AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:00 #1 Skrevet tirsdag kl 12:00 Vi har veldig sjeldent sex, kanskje 4-5 ganger i året. Jeg elsker min samboer, men jeg tenner ikke på ham lengre. Dette har jeg fortalt han, også at det trolig aldri vil endre seg. Han har likevel ønsket å fortette forholdet, så vi har blitt boende sammen. Vi har bodd sammen i nesten 30 år, og har hatt det som dette de siste 5-6 årene. Han var en drittsekk som meg i mange år, men jeg sto trofast ved hans side. Holdt orden på alt i hjemmet, barna og alt som måtte gjøres. Han ga faen og var aldri med på noe, ble hjemme når vi dro på turer og ferier, og bare tenkte på seg og det han ønsket å gjøre. Ungene ble voksne og flyttet hjemmefra, og vi fikk huset for oss selv. Jeg mistet helt lysten på min samboer, og når sant skal sies kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre… Sånn har det blitt. Kort fortalt. I går fikk jeg et ultimatum av min samboer. "Gi meg sex eller la meg gå!" Jeg pekte på døren og informerte kort om at jeg ikke sto i vegen for den. Han ble lei seg, og vi har ikke vekslet et ord siden i går kveld. Og vet dere, jeg har ikke dårlig samvittighet i et lite sekund en gang. Han sier jeg er narsissist som kan ta det på den måten. Er jeg det??? Anonymkode: 3208a...60f 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:02 #2 Skrevet tirsdag kl 12:02 Nei, høres ut som du endelig stiller opp for deg selv. Er han som etter 30+ år, familieliv og barn sammen, velger å stille deg det ultimatum. Han trodde vel du skulle holde hus og hjem tyngst, og ligge med ham av frykt for å miste alt. Høres ut som han er narsissisten her, om noen er det . Anonymkode: 357b6...3f8 6 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:06 #3 Skrevet tirsdag kl 12:06 Nei, det er du ikke. Du har sagt hvordan du vil ha det, og han truer med å gå. Mannen kan bare gå om han vil. Et annet alternativ hadde vært om det er mulig for deg å tilgi fyren hvis han legger inn en solid innsats for å reparere, da er kanskje det en mulighet? Det er det bare du som vet. Anonymkode: 26ca2...308 3
Gregarious Skrevet tirsdag kl 12:15 #4 Skrevet tirsdag kl 12:15 "Jeg elsker min samboer" "kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre" 6 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:18 #5 Skrevet tirsdag kl 12:18 Hva er galt med foreldre som er sammen med hverandre, bare for barnas skyld eller økonomi??? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 4991b...525 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:23 #6 Skrevet tirsdag kl 12:23 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har veldig sjeldent sex, kanskje 4-5 ganger i året. Jeg elsker min samboer, men jeg tenner ikke på ham lengre. Dette har jeg fortalt han, også at det trolig aldri vil endre seg. Han har likevel ønsket å fortette forholdet, så vi har blitt boende sammen. Vi har bodd sammen i nesten 30 år, og har hatt det som dette de siste 5-6 årene. Han var en drittsekk som meg i mange år, men jeg sto trofast ved hans side. Holdt orden på alt i hjemmet, barna og alt som måtte gjøres. Han ga faen og var aldri med på noe, ble hjemme når vi dro på turer og ferier, og bare tenkte på seg og det han ønsket å gjøre. Ungene ble voksne og flyttet hjemmefra, og vi fikk huset for oss selv. Jeg mistet helt lysten på min samboer, og når sant skal sies kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre… Sånn har det blitt. Kort fortalt. I går fikk jeg et ultimatum av min samboer. "Gi meg sex eller la meg gå!" Jeg pekte på døren og informerte kort om at jeg ikke sto i vegen for den. Han ble lei seg, og vi har ikke vekslet et ord siden i går kveld. Og vet dere, jeg har ikke dårlig samvittighet i et lite sekund en gang. Han sier jeg er narsissist som kan ta det på den måten. Er jeg det??? Anonymkode: 3208a...60f Nei, det er du ikke. Og går ikke han, så bør du gå. Dette virker ikke som et godt forhold. Anonymkode: efb45...287 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:01 #7 Skrevet tirsdag kl 13:01 "Gi meg sex" 🤮 Den ene setningen i seg selv forteller jo hva slags person han er, og hvor skakkjørt kvinnesynet hans er. Dette er ikke en mann du trenger i livet ditt! Anonymkode: 6681a...133 10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:34 #8 Skrevet tirsdag kl 13:34 Gregarious skrev (1 time siden): "Jeg elsker min samboer" "kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre" Det er faktisk fullt mulig! Anonymkode: 3208a...60f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:54 #9 Skrevet tirsdag kl 13:54 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er faktisk fullt mulig! Anonymkode: 3208a...60f How? Anonymkode: 61ec7...bb8 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:32 #10 Skrevet tirsdag kl 14:32 Jeg hadde heller ikke lenger hatt lyst på mann som hadde oppført seg dårlig mot meg over år. Selv om jeg har god lyst i utgangspunktet. Forstår ikke dem som tror de kan være dårlige partnere, og at sexlivet likevel skal fungere. Sexlivet fungerer ikke på mangel på tillit, trygghet og velvære. Burde være temmelig opplagt. Anonymkode: e5398...2cb 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:41 #11 Skrevet tirsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): How? Anonymkode: 61ec7...bb8 Fordi man kan elske og hate noen på en og samme tid. Anonymkode: 3208a...60f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:43 #12 Skrevet tirsdag kl 14:43 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er galt med foreldre som er sammen med hverandre, bare for barnas skyld eller økonomi??? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 4991b...525 Vi har ikke holdt sammen pga barna eller økonomi. Det skrev jeg ikke et eneste sted i innlegget mitt. ts Anonymkode: 3208a...60f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:45 #13 Skrevet tirsdag kl 14:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi man kan elske og hate noen på en og samme tid. Anonymkode: 3208a...60f Nei. Å hate noen er ekstremt sterkt. Tror faktisk aldri jeg har hatet noen. Elsker man noen så ønsker en å være nær dem. Om man misliker partner, ikke orker nærhet, sex, kos, klem og intimitet er det ikke mye kjærlighet der. Anonymkode: 61ec7...bb8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:49 #14 Skrevet tirsdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har veldig sjeldent sex, kanskje 4-5 ganger i året. Jeg elsker min samboer, men jeg tenner ikke på ham lengre. Dette har jeg fortalt han, også at det trolig aldri vil endre seg. Han har likevel ønsket å fortette forholdet, så vi har blitt boende sammen. Vi har bodd sammen i nesten 30 år, og har hatt det som dette de siste 5-6 årene. Han var en drittsekk som meg i mange år, men jeg sto trofast ved hans side. Holdt orden på alt i hjemmet, barna og alt som måtte gjøres. Han ga faen og var aldri med på noe, ble hjemme når vi dro på turer og ferier, og bare tenkte på seg og det han ønsket å gjøre. Ungene ble voksne og flyttet hjemmefra, og vi fikk huset for oss selv. Jeg mistet helt lysten på min samboer, og når sant skal sies kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre… Sånn har det blitt. Kort fortalt. I går fikk jeg et ultimatum av min samboer. "Gi meg sex eller la meg gå!" Jeg pekte på døren og informerte kort om at jeg ikke sto i vegen for den. Han ble lei seg, og vi har ikke vekslet et ord siden i går kveld. Og vet dere, jeg har ikke dårlig samvittighet i et lite sekund en gang. Han sier jeg er narsissist som kan ta det på den måten. Er jeg det??? Anonymkode: 3208a...60f Nope. Om noe, så er han dum som gir deg et ultimatum han ikke mener. Han er kvalm som prøver å presse deg til noe du ikke vil. Han er i grenseland som ønsker å pule noen som har sagt ifra at de ikke tenner på ham.. Dumt det der, når egen innsats i forholdet plutselig blir speilet eller smitter over på partner.. De færreste tåler det 😂 Anonymkode: ef584...53e 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:51 #15 Skrevet tirsdag kl 14:51 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Å hate noen er ekstremt sterkt. Tror faktisk aldri jeg har hatet noen. Elsker man noen så ønsker en å være nær dem. Om man misliker partner, ikke orker nærhet, sex, kos, klem og intimitet er det ikke mye kjærlighet der. Anonymkode: 61ec7...bb8 Jo, det kan man. Det at DU ikke har opplevd det, gjør det ikke mindre mulig. Jeg har aldri vunnet OL-gull, men noen gjør det mange ganger... Det motsatte av kjærlighet er ikke har, det er likegyldighet. Anonymkode: ef584...53e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:54 #16 Skrevet tirsdag kl 14:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er galt med foreldre som er sammen med hverandre, bare for barnas skyld eller økonomi??? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 4991b...525 Veien til helveter er brolagt med gode intensjoner. Anonymkode: 32664...e06 1
Fighter83 Skrevet tirsdag kl 14:56 #17 Skrevet tirsdag kl 14:56 Gregarious skrev (2 timer siden): "Jeg elsker min samboer" "kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre" Dette jeg også reagerte på. Du elsker faktisk ikke partneren din når du mener nr 2 her TS. Men jeg forstår godt at du har sluttet å elske han i løpet av årene og sexlysta for han har forsvunnet da hans adferd har vært veldig egosentrisk og absolutt ikke endret seg ut fra siste kommunikasjon mellom dere. 2 1
Isambard Skrevet tirsdag kl 15:12 #18 Skrevet tirsdag kl 15:12 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har veldig sjeldent sex, kanskje 4-5 ganger i året. Jeg elsker min samboer, men jeg tenner ikke på ham lengre. Dette har jeg fortalt han, også at det trolig aldri vil endre seg. Han har likevel ønsket å fortette forholdet, så vi har blitt boende sammen. Vi har bodd sammen i nesten 30 år, og har hatt det som dette de siste 5-6 årene. Han var en drittsekk som meg i mange år, men jeg sto trofast ved hans side. Holdt orden på alt i hjemmet, barna og alt som måtte gjøres. Han ga faen og var aldri med på noe, ble hjemme når vi dro på turer og ferier, og bare tenkte på seg og det han ønsket å gjøre. Ungene ble voksne og flyttet hjemmefra, og vi fikk huset for oss selv. Jeg mistet helt lysten på min samboer, og når sant skal sies kunne det ikke brydd meg mindre om han fantes eller ikke fantes lengre… Sånn har det blitt. Kort fortalt. I går fikk jeg et ultimatum av min samboer. "Gi meg sex eller la meg gå!" Jeg pekte på døren og informerte kort om at jeg ikke sto i vegen for den. Han ble lei seg, og vi har ikke vekslet et ord siden i går kveld. Og vet dere, jeg har ikke dårlig samvittighet i et lite sekund en gang. Han sier jeg er narsissist som kan ta det på den måten. Er jeg det??? Anonymkode: 3208a...60f Jeg synes du oppfører deg som en ganske kald person i alle fall. Du ville ikke brydd deg om han fantes eller ikke. Du har ingen dårlig samvittighet over å såre ham. Fortsatt blir du i forholdet. Det er en grense for hva man kan slippe unna med ved å skylde på partneren. Endret tirsdag kl 15:12 av Isambard 3
Isambard Skrevet tirsdag kl 15:19 #19 Skrevet tirsdag kl 15:19 Forresten er ultimatumet hans helt greit, bortsett fra ordlyden som jeg ikke stoler på at er korrekt gjengitt. - Hvis sexlivet er slutt så er det helt legitimt å gå. - Hvis man vurderer å gå så er det helt legitimt å si hvorfor. En respons kan være å gå inn i en dialog om hvorfor lysten er borte og om den kan komme tilbake. En annen respons er å peke på døra. Forsåvidt er det også helt greit. Det er ikke den biten jeg reagerer på, men hvordan hun omtaler samboeren.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:28 #20 Skrevet tirsdag kl 15:28 Mener du at han skal gå uten sex resten av livet? Du kan « la han gå « som i at finner seg en elskerinne eller 2, men og presse han til og leve uten sex er jo håpløst. Jeg er kvinne selv, og lurer litt på kvinnene som svarer i denne tråden. Hvis mannen deres hadde sagt at fra nå og ut livet skal dere få sex 4 ganger i året, og regelen min kommer ikke til og endre seg.. hva hadde dere gjort? ingen hadde jo godtatt dette om ts var mann? Anonymkode: 6bdaa...247 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå