Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det pisset der hadde ikke jeg brukt livet mitt på. Hun blir sint for at du runker fordi du skal vente til skuddårsdatoen når hun endeleg vil? Du befinner deg i et  kontrollerende forhold. Du respekterer at hun ikke vil, så du runker(på jobb, ikke engang hjemme hos deg selv) og likevel presterer kjerringa å bli sur? Hun bestemmer over egen seksualitet, men ikke din.

Du har foreslått det meste for henne men hun vil ikke. Jeg mener det er på tide å finne ei dame som faktisk vil ha deg, dere har tenåringer uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får orgasmer svært lett. Alltid gjort. Ikke at tid er noe mål, men det tar bokstavlig talt noen sekunder. Jeg syntes sex er helt supert jeg. Godt og morsomt😊.

Men jeg har også et utpreger responsivt tenningsmønster og har mer eller mindre aldri lyst på sex uten en foranledning som vekker en seksuell respons hos meg. Sikkert 5 år siden sist jeg tok et seksuelt initiativ «av meg selv».

Anonymkode: 16cf9...a66

Samme her, og jeg skjønner faktisk ikke at det er et så stort problem? :klo: OK, så må mannen ta initiativ de fleste gangene, og det skjønner jeg til en viss grad kan være kjipt, men når kona faktisk blir tent av det og hun (antar jeg) setter pris på sexen, er det i mitt hode ikke noe å lage et stort problem av.

Anonymkode: d662c...632

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (10 minutter siden):

Dere er jo ikke kompatible, så hvorfor være sammen? 

Jeg sier ikke at man må ha like stor sexlyat for at et parforholdet skal være liv laget altså. Men man må jo ha noen felles verdier. Som feks at sex er viktig for nærhet og intimitet i en relasjon. Og hun er jo ikke av den oppfatningen. 

Problemet her er ikke at hun ikke synes nærhet og intimitet er viktig, problemet er at hun kun får det til med andre menn (mer spennende menn som holder henne i usikkerlandet). Menn som er stabile er forutsigbare og blir raskt kjedelige. Sannheten suger, men hvis du er opptatt av den, så hører du etter.

Anonymkode: 62da4...43e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kona har det som kalles responsivt tenningsmønster. Hun tenner ikke på meg av seg selv. Vi har snakket om dette, og hun gar vedgått dette. 

Etter et langt liv sammen så har det kommet fram at hun har hatt «pliktsex» gjennom mange år. For å forklare…, Når hun kun tenner responsivt så har det jo blitt til at jeg prøver meg på ulike måter. Den sikreste måten har vært å kose der nede. Da har hun tent, og blitt med på sex. Det viser seg nå at hun likevel ikke tenner mentalt, heller ikke under akten. Jeg føler at dette blir helt feil, det føles nesten som overgrep. Jeg har sluttet å prøve meg på sex. Hun gjøre ingenting, og de siste to-tre årene har vi nesten ikke hatt sex. Dvs 2-3 ganger på ish 3 år. 

Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men det nytter ikke. Hun har ikke lyst eller behov, og er følgelig ikke motivert for å jobbe noe med det, 

Jeg runker, men ikke i hennes nærhver ( soverommet)  Hun liker ikke det, og det føles rart å runke på toalettet med tenåringer i huset. Jeg finner det lettest å runke på toalettet på jobben før jeg kjører hjem. Da er «lysten» borte en stund, og jeg kan være sammen med min kone uten å bli frustrert. Jeg elsker henne, og ønsker å ha sex med min kone, men hun tenner ikke på meg, og jeg vil ikke gjøre overgrep. 

Så skjer det rare. En kveld vil hun ha sex, men jeg sier at jeg har runket på jobb og er «tom» . Det blir ingen sex og hun er skuffet for at jeg ikke venter på henne. Det virker som at hun mener jeg skal unnlate runking, og gå i 6-12 måneder og vente i tilfellet hun en dag vil ha sex

Underveis i dette opplegget har jeg i grunn gått lei. Jeg er frustrert, skuffet og lei meg. Det er vondt å høre at hun ikke vil ha meg på den måten. Jeg føler meg rett ut verdiløs for henne.

