AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Skulle bytte noen nyfødtklær her om dagen, og kassadama spør: «er det en gave?🧐» noe som var ganske tydelig siden klærne kom med byttelapp hvor det var satt lapp over prisen. Jeg svare ja og hun gir meg litt sånn «🙄😪»-blikk… Greia er at dette er baby nummer tre…. Vi har allerede 70 bodyer i størrelse 50-56 og har hverken plass eller behov for mer. Jeg tenkte derfor at det er bedre å ta en tilgodelapp på det, så kan jeg heller kjøpe en fin julekjole eller noe annet barnet trenger litt senere. Men synes kassadamen viste ganske tydelig at hun ikke syntes noe om at jeg byttet en gave, eller så tolket jeg henne helt feil. Hva synes du? Anonymkode: 04ee0...9c8
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Nei, det er ikke ufint. Har bytta mange klesgaver som barna har fått. Pga at jeg ikke har likt dem, barna ikke har likt dem, eller at de er upraktiske. Det er en grunn til at det er med byttelapp….. Anonymkode: 11544...fdf 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Merkelig hvis hun bryr seg om det. Det er ikke frekt, det er mer synd om noe ikke blir brukt. Ikke tenk på det Anonymkode: 08ea3...233 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Tviler på at du la mer i det enn det det var. Hun kunne vel ikke brydd seg mindre om du- en ukjent dame- byttet et gave? Anonymkode: 0773c...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tviler på at du la mer i det enn det det var. Hun kunne vel ikke brydd seg mindre om du- en ukjent dame- byttet et gave? Anonymkode: 0773c...7a5 TROR - ikke tviler. Anonymkode: 0773c...7a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men synes kassadamen viste ganske tydelig at hun ikke syntes noe om at jeg byttet en gave, eller så tolket jeg henne helt feil. Hva synes du? Anonymkode: 04ee0...9c8 Nå overtenker du. Hun tenkte sikkert ta nå må folk begynne å spørre hva som trengs til babyen før de kjøper gaver. Anonymkode: 32568...fc2 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå overtenker du. Hun tenkte sikkert ta nå må folk begynne å spørre hva som trengs til babyen før de kjøper gaver. Anonymkode: 32568...fc2 Ts her. Hehe, håper nesten det🤭 men da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ha byttet klærne🥰 Anonymkode: 04ee0...9c8
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Følger det med byttelapp så går det selvfølgelig helt fint! Da er det greit både for butikken og giver. Anonymkode: bdbc4...722 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Helt greit å bytte. Bedre det enn at det ikke blir brukt. Anonymkode: 0f5a5...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Greia er at dette er baby nummer tre…. Vi har allerede 70 bodyer i størrelse 50-56 og har hverken plass eller behov for mer. Jeg tenkte derfor at det er bedre å ta en tilgodelapp på det, så kan jeg heller kjøpe en fin julekjole eller noe annet barnet trenger litt senere. Men synes kassadamen viste ganske tydelig at hun ikke syntes noe om at jeg byttet en gave, eller så tolket jeg henne helt feil. Hva synes du? Anonymkode: 04ee0...9c8 Hva har det å si? All slags folk med all slags meninger får jobb i butikk. God sjanse for at du feiltolket også. Anonymkode: bdbc4...722 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Jeg klarte å bestille dobbelt opp en gang da jeg handlet klær til barna på hm nettbutikk. Dro da i fysisk butikk for å returnere klærne. Hun i kassa virket drit sur. Syns noen ganger at enkelte som jobber i klesbutikk bare er sure. Eller så syns de det er kjedelig å ta returer. Har jobbet i klesbutikk selv og det var alltid litt styr når man skulle ta returer. Men jeg var aldri sur pga det da. Uansett, ikke bry deg. Hun hadde sikkert en dårlig dag. Anonymkode: 34307...949 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni "Var dette en gave"? "Nei, jeg stjal det". Lol Anonymkode: 8bbbf...660
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg klarte å bestille dobbelt opp en gang da jeg handlet klær til barna på hm nettbutikk. Dro da i fysisk butikk for å returnere klærne. Hun i kassa virket drit sur. Syns noen ganger at enkelte som jobber i klesbutikk bare er sure. Eller så syns de det er kjedelig å ta returer. Har jobbet i klesbutikk selv og det var alltid litt styr når man skulle ta returer. Men jeg var aldri sur pga det da. Uansett, ikke bry deg. Hun hadde sikkert en dårlig dag. Anonymkode: 34307...949 Ts her! Dette var litt oppmuntrende å lese🥰 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Var dette en gave"? "Nei, jeg stjal det". Lol Anonymkode: 8bbbf...660 Haha ja sant, stusset litt på hvorfor hun spurte om det egentlig, en retur er jo en retur så lenge man har byttelapp😅 Anonymkode: 04ee0...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Det er noen ganger irriterende med returer, men vi skal selvfølgelig ikke vise det. Det er ikke irriterende pga jobben i seg selv med fordi alt som gjøres på kassa måles til statistikk. Du skal gjerne ha 2 varer og over et vist beløp i snitt pr kunde. Er det en stille periode eller dager med mye returer og bytter ødelegges snittene helt og du ser ut som en som ikke gjør noe ekstra selv om du jobber ræva av deg. Sånn er det dessverre i de aller fleste klesbutikker, derav også forsøkene på mersalg som irriterer så mange, det er fordi et sted må vi hente slikt inn. Bytter er nesten like ille. Det registreres som et salg med 0 i fortjeneste. Vi i butikk har så hardt press på oss fra ledelsen innimellom, at denne irritasjonen er dessverre umulig å komme utenom. Men vises skal den som sakt selvfølgelig ikke. Anonymkode: ef1d8...def 1
Queen94 Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni Syntes det var fornuftig av deg, bedre å hente tilgode lapp enn å ha masse klær som ikke blir brukt. Denne kassa damen var ikke profesjonell! 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Nei det er bare fornuftig, det som er ufint er å spørre giver om kvittering for å bytte dersom det ikke er byttelapp, eller å gi gaven tilbake til den som gav den. Jeg har opplevd de to variantene og det var ikke koselig, ble veldig lei meg. Anonymkode: 0b2fb...84e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skulle bytte noen nyfødtklær her om dagen, og kassadama spør: «er det en gave?🧐» noe som var ganske tydelig siden klærne kom med byttelapp hvor det var satt lapp over prisen. Jeg svare ja og hun gir meg litt sånn «🙄😪»-blikk… Greia er at dette er baby nummer tre…. Vi har allerede 70 bodyer i størrelse 50-56 og har hverken plass eller behov for mer. Jeg tenkte derfor at det er bedre å ta en tilgodelapp på det, så kan jeg heller kjøpe en fin julekjole eller noe annet barnet trenger litt senere. Men synes kassadamen viste ganske tydelig at hun ikke syntes noe om at jeg byttet en gave, eller så tolket jeg henne helt feil. Hva synes du? Anonymkode: 04ee0...9c8 Selvsagt er det helt ok og forventet at du bytter gaver som ikke passer (om det nå er behov, ønske eller livsstil). Det er jo nettopp derfor giver har tatt seg bryet med å be om byttelapp. Jeg tror nok du kan ta for gitt at vedkommende i kassa enten bare hadde en dårlig dag (og det er jo både lov og vanlig) eller at du feiltolket kroppsspråket. (Alternativt kan hun jo være sosialt ineot - slike må også jobbe for føda.) Anonymkode: b6acb...72b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå