyren og vil skilles? Det vil også påvirke om du liker kroppslukten hans. 

Anonymkode: 9a8a5...709

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer han og såper seg inn godt, OG bytter klær? Deodorant?

Han bør dusje hver dag, det hjelper ikke bare skylle seg. Kroppen skal vaskes med såpe. Har han begynt med noen medisiner som kan ha endret kroppslukt også?

Anonymkode: a7968...90e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør jo kunne tåle sin partner sin duft da! 

Anonymkode: c92b5...5a6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det DU som bytter sengetøy når det er HAN som stinker? Dette burde jo være hans jobb. 

Som vanlig voksen person burde det også være hans jobb å dusje minst én gang om dagen. Og oftere siden han har dette problemet. 

Dette må dere jo snakke om, slike problemstillinger er helt normalt å ta opp i et voksent forhold. Be han dra til legen og få sjekke seg, og be han dusje hver dag. Også lar du han håndtere sine egne stinkende laken. 

Anonymkode: d6b9e...ee4

Fordi det er hun som plages med det, ikke han? 

Men ja, han bør selvsagt dusje hver dag. 

Anonymkode: 7a7e8...672

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg må spørre for å få klarhet: snakker vi ny svettelukt som sitter på mannen eller gammel svettelukt som sitter i tøyet?

Eddik er forøvrig tidenes mest undervurderte luktfjerner.

Anonymkode: 48781...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke enig i at dusjing hver dag skal være nødvendig.

Jeg støtter de som sier at TS bør snakke med samboeren. Og kanskje er en av de luktmessige rehabiliteringene etter covid verd å vurdere?

Anonymkode: 2375a...3b9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn ble min luktesans ved første graviditet. Forsøkte alt jeg kunne å fortsette å være nær samboer, ga han en klem og brakk meg liksom 🙈 

Han har aldri luktet godt igjen, ble slutt pga dårlig behandling av meg over lang tid. Vi har samarbeidet i 7 år nå og jeg klarer fremdeles ikke å sitte eller stå nær han. 

Anonymkode: 959b3...4bf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså jeg må spørre for å få klarhet: snakker vi ny svettelukt som sitter på mannen eller gammel svettelukt som sitter i tøyet?

Eddik er forøvrig tidenes mest undervurderte luktfjerner.

Anonymkode: 48781...3d8

Hvis han svetter inn i sengetøyet ( for alle svetter mer eller mindre), så tar det er par dager etter nytt skift før denne lukta kommer. Det er ikke direkte svettelukt. Ikke sikkert andre hadde syntes det lukter vondt. Kan og være at luktesansen var fucka da jeg var gravid og etter det klarer jeg den liksom ikke. 

Jeg vasker alltid sengetøy og undertøy på 90. 

Så over til hva flere her skriver, jeg sa i fra til han i stad , og han skulle gjøre sitt beste, men ble litt snurt. Men å skrubbe seg 7 min i dusjen og smøre på deo etter en lang arbeidsdag burde være et lite "offer" for den jobben det er å vaske alt så ofte 

Personlig så synes jeg folk ikke må dusje hver dag, annenhver burde holde, men han må bare i dusjen. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min samboer sin svette stinker, og det setter seg i sengetøy. . Jeg er litt usikker på om andre kan kjenne lukta eller om det er min rare nese. Etter covid fikk jeg en rar luktesans. (Feks: jeg kan plutselig lukte sigarrøyk i andre folk sitt hus, eller jeg kan gå inn en dør og det lukter gammel person eller søppel , så går jeg ut i frisk luft, så inn og da lukter det ingenting eller godt.)

Jeg total skifter på senga ( beskyttelsetrekk overmadrass, laken, dybe og pute sett) minst èn gang i uka , og det er tydelig der HAN ligger, og jeg blir kvalm. Han dusjer nesten hver dag. Men lukta kommer ikke i trekket for det har gått ca 2 dager

Nå har jeg begynt å emigrere til gjesterommet. Synes så synd på han. 

Han røyker og drikker kaffe. Røyker ute. Tenkte kanskje at nikotin går over i svette

Takk for råd Beklager at jeg bryr dere her inne,men det er litt ømfintlig tema å ta opp med noen at de lukter vondt ..

Få han til legen for en årskontroll med utvidet blodprøve mm.  Du skal ikke undervurdere luktesansen din eller bagatellisere den. Hunder kan lukte sykdom, og det kan jaggu mennesker også gjøre👍

AnonymBruker
Skrevet

Menn flest har sterkere kroppslukt enn kvinner generelt og burde dusje daglig altså. Kvinner kan komme unna med annenhver dag om de ikke har svettet mye og med en kattevask dagen mellom.

Anonymkode: a99ae...af2

AnonymBruker
Skrevet

Vond lukt kan være tegn til sykdom, vektnedgang, fedme eller endringer i kosthold. Såpe, parfyme og deodorant kan også gi en uheldig lukt når det blandes med svette. Det samme gjelder vaskemidlene til klær og sengetøy. Han bør prøve å endre duftproduktene han bruker.

Sjekk ut parosmi. Selv tror jeg at jeg har fantosmi (fantomlukt) og kan plutselig lukte noe som absolutt ikke er en tilstedeværende lukt. Det veksler mellom røyklukt, katteurin, "gamle mennesker", en spesifikk krydderlukt, kaffe, bensin og andre ting jeg ikke har noe navn på. 

Anonymkode: 6e795...ac7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis han svetter inn i sengetøyet ( for alle svetter mer eller mindre), så tar det er par dager etter nytt skift før denne lukta kommer. Det er ikke direkte svettelukt. Ikke sikkert andre hadde syntes det lukter vondt. Kan og være at luktesansen var fucka da jeg var gravid og etter det klarer jeg den liksom ikke. 

Jeg vasker alltid sengetøy og undertøy på 90. 

Så over til hva flere her skriver, jeg sa i fra til han i stad , og han skulle gjøre sitt beste, men ble litt snurt. Men å skrubbe seg 7 min i dusjen og smøre på deo etter en lang arbeidsdag burde være et lite "offer" for den jobben det er å vaske alt så ofte 

Personlig så synes jeg folk ikke må dusje hver dag, annenhver burde holde, men han må bare i dusjen. 

TS

Kan det være at dynen og puten trenger seg en vask også? Puter kan iallfall lukte om de blir gamle og innsvettet.. 

Anonymkode: d51ce...716

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

He ain’t the one. Mennesker er fortsatt primitive, og tiltrekkes av lukt. Om du ikke takler mannens kroppslukt (så fremst han har normal god hygiene) så er det ikke rett mann for deg. 

Anonymkode: 2d066...f2c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel helt vanlig å bytte sengetøy hver uke?? Så akkurat det argumentet er jo helt rart. En annen ting er å ligge ved siden av en mann som stinker. Hadde blitt dårlig stemning i køya da, for å si det sånn... Hva med å dusje før man legger seg?

Anonymkode: c6d2e...368

Skrevet

vssk dyne og pute og bytt eller vedkommende overmadrass. 

påkrevd dusj HVER dag etter jobb

vask sengetøy ukentlig, bruk omo sport, det fjerner mer svette som sitter i tøyet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...