Har kanskje ikke noe direkte spørsmål må. Jeg skjønner selv at dette er en håpløs situasjon, og at noe må gjøres. Jeg hsr foreslått parterapi, psykolog osv, men hunn vil ikke. Jeg har spurt på forskjellige måter hva jeg kam gjøre; men hun sier at det er henne, ikke meg, men hun gjør jo heller ingenting. Det er sikkert ting jeg kunne gjort annerledes og bedre, men jeg tror samtidig at jeg er en attraktiv man. Jeg trener flere ganger i uken, ser bra ut og får høre at jeg er en tiltrekkende og attraktiv mann. Jeg gjør hussrbeid inkl klesvask, lager middag, vasker hus osv. Jeg holder dessuten huset vedlike, klipper plen osv. 

Hun fikk en nye fin bil for litt siden, jeg spanderer klær og blomster hver måned. Vi er på ferier osv…Barna er jo selvgående, og kjører nå mopedbil til treninger osv selv

Vi er begge friske og i full jobb. Det er ingenting «praktisk» som tilsier at vi skal få forholdet til å fungere. 

Hva gjør jeg ? Jeg ønsker ikke å gå fra henne, men det føles feil slik det er og jeg har fullstendig gitt opp å tro at hun vil endre seg. 

Forslag? 
Ultimatum? Brudd? 

Jeg ønsker ikke elskerinne, utroskap osv..

Hjelp!!

Anonymkode: 66bc4...482

Om du ønsker å bli satt pris på så initerer du brudd, og finner en dame som faktisk setter pris på deg. Jeg synes din kone oppfører seg irrasjonelt og veldig dominerende slik du skriver hun holder på.

My way or the highway. Kunne forstått det bedre om hun hadde hatt flere utfordringer enn dette, men i og med at hun faktisk ikke gjør noe med det viser jo bare at hun tar deg for gitt. Det finnes så mange ulike former for kos, nærhet og intimitet. Fysisk og psykisk. Trist å lese at hun er så lite løsningsorientert og fleksibel. Virker ikke som om hun har det så bra med seg selv sånn egentlig. 

Å elske et annet menneske man ikke kan være nær kan gjøre veldig vondt. Jeg forstår deg så godt. 

Anonymkode: d5ae1...b4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser en rød trød gjennom de som er i din situasjon. Alle er gode elskere som ikke er utro, som kun ønsker en partner. At du er trygg for en kvinne, kan gjøre deg til en tøffel og mindre attraktiv. Dessverre, sånn er det bare, selv om jeg skulle ønske det var annerledes. Hvis hun ikke visste hvor hun hadde deg, så hadde du vært mer spennende, og da hadde den mentale spenningen økt.

Sannheten suger av og til, men det er allikevel sant.

Anonymkode: 62da4...43e

Tull.

Forloveden min er som TS. En likeverdig partner som gjør like mye som meg meg hus og barn.

Han er romantisk og tør å være sårbar med meg. 

Men han er også en ledertype, ikke redd for å si meningene sine eller utfordre meg.

En tøffel er en nikkedukke uten egne meninger.

Med det sagt tenner han meg sykt. Vekker han ofte i helger og ferier for morgensex og vi har sex så og si hver kveld.

Anonymkode: b2b12...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner over en viss alder har jo lite lyst. Det er naturlig siden fruktbarheten går ned.

Anonymkode: a39fe...9f8

Jaha? 

Jeg er 43 og både jeg og venninnene min som er på samme alder og eldre er veldig kåte. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kona har det som kalles responsivt tenningsmønster. Hun tenner ikke på meg av seg selv. Vi har snakket om dette, og hun gar vedgått dette. 

Etter et langt liv sammen så har det kommet fram at hun har hatt «pliktsex» gjennom mange år. For å forklare…, Når hun kun tenner responsivt så har det jo blitt til at jeg prøver meg på ulike måter. Den sikreste måten har vært å kose der nede. Da har hun tent, og blitt med på sex. Det viser seg nå at hun likevel ikke tenner mentalt, heller ikke under akten. Jeg føler at dette blir helt feil, det føles nesten som overgrep. Jeg har sluttet å prøve meg på sex. Hun gjøre ingenting, og de siste to-tre årene har vi nesten ikke hatt sex. Dvs 2-3 ganger på ish 3 år. 

Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men det nytter ikke. Hun har ikke lyst eller behov, og er følgelig ikke motivert for å jobbe noe med det, 

Jeg runker, men ikke i hennes nærhver ( soverommet)  Hun liker ikke det, og det føles rart å runke på toalettet med tenåringer i huset. Jeg finner det lettest å runke på toalettet på jobben før jeg kjører hjem. Da er «lysten» borte en stund, og jeg kan være sammen med min kone uten å bli frustrert. Jeg elsker henne, og ønsker å ha sex med min kone, men hun tenner ikke på meg, og jeg vil ikke gjøre overgrep. 

Så skjer det rare. En kveld vil hun ha sex, men jeg sier at jeg har runket på jobb og er «tom» . Det blir ingen sex og hun er skuffet for at jeg ikke venter på henne. Det virker som at hun mener jeg skal unnlate runking, og gå i 6-12 måneder og vente i tilfellet hun en dag vil ha sex

Underveis i dette opplegget har jeg i grunn gått lei. Jeg er frustrert, skuffet og lei meg. Det er vondt å høre at hun ikke vil ha meg på den måten. Jeg føler meg rett ut verdiløs for henne.

Har kanskje ikke noe direkte spørsmål må. Jeg skjønner selv at dette er en håpløs situasjon, og at noe må gjøres. Jeg hsr foreslått parterapi, psykolog osv, men hunn vil ikke. Jeg har spurt på forskjellige måter hva jeg kam gjøre; men hun sier at det er henne, ikke meg, men hun gjør jo heller ingenting. Det er sikkert ting jeg kunne gjort annerledes og bedre, men jeg tror samtidig at jeg er en attraktiv man. Jeg trener flere ganger i uken, ser bra ut og får høre at jeg er en tiltrekkende og attraktiv mann. Jeg gjør hussrbeid inkl klesvask, lager middag, vasker hus osv. Jeg holder dessuten huset vedlike, klipper plen osv. 

Hun fikk en nye fin bil for litt siden, jeg spanderer klær og blomster hver måned. Vi er på ferier osv…Barna er jo selvgående, og kjører nå mopedbil til treninger osv selv

Vi er begge friske og i full jobb. Det er ingenting «praktisk» som tilsier at vi skal få forholdet til å fungere. 

Hva gjør jeg ? Jeg ønsker ikke å gå fra henne, men det føles feil slik det er og jeg har fullstendig gitt opp å tro at hun vil endre seg. 

Forslag? 
Ultimatum? Brudd? 

Hjelp!!

Hun sier til deg at hun har valgt å ikke ville jobbe med dette problemet deres.... Det sier jo mye om innstillingen hennes for forholdet deres. Dette er absolutt 100% henne ja! 

Hun kan gå til legen sin for å henvises til gynekolog, parterapi, sexolog mm. Hun velger å ikke ville gjøre dette. Betyr rett og slett at hun har det for godt sånn som forholdet har blitt og hun ønsker å fortsette med å ha det sånn da det krever minst av henne. 

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo sitte ned og snakke om dette som normale voksne.

Så har dere gjort et slags forsøk på å prate, og hun har da sagt at hun ikke er interessert i å stable på beina et sexliv. Hun har ikke behov for et, verken med deg eller andre. Og det er hennes synspunkt. 

Da ville det naturlige være at du var nysgjerrig på hva hun, for sin del, mente var sin motivasjonen for å fortsette som par og ikke som feks venner. Og hva hun tenkte din motivasjon for å forbli i et platonisk parforhold skulle være. For hun er et voksent menneske - hun må ha reflektert over dette (har hun ikke reflektert er hun ikke mentalt en voksen, og forholdet bør avvikles for hennes beste). 

Og fra der ville det naturlige være at dere enes om veien fremover. Er den å avvikle parforholdet og offisielt bli de samboende vennene dere egentlig nå er? Er det å avvikle samlivet? Er det å fortsette samlivet og/eller fortsatt være platoniske samboere og samtidig date utenfor forholdet? Ønsker hun både at dere ikke har et sexliv og at du ikke har sex med andre har hun et usunt kontrollbehov. Og, igjen - da avvikler du forholdet øyeblikkelig. Da handler ikke dette om sex, men om hennes kontroll av deg. Og da må du ut og vekk.

Anonymkode: a9e98...35d

Skrevet

Forslag? 
Ultimatum? Brudd? 

Hjelp!!

Dette hørtes ut som meg tidligere. 
Plikt sex er så ødeleggende. 

Men det sagt, så er responsiv sexlyst ikke så gale. 
Vi trenger bare å bli trekt opp. 
For min del fungerer pirring gjennom dagen for meg. 
Tror det hadde hjulpet min ex mann og meg mye men han var ikke helt med der. 

Har dere testet rollespill? 
Eventuelt lett BDSM? 

Med at du bestemmer litt over hverdagen hennes, at hun må gå uten truse når hun handler. 
Eller hun er på jobb og plutselig sender du melding at trusa skal av og bevis skal du ha. 
Tar hun en dusj vil du ha bevis på dette ved bilder av f. eks pupper. 
Det er lekent og pirrende. 
Hvis hun blir med på dette vil hun bli våt og ikke minst kåt. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg ny dame. Hun elsker deg ikke. 

Og det er svært få damer som blir kåte av at du tar klesvasken eller av ny bil, det er kun på KG. 

Anonymkode: 2a626...cbd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun tenner ikke på deg.

Anonymkode: d038f...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Jaha? 

Jeg er 43 og både jeg og venninnene min som er på samme alder og eldre er veldig kåte. 

Snakker dere om det?

Anonymkode: bdb13...536

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakker dere om det?

Anonymkode: bdb13...536

Selvfølgelig 🤭 

Vi prater masse om sex.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skrev dette innlegget, og vil bare takke for bra svar. Det var spørsmål om hun får orgasme og ja det får hun hver gang og stort sett først. 

Det er mer dette med at hun er godt vant og ikke trenger og anstrenge seg trornjeg. Vi har hart disse problemene lenge, og når det ikke får konsekvenser for henne så er det jo bare å la det « skure og gå» Jeg forteller henne at jeg elsker henne, og selv om hun vet godt at jeg ikke er fornøyd så rammer ikke det henne. Jeg maser ikke, og  snakker kun om dette ved anledning en gang eller to i løpet av året slik at det ikke blir mas og en for stor sak for henne. Jeg har virkelig virkelig prøvd på alle måter. Om jeg skal være ærlig så er det nesten ikke mer jeg kan gjøre. Så da er det kanskje mer det at vi passer best sammen som venner. Det er jo på en måte det vi er i dag. Det er ingen lidenskap, ømhet og nærhet igjen…

Det er bare det at jeg må velge mellom å leve med en «venn», eller gå fra henne og starte helt på nytt. Det kjennes skummelt ut, men i motsatt fall bor jeg jo med henne kun ut fra min kjærlighet til henne og trygghet/komfort..

Jeg er egentlig usikker på om hun virkelig elsker meg. Jeg har prøvd å spørre,men hun bare vrir på samtalen eller svarer slik hun må, om dere skjønner. For å unngå ytterligere spørsmål. 

Det er utrolig krevende å leve et slikt liv, og det påvirker meg sterkt sosialt, på jobb osv…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 

Jeg skrev dette innlegget, og vil bare takke for bra svar. Det var spørsmål om hun får orgasme og ja det får hun hver gang og stort sett først. 

Det er mer dette med at hun er godt vant og ikke trenger og anstrenge seg trornjeg. Vi har hart disse problemene lenge, og når det ikke får konsekvenser for henne så er det jo bare å la det « skure og gå» Jeg forteller henne at jeg elsker henne, og selv om hun vet godt at jeg ikke er fornøyd så rammer ikke det henne. Jeg maser ikke, og  snakker kun om dette ved anledning en gang eller to i løpet av året slik at det ikke blir mas og en for stor sak for henne. Jeg har virkelig virkelig prøvd på alle måter. Om jeg skal være ærlig så er det nesten ikke mer jeg kan gjøre. Så da er det kanskje mer det at vi passer best sammen som venner. Det er jo på en måte det vi er i dag. Det er ingen lidenskap, ømhet og nærhet igjen…

Det er bare det at jeg må velge mellom å leve med en «venn», eller gå fra henne og starte helt på nytt. Det kjennes skummelt ut, men i motsatt fall bor jeg jo med henne kun ut fra min kjærlighet til henne og trygghet/komfort..

Jeg er egentlig usikker på om hun virkelig elsker meg. Jeg har prøvd å spørre,men hun bare vrir på samtalen eller svarer slik hun må, om dere skjønner. For å unngå ytterligere spørsmål. 

Det er utrolig krevende å leve et slikt liv, og det påvirker meg sterkt sosialt, på jobb osv…

Jeg har også hatt det slik. Hun elsker deg ikke. Hun bare samler mot til å gjøre det slutt. Gå først ! Du fortjener en kvinne som ser deg og elsker deg, ikke ei som sitter og surver i det samme mønsteret år ut og år inn og gjør ingen innsats for forholdet/paret. 

Anonymkode: 5cf74...ce6

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Om du er usikker på om hun elsker deg, så elsker hun deg ikke. Gå. Det der er omtrent like dødt som strikken i ei gammal menstruse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere en felles hobby i hverdagen?

Gjør dere noe sammen, uten barna?

Les boka Kjærlighetens fem språk sammen. Snakk med hverandre om at x kan være ditt kjærlighetsspråk, som du trenger fra henne, men anerkjenn at y kan være hennes som hun trenger fra deg. 

Er soverommet et sted man kan slappe av på hos dere? Eller har det bilder av andre folk enn dere på veggene (innbyr ikke til kos). Er hun stresset i det daglige? Føler hun kanskje at det er vanskelig å ha sex med barn som kan dukke opp/våkne? (Kan føre til høye skuldre, ikke at man er avslappet.)

En time hos en sexolog kan være nyttig.

Anonymkode: b72cb...fff

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner tenner jo sjelden på det motsatte kjønn, eller et konkret menneske, kropp i seg selv eller visuelt. Det er ikke noe å være fornærmet over. Vi tenner mer på situasjonen kan gjerne være trege med å komme i gang. For min del hadde det vært avstennende at du tar deg nær av at kroppen din i seg selv ikke vekker lyst i henne. Det er mer normalt enn unormalt. Kanskje det hjelper om du slutter å sutre og fortsatt tar initiativ. 

Anonymkode: 5f286...4a5

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe feil med å ha et responsivt tenningsmønster.  Lyst er mentalt, og tanken på at noen har svært lyst på deg kan tenne en.

Derimot skurrer dette for meg. 

AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 11.58):

Jeg hsr foreslått parterapi, psykolog osv, men hunn vil ikke

Ikke det at parterapi og psykolog er en magisk pille som skal garantert virke, men hennes fraværende villighet til å være sammen om problemet er rart.

Det er helt gyldig at hun ikke føler sex behov i sine øyner - og det kan være mange årsaker til det - men at hun ikke vil se på hvorfor eller hvordan?

Tross alt er et parforhold man sammen om livets oppturer, nedturer og utfordringer. Hvorfor hun og stiller seg benektende nå er rart?

Ja det er ganske rart hele greien. Jeg ville prøvd i å grave litt dypere og se hva slags reaksjoner du får.  Er det med avsky, er det med uvitenhet, er det sorg?  Det kan være noe mellom linjene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 11.58):

(...)

Jeg gjør hussrbeid inkl klesvask, lager middag, vasker hus osv. Jeg holder dessuten huset vedlike, klipper plen osv. 

(...)

Bra du skriver dette, ellers hadde tråden bare handlet om at hun ikke vil ha sex fordi du ikke gjør nok husarbeid. Virker som om det er alfa og omega når det gjelder kvinners kåtskap. I hvert fall i følge KG...

Anonymkode: e3db1...ee1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